Goede turnschool Zuid Holland gezocht

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SDonya, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ben op zoek naar een hele goede turnschool in zuid holland. Een turnschool die daadwerkelijk les in turnen geeft en niet recreatief laat turnen/gymmen in hele grote groepen (en waarbij dan verkeerde bewegingen goed gecorrigeerd worden) Wie heeft de gouden tip voor mij?? :)
     
  2. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Niemand?? :(
     
  3. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zou bij jou in de buurt gewoon eens kijken wat voor les er gegeven word en wat het niveau daar is.

    Ik turnde vroeger in Alphen ad rijn, deed daar ook wedstrijden en dat doen ze nog steeds volgensmij
     
    SDonya vindt dit leuk.
  4. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Wat voor niveau zoek je?
    Bijna elke vereniging heeft wel een selectie groep waar echt geturnd wordt, maar daar moet je dan voor uitgenodigd worden (of vanuit een andere vereniging instromen)
    Recreatief turnen is volgens mij erg afhankelijk van de trainer/trainster die er voor de groep staat. Dus gewoon gaan ervaren denk ik.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  5. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Dat heb ik al gedaan en dat is vies tegen gevallen.

    Mijn dochter heeft zichzelf de handstand, radslag, salto op de trampoline, koprol, gestrekt op handen enkele seconden stilstaan, de split en de brug aangeleerd en ik wil dit nu gaan stimuleren. Ze vind het zo ontzettend leuk en wilt heel graag meer leren maar dan wel op de correcte manier uitgevoerd. De lessen die hier worden gegeven zijn echt recreatief in de zin van, lessen worden gegeven door andere kinderen (van ongeveer 10 jaar?) en 1 juf. Fouten worden helemaal niet gecorrigeerd, vaak word er niet eens op gelet maar gekletst met de 'begeleider' van een ander groepje en de groepen zijn 25/30 kinderen. Het is dus eigenlijk meer gymmen dan turnen. Dit is niet wat ik verwacht van turnlessen en ik heb het nu al bij 2 verschillende hier in de stad meegemaakt. Ik zet mijn dochter op turnen omdat ik wil dat ze leert turnen, gymmen doet ze wel op school.
     
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Begin niveau. Ja selectie turnen kan ze (nog) niet maar ik geloof er in dat ze echt een talent hierin heeft en ze vind het ook echt heel leuk om te doen. Ik ben ook al een paar keer aangesproken door vreemden dat ze het zo knap vinden wat ze doet en dat ik er iets mee moet doen... Daarom zoek ik een goede turnschool die daadwerkelijk turnlessen geeft en zo nodig corrigeert bij fouten. Dat ben ik tot nu toe nog niet in mijn stad tegen gekomen helaas...
     
  7. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    813
    1.050
    93
    Vrouw
    O&O in Zwijndrecht :thumup:
     
    SDonya vindt dit leuk.
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Wat ik nog weet van vroeger is dat je begon in het gewone turn/gym groepje en als je 'goed' genoeg was dan mocht je door naar de selectiegroep en daarin kon je dan ook nog weer groeien natuurlijk. Ging uiteindelijk ook niet meer op leeftijd maar op beoordeling van 'hoe goed ben je'.
    Overigens was dit gewoon in mijn woonplaats, een wat groter dorp dicht bij de kust, in Zuid Holland. Maar mijn man heeft ook jaren op turnen gezeten (omgeving) Rotterdam en daar ging het net zo.
    Heeft ze al daadwerkelijk deelgenomen aan zo'n turngroep? Als het een vereniging is die ook lessen bied in selectiegroepen e.d. (kan je vaak wel op internet vinden) dan zullen ze haar vanzelf daar naar toe door verwijzen als ze echt talent blijkt te hebben.
    Maar je moet wel ergens beginnen en ik denk dat het dan niet zozeer uitmaakt waar, als je maar even informeert of er doorgroeimogelijkheden zijn.
    Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar toen ik nog turnde waren selectiegroepen sowieso pas vanaf een jaar of 6-7 volgens mij.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Devona in Wateringen, ligt tegen Den Haag aan.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  10. Noordeling

    Noordeling Fanatiek lid

    5 aug 2014
    1.223
    103
    63
    Veel verenigingen hebben ook wel jong talent groepen voor kids vanaf 5 jaar.

    Kan je iets specifieker aan geven waar in Zuid-Holland je wat zoekt?
    Er zijn best veel verenigingen die op redelijk niveau turnen. Soms zijn ze ook wel op zoek naar talenten en zijn er soms proeftrainingen waar je aan mee kan doen, als je talent genoeg hebt krijg je dan een uitnodiging om te komen mee trainen met een selectie groep.
    Je zou de sites van de verenigingen in de buurt in de gaten kunnen houden of zoiets er is of een mail sturen naar verenigingen wat de mogelijkheden zijn.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.456
    113
    Ik heb vroeger hoog geturnt bij Die Hage (in Den Haag). Ik zat met 9 jaar bij de selectie, turnde uiteindelijk 3x in de week, deed Nederlandse kampioenschappen enzo.
    Maar dat is 15+ jaar geleden, geen idee hoe de club nu is hoor.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het turnen ook gymmen, en als je goed genoeg bent kan je doorstromen naar een selectiegroep. Daar worden open trainingen voor gehouden (ook voor niet leden) of je wordt er in de les uitgepikt. Mijn oudste kon beter dan gemiddeld turnen en wij hebben toen aangegeven dat ze meer uitdaging nodig had, anders zou ze stoppen. Ze vond dat gymmen namelijk echt niet leuk meer. Ze is zo in de recreatie extra groep gekomen, soort voorselectie, een heel hoog niveau kan ze niet aan maar dit wel en nu kan ze inmiddels wel de flikflak en koprol en handstand op de balk, dat soort dingen.
    Ik weet dat een dochter van iemand hier op het forum bij svDOTO traint, in Zevenbergschenhoek. Maar is denk ik ook gewoon begonnen met turnen (gymmen), bijna iedereen begint op die manier.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  13. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ja die vereniging heeft ook selectiegroepen. Ik vraag mij alleen af hoe ze zich verder kan ontwikkelen als er op zo'n manier les gegeven word? Hoe kan ze dan 'beter' worden dan ze nu is? Mijn dochter is nu 7. Sinds dat ze 5 is, is ze al dagelijks bezig met de handstand doen etc maar de turnlessen waren pas vanaf 7 jaar hier.
     
  14. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Omgeving Den Haag, Rotterdam, Leiden.

    Ik denk niet dat mijn dochter nu al zou kunnen deelnemen aan zo'n proeftraining voor de selectiegroep. Ze moet wel echt nog heel veel leren.. Bedankt voor de tip! Ik kan dit natuurlijk wel in de toekomst doen :)
     
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Mijn zusje heeft vroeger redelijk hoog niveau geturnd in Zoetermeer bij Snowworld op het terrein zat dat ergens. Weet zo gauw even de naam niet van die verenging. Misschien is dat wat? Als het nog bestaat :roflmao: was 16 jaar geleden ofzo.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  16. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Maar waren haar turnlessen voorheen dan hetzelfde zoals ik het net beschreven heb? Ik kan mij haast niet voorstellen dat ze van deze lessen ook daadwerkelijk iets leren... Behalve lol hebben natuurlijk :)
     
  17. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Als ik Google dan kom ik uit op Pro Patria en daar heeft ze al proeflessen gehad.. Dat was dus 10x niks helaas:(
     
  18. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Oh wat jammer! 3b heeft ook een turnschool. In Berkel is dat. Geen idee of het wat is.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  19. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    #19 Bubbel, 6 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 nov 2018
    De dochters van iemand die ik ken werden bij de eerste training er al uitgepikt. Mochten meteen door naar de selectiegroep.

    Onze dochter heeft ook een paar jaar geturnd. Ze vond het leuk, maar het is inderdaad meer een soort gym. En dat vind ik echt het grootste nadeel van turnen. Als je geen talent hebt, dan hang je er maar wat bij. 1x in de week gymmen en nooit wedstrijden oid. Er zit geen vooruitgang in, er wordt niks gestimuleerd. Steeds dezelfde oefeningen. Heb je wel talent, dan schieten ze meteen door naar de andere kant en train je 8-9 uur (of meer) in de week. En dan nog de wedstrijden. Er is naar mijn mening niet echt een middenweg.
    Onze dochter is een andere sport gaan doen.
     
    SDonya vindt dit leuk.
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik ga ze bellen voor een proefles, bedankt!
     
    Mississippi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina