Gordijnen verven

Discussie in 'De lounge' gestart door MissMom, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Wie heeft er ervaring met gordijnen verven via de wasmachine?
    Ik heb 2 cremekleurige siergordijnen die ik zwart of donkergrijs wil hebben.
    Kreeg gister de tip om ze te verven.
    Nu wil ik dat wel doen maar als het niet mooi uitpakt kan ik net zo goed 2 nieuwe siergordijnen kopen want komt dan bekant op hetzelfde neer qua prijs.

    Bedankt alvast
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.710
    113
    Ik heb het eens bij een bankhoes gedaan.

    Ook creme kleurige hoes. Dat is toen meer donkerblauw geworden dan echt zwart.

    Je zou misschien grijs als kleur voor de verf kunnen proberen.

    Eerlijk zou ik je huidige gordijnen proberen te verkopen via MP en dan gewoon nieuwe kopen.
     
  3. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Geen ervaring met gordijnen, maar wel met kleding. En je moet goed opletten of je niet teveel "stof" op een pakje verf doet, want dan wordt het niet dekkend genoeg zeg maar. Anders beter 2 pakjes gebruiken. Maar op zich alleen maar goede ervaringen.
     
  4. Danoontje

    Danoontje Bekend lid

    4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik heb hier ook 2 stukken creme kleurige gordijnen klaar liggen om te verven. Ik heb van die pakjes van Dylon ofzoiets gekocht en een pakje zout van t zelfde merk.

    Ik wil ze graag paars/lila maken voor op de babykamer. Dus ga het eerst eens zo proberen en als t lukt is het mooi meegenomen. Zo niet dan ga ik gewoon nieuwe kopen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee omdat het nog moet gebeuren.

    Laat het wel weten als het gebeurd is. Ik heb van verschillende mensen de tip dus gehad om die Dylon pakjes te kopen en bij die mensen is het allemaal wel gelukt.

    Kan je wel vertellen dat die ver 7,99 per pakje is en dan 1 euro voor de zout.
     
  5. onsukkie

    onsukkie VIP lid

    29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier nog nooit wat mislukt, alleen heb je wel eens in spijkerbroeken dan vooral dat de draad waarmee alles is gestikt niet mee-kleurt, dus dan heb je een zwarte broek met nogal opvallende naden, om wat te noemen. Maar dat zul je met gordijnen denk ik niet snel hebben.
     
  6. MissMom

    MissMom Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai hai
    Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik optie MP gaan doen en dan 2 nieuwe gordijnen koop.(goeie tip)
    Ze hangen er voor de sier en bij kruidvat zijn ze in de aanbieding.
    Geen risico met verven dus, ik zat ook an te denken dat als ik zwart doe ze donkerblauw kunnen uitvallen.
    Stond gisteren ook aan de kassa met dylonverf en zout maar de kassiere raadde me aan die gordijnen te wegen en te kijken of het helemaal van katoen is, hahaha dan gaat de lol er ook van af en daarbij waren dit geen goedkope gordijntjes dus zou het echt zonde vinden om ze te verkloten.
     
  7. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hihi danoontje, dat wilden wij dus precies ook doen, alleen heb je voor de gordijnen wel 2 pakjes dylon nodig en dan zit je alweer op 16 euro, plus 2x zout is 18 en dan moesten wij eerst ook nog ontkleuren dus 5 euro erbij is 23 euro... en dat voor een expiriment...
     
  8. Danoontje

    Danoontje Bekend lid

    4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven

    Ja ik weet dat ik 2 pakjes nodig heb. Ontkleuren is bij mij niet nodig dus ik zou inderdaad op 18 euro uitkomen. Ik weet dat t dan toch prijzig is maar wil het toch eens gaan proberen.

    Ik ben ook helemaal niet eigenwijs hoor :D:D:D

    Van t weekend wil ik t even gaan proberen, dan is me vriend dagje met de kids weg en heb ik lekker de tijd om het uit te proberen.
    Zal wel een foto "voor" & "na" plaatsen .. als het gelukt is dan natuurlijk. :D:D
     

Deel Deze Pagina