Goedkoopste/beste oplossing tuin?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dizzle, 2 mei 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Ik hoop dat jullie ideeën of suggesties voor ons hebben!

    We wonen nu een aantal jaar in ons koophuis. Na heel wat interne renovaties zijn we nu naar de tuin aan het kijken en dan vooral naar de schutting. We vermoeden dat deze wel 30 jaar oud is en hij is aan het rotten, begint los te hangen. Niet meer te repareren dus... willen we ook niet want veel inkijk vanaf de straat en te laag.

    We kijken nu naar hout beton schuttingen van 2 meter hoog, maar vinden dat wel prijzig. Komen op zo'n €3200 uit zonder afbraak oude schutting en schuur (deze staat in de weg bij plaatsen nieuwe schutting ivm overhangend dak). Ook de schuur is trouwens lek en schuin aan het zakken, die moet ook weg.

    Maar wat is nou een relatief goedkope oplossing? We willen graag een hoge schutting of hek (2 meter), lengte ongeveer 21 meter en een brede poort.

    Tips voor andere oplossingen, leveranciers? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
     
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou dan een hek laten plaatsen denk ik en daar dan iets tegenop laten groeien.

    wbt de schuur. Slopen en een blokhut/schuur plaatsen? Daar heb je bij de bouwmarkten kant en klare zelfbouwpakkketten voor.

    Denk dat je dan inclusief schuur en hek niet boven die 3000 euro uit gaat komen.

    En zo lang de klimplanten nog niet groeien kan je er een soort doek aan vast maken.
     
  3. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.285
    2.081
    113
    Vrouw
    In sommige gemeentes kun je subsidie aanvragen voor een groene/natuurlijke erfafscheiding. Hiermee help je de biodiversiteit enorm en breng je meer leven in je tuin. En kun je dus een deel van de kosten terug krijgen. Wellicht iets om te overwegen?
     
    Jessi79 en Saartje33 vinden dit leuk.
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben bij een kleiner tuincentrum de schutting gekocht en zelf met vrienden een middag hard gewerkt om hem te plaatsen. Was een gewone simpele schutting (geen beton). We waren zo’n €300 kwijt voor 4 panelen.
     
  5. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Slim om bij je gemeente na te vragen of er subsidie is.
    Wat ook kan is een hek met riet ertegenaan.
    Of een haag / heg scheiding?
    Koop je het goedkoopst bij de kweker zelf.
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    18 meter rechte schutting laten zetten met betonpalen en onderstuk kostte hier (volgens mij half zwart, buurman heeft geregeld) ongeveer 1000,-.

    Ik weet niet of je handig bent of handige vrienden hebt. Er staan op gratis af te halen altijd wel schuttingdelen of complete schuttingen.

    Je kan ook zelf kijken wat materiaal kost en een gaten gatenboor huren.

    We hebben aan de andere kant een oudere schutting met houten palen, die stond al maar "op half elf". Onze tuinmensen hebben daar gewoon nieuwe palen extra tussen gezet (horizontale planken) en dat staat alweer 5jaar als een huis :)

    Ik weet niet of je buren hebt waar je ideeen of kosten mee kan delen?
     
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou overigens geen trelissen nemen met klimop. Klimop woekert zo gigantisch en wordt zwaar (en er gaan muizen in wonen).

    Overweeg dan een iets rustigere klimplant zoals bijv klimhortensia. Ik heb evt foto's per pb
     
  8. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Woon je in een rijtjeshuis of...?
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Dat is inderdaad wel handig om te weten, want dan zal e.e.a. ook in overleg met je buren moeten.
     
  10. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Goedkope oplossing is denk ik palen plaatsen en daar planken aan monteren.
    Bijvoorbeeld om en om aan beide kanten.
    Of aan 1 kant stijf op elkaar (gaat vaak wel kieren), of dakpansgewijs.
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Afbreken zelf doen kost niets, alleen de kosten voor de stort.
    En zoveel mogelijk zelf doen ... Of was je daar met de € 3.200 al van uit gegaan?

    Je kunt vaak meer dan je denkt!
    (Zijn wij inmiddels achter :D)
     
  12. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    pvanhoekmontage komt morgen bij ons hout beton schutting plaatsen, 21 planks en 2 meter hoog. Poort van 1,20 breed. Kosten gedeeld met de buren.
    Zelf hebben we de oude schutting verwijderd en gegeven aan een alleenstaande moeder gevonden via fb.
    Voor de gehele tuin. +/-1500 kwijt.
    Stuk van 10,5 meter, 8,5 meter. Poort en dan nog 2 meter.
     
  13. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Wat fijn al zoveel reacties!

    Ik heb even gekeken, maar helaas geen subsidie regeling hier. Vind het wel een goed idee om eens te kijken wat een hek zou kosten. Muizen hoeven we er inderdaad niet bij te hebben, goede tip! Hier is vorig jaar al veel begroeiing verwijderd door de gemeente ivm ratten en muizen.

    Jullie hebben helemaal gelijk hoor dat we de afbraak ook zelf kunnen. We hebben alleen niet echt verstand van klussen. Daarom durven we de schutting zelf plaatsen ook niet aan. Liefste besteden we alles gewoon aan een partij uit.

    Wij wonen op het eind van een rijtje en delen ongeveer 5 meter schutting met de buren. Ik weet dat zij de schutting ook verschrikkelijk vinden. Maar qua kosten is dat dus maar een paar honderd euro die zij zouden betalen.
     
  14. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Oh dat is een mooie prijs! Kun je me laten weten hoe dit bedrijf is bevallen?
     
  15. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Mijn schoonouders en schoonzus en zwager hebben daar ook al hun schutting vandaan. Kan ze dus nu al aanbevelen. Ze werken snel en goed en de schuttingen bewegen geen mm als het cement eenmaal is uitgehard.
     
  16. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben in totaal 30 meter schutting 2x12.5 en 5 meter breed incl tuindeur van 1.20 breed en extra verstevigd. We waren inderdaad 3500 euro kwijt maar ik heb wel dubbele betonplaten (dus 60 cm hoog) met steen motief.
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Volgens mij is die 1500 hun deel, ze geeft aan dat het gedeeld is met de buren . Dus dan in totaal nog 3000. Maar misschien heb ik het fout en is het 1500 totaal maar dat zou wel heel goedkoop zijn.
     
  18. Dizzle

    Dizzle Niet meer actief

    Mag ik vragen welk bedrijf je hiervoor hebt ingehuurd?
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onze hovenier heeft de schutting toen geplaatst. Schutting is toentertijd gekocht bij Jonk Sierbestrating in Almere.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Als je de materialen tijdelijk op kan slaan, BVA auctions even in de gaten houden. Daar ben ik al zo veel tegen gekomen. Niet altijd voordeliger overigens.

    Hier waren we met 5 douglas schuttingdelen en een versterkte poort incl uitgraven en afvoeren 2300 kwijt. En dat bleek naderhand zwart...grrrrrr geef gewoon een btw factuur...heb toch niet om zwart gevraagd is t wel?!?
     

Deel Deze Pagina