Hee allemaal! In onze omgeving weet vrijwel niemand dat wij bezig zijn om zwanger te worden, zo ook mijn ouders niet. Nu rook ik gelukkig niet, hou niet van gekke kazen en drink ook nooit, dus dat valt niet zo op. Maar... ik ben wel een enorm liefhebber van rood vlees! Thuis heb ik dat natuurlijk zelf in de hand, als ik uit eten ga ook (al valt het dan misschien een beetje op dat ik een keer niet voor carpaccio en een 'medium rare' biefstukje ga, want dat is eigenlijk altijd zo p). Nu weet mijn moeder natuurlijk ook dat ik er dol op ben. Ik heb de afgelopen weken een beetje vermeden bij mijn ouders te gaan eten, omdat ik niet uit kan sluiten dat ik zwanger ben en absoluut geen rood vlees wil eten. De drukke tijd waar ik in zat was een goede dekmantel p maar die is nu voorbij en er wordt nu wel weer van me verwacht dat ik toch af en toe gezellig kom tafelen. Heeft iemand een goede tip voor me om op een subtiele manier te zorgen dat ik niet verrast wordt met een lekker rood biefstukje of tartaartje?
Misschien kun je van te voren iets roepen als;'Goh, ik heb zo'n zin is lasagne! Die maak jij ook altijd zo lekker, misschien kun je die maken volgende week?' ofzo?
Misschien kun je gewoon zeggen dat de smaak je eraf gegaan is en dat je nu "helemaal into.... vlees bent" Of je wordt voor die keer bij je ouders spontaan vegetariër
Haha ja die van de Lasagne heb ik toevallig afgelopen weekend toegepast ;o) Op zich wel een goed idee om te zeggen dat ik besloten heb wat minder vlees te gaan eten, of wat meer vleesvervangers. Mijn moeder is namelijk wel van de gezonde dingen dus is vaak wel te porren voor een vegetarisch uitprobeersel of iets met vis... Mijn man werkt onregelmatig en het gebeurt regelmatig dat ze dan belt en vraagt of ik alleen ben 's avonds en zin heb om te komen eten. Meestal vraagt ze trouwens wel of ik nog ergens zin in heb. Maar het is momenteel echt een beetje een nachtmerrie dat ik een stuk rood vlees op mijn bord gedeponeerd krijg en dan niet durf te zeggen dat ik het niet op wil eten, haha.
als je nog niet zwanger bent (of net), kan je zeker de eerste 4 weken gewoon alles eten en drinken wat je wilt! daarna zal je je smoezen moeten gaan gebruiken ja hihi
Ja, vind ik ook! Als je niet weet dat je zwanger bent, dan zou ik ook gewoon genieten van je stukje vlees. Wanneer zou je het willen vertellen als je zwanger bent? Ik zou pas met een smoes beginnen als je zeker weet dat je zwanger bent. Ik vind het anders echt een beetje overdreven om nu al dingen te laten staan.....Zelf heb ik het geluk dat ik niet van rood vlees hou. Bij mij weet ook niemand het, dus qua eten hoef ik iig geen smoes te bedenken. Succes iig met zwanger worden!