GonalF bijwerkingen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wonderbeeb2, 28 mei 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Hi!

    Ik ben na een aantal maanden letrozol, deze maand overgestapt op GonalF icm ovitrelle. (Ovulatieinductie ivm pcos)
    Ik zit nu op de 9e dag 50EH. Gisteren de 1e meting gehad en nog geen dominante follikels te zien( links en rechts beide circa 11 mm) ook het slijmvlies was nog maar 4.5 mm.

    Ik heb sinds 4 dagen alleen enorme last van mijn onderbuik (uitstraling naar lage rug). Heel mijn baarmoeder/eierstokken voelen beurs aan. Het voelt alsof ik midden in mijn ovulatie zit maar dan 10x heftiger. Het is een continue aanwezig drukkend/zwaar gevoel in mijn buik. Aangezien er geen overstimulatie is en alles er gewoon volgens schema normaal uit zag op de echo. Vraag ik me af of dit een normale bijwerking is van de gonal F. Met clomid/letrozol had ik dit gevoel helemaal niet namelijk.

    Iemand die ook gonalF spoot ook zulke buikpijn/beurs gevoel ervaren?
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik had het helemaal niet, maar elk lichaam is anders...
     
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Kan! Ik was zo misselijk net zoals bij de zwangerschappen. 24/7 echt kotsmisselijk. Ik reageer ook niet lekker op stimulatie, groeide bij mij net ff te hard waardoor de hormoonbalans van de leg was. Pas met utrogestan zakte de misselijkheid. Volgende maand krijg ik lagere dosis. 3 al volledig rijpe follikels na 6 of 7 dagen spuiten was iets te enthousiast
     
  4. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Ja ieder lichaam is idd anders. Maar ik lees zoveel over hoofdpijn, misselijk e.d. Maar niet over die specifieke ovupijn of buik/rugpijn. Raak er soms een beetje van in paniek omdat het gewoon niet oké voelt.

    Misschien toch even wennen aan de wisselingen.
    @GroeneBomen ik reageerde mega heftig op de letrozol en hiervoor ook op clomid. Was ook echt super ziek en misselijk daarvan, vandaar ook de overstap. Nu met gonal helemaal geen last van. Los van moeheid en dus die buik/rugpijn, gelukkig maar!

    Heb jij ovitrelle/pregnyl gekregen erna? Ik heb bij mijn zoontje pregnyl gekregen en dit viel op zich mee... maar lees ook overal dat ovitrelle je ziek maakt. En de spuiten gemeen pijn doen.. anders dan de gonal f. Hoe heb jij dat ervaren?

    Nu kom ik al van veel bijwerkingen af dus kan t miss alleen meevallen (hoop ik) haha.
     
  5. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Lees nu je onderschrift trouwens. Ook al ff bezig dus. Pff het is wat he...
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #6 GroeneBomen, 28 mei 2022
    Laatst bewerkt: 28 mei 2022
    En ik had juist geen last van de clomid, 0 bijwerkingen dus de gyn zei: nou dan zul je van de gonal f ook geen bijwerkingen hebben. Nee klopt, wel van die hormoonbalans die scheef is.
    Ja ik kreeg ovitrelle. Spuit net zo relaxed als gonal f :) voel er nagenoeg niets van. Vergeleken met pregnyl veel gebruiksvriendelijker. Pregnyl vond ik ook gemene prikken. Bleef ook langer in mijn lijf, ovtrelle is bij mij op dag 10 eruit. Ik ben ovitrelle fan. Wel wat last van t hcg hoor en opgeblazen buik.

    Dit is mijn eerste ronde nu zonder hormonen is wel even wennen merk ik. Met medicatie zit er meer snelheid in eigroei en eisprong. Nu is t maar afwachten of ik maandag klaar ben voor eisprong. Na een miskraam mag je niet direct door met hormonale stimulatie. Maar voelt ook wel even fijn, even mijzelf zeg maar.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    T voelt alsof ik veel langer bezig ben dan ik ben, dat hele fertiliteitscircus is gewoon pittig. Ik ben pas de maanden gaat tellen vanaf dat ik medicatie kreeg. De zinloze periode ervoor maar weggelaten
     
  8. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Aah shit zeg. Hoe ver was je?
    Ik heb 2 vroege miskramen op rij gehad maar omdat de bloeding redelijk snel doorzette mocht ik wel gelijk door gelukkig.

    Lijkt me heel rot om dan over te moeten slaan. Maar zoals je zelf zegt als het dan toch moet, is het natuurlijk wel fijn dat je je weer even jezelf voelt.

    Ik zit inmiddels op de wachtbank nu. Na die buikpijn van 3/4dagen heb ik gelukkig nergens meer last van gehad. Af en toe een beetje trillerig/duizelig. Maar vind het tot nu toe echt een verademing tegenover clomid/letrozol.

    Ovitrelle is gezet en idd , ook totaal niet pijnlijk en hetzelfde als de gonal spuitjes. Ik vond de pregnyl ook geen prettige spuit idd. Nu maar afwachten en hopen dat de ovitrelle niet teveel bijwerkingen gaat geven :)

    Hoe gaat het mij jou? Want jij moest tot maandag wachten om te kijken of je door kon toch? Ben benieuwd :)
     
  9. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Ik herken het gevoel wel maar dan pas als er een berg rijpe follikels zijn. Dat de druiventros gewoon te zwaar wordt in mn buik en het constant druk en pijn geeft. Dat was dan vanaf cd12 ongeveer. Maar niet zonder rijpe follikel(s).
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Fijn he die ovitrelle!

    Ik testte pas met 5+2 eindelijk negatief. Bloeding was al week eerder begonnen maar wel eerst nog mooi oploop. Duurde even voordat de boel echt schoon was. Heb eerder vroege miskraam gehad en die lijntjes waren licht gebleven dus tijdens de bloeding was ik al hcg vrij. Nu helaas niet. Als ik alleen OI had ik.door gemogen, maar met die hormooninjecties ligt dat anders.

    Maar wonderbaarlijk... ik heb deze ronde cyclus uit mijzelf! Maandag goede echo gehad, dik baarmoederslijmvlies van bijna 10mm en eitje op springen en ook positieve ovulatietest en gistermiddag was die weer negatief. Ik ben dus vandaag gestart met de utrogestan. Dat was geen probleem gelukkig :)
    Dus rustmaand is wel zinvolle maand :)

    Dus we gaan redelijk gelijk op denk ik? Ik heb uiterlijk vandaag eisprong.
     
  11. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Oh super goed nieuws! Ook weer officieel de wachtbank op dus :)
    Dan lopen we gelijk op.

    Maar idd dat verschil zit hem natuurlijk in de injecties. Mijn 2 vmk waren op 5 weken beide. Ik was een aantal dagen over tijd had op nod een digitale test gedaan die positief was maar mijn streepjes testen liepen maar heel langzaam op. Tot 5 weken liepen ze op.. toen begon de bloeding en in 3 dagen waren de testen ook weer gelijk wit. Dus mocht dat dan tellen vanaf de 1e dag bloeding en die 3e dag bij en witte test weer de medicatie opstarten.

    Nja hopelijk maken we dat beide niet meer mee! En gaan we nu gewoon voor een plakbeeb :)
    Mijn eisprong is denk ik nu gaande. Ik zit 24 uur na ovitrelle en had vanmiddag ovulatiepijn...nu nog licht/beurs gevoel. Dus vanavond nog maar even aan de klus en kijken hoe mijn temp morgenvroeg gaat zijn. Dan begint het spannende wachten weer.

    Hoelang duurde het bij jou voor je ovitrelle uit je lichaam was? Of nooit getest? Ik heb heel veel dipsticks dus ik ga het er wel uittesten. Mezelf kennende test ik anders toch te vroeg en ga ik twijfelen of het nog ovitrelle is haha. Ben ook wel benieuwd eigenlijk hoe dat verloop gaat. Bij de pregnyl was het op dag 6 al eruit bij mij en had ik op 7/8 dpo weer een beginnend lijntje.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    @Wonderbeeb2 10 dagen na ovitrelle is mijn test pas wit. Jij breekt t snel af zeg! :D
     
  13. Wonderbeeb2

    Wonderbeeb2 Actief lid

    31 aug 2021
    211
    71
    28
    Vrouw
    Ja miss omdat de pregnyl toch minder hcg heeft. Ovitrelle wat meer toch.
    Ik ben benieuwd hoe lang het dit keer duurt. We zullen zien. Ik duim iig ook voor jou mee !
     

Deel Deze Pagina