Gordijnen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door blondje1987, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondje1987

    blondje1987 Actief lid

    7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Hoi,
    Ons zoontje was een maand te vroeg geboren, dus er was nog niets af. Daarna heeft hij heel lang op onze kamer mogen slapen, maar het wordt nu toch echt tijd dat hij op zijn eigen kamer gaat slapen. Overdag gebeurd dit wel al, maar in de nacht nog niet.

    De reden? Er hangen nog steeeeeeeds geen gordijnen... (Zl is nu al bijna 10 mnd) en we slagen ook maar niet...

    We hebben een belachelijk groot raam in zijn kamer en de zo'n schijnt er in de ochtend vol op. Dus het moeten ook wel goede gordijnen zijn of verduisterd. Maar ons budget is ook weer niet zooo groot...

    Waar zijn jullie geslaagd? Karwei, praxis, Ikea hebben we al gehad. Ideeën van gordijnen mag ook zeker. Doorlopend thema is Dirk het draakje van de prenatal, dus die staat ook geschilderd op een muur. De rest van de muren is wit. Dus het mag wel wat kleur hebben.

    Hopelijk hebben jullie nog leuke ideeën.
    Alvast bedankt!
     
  2. boboke

    boboke Fanatiek lid

    1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    #2 boboke, 29 mei 2015
    Laatst bewerkt: 29 mei 2015
    Heb je al eens gekeken bij de leenbakker of kwantum? Daar hebben ze ook verduisterende gordijnen in leuke kleuren die niet al te duur zijn, zeker icm een aanbieding zoals gratis maken.
    Succes!
     
  3. Pinac

    Pinac Fanatiek lid

    13 jul 2014
    1.131
    417
    83
    Bon Prix?
     
  4. mimimama88

    mimimama88 Fanatiek lid

    19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Verduisterd rolgordijn in de kleur van het draakje? Is maar een idee ;)
    Hier hebben we in de woonkamer een groot raam, wat uit 3 ramen bestaat. Daar hebben we toen bij karwei een verduisterend rolgordijn gehaald. Niet te duur, makkelijk te monteren en houdt zowel de zon als de warmte goed buiten.
    In de babykamer hebben we een verduisterd gordijn hangen. Omdat het zo klein was, hebben we alleen de verduisterende stof gekozen.(We hebben geen raam maar een deur in die kamer) Gordijn is licht grijs. Die hebben we bij een lokale concurrent van kwantum/leen bakker gekocht omdat die net wat goedkoper was.
     
  5. JacQie1985

    JacQie1985 Actief lid

    20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ik heb stof op de markt gehaald, en een kennisje is heel goed met de naai machine.
    Ook hebben wij geen rechte ramen, maar schuine, dus kon ik ook niet slagen in een reguliere winkel die ze gelijk voor je op maat maakt.
    Maar op de markt is je gulden nog altijd een daalder waard, bv die in Rotterdam heeft een hele zijtak met alleen maar stoffen.
    Eventueel via een zoek hoek op Facebook een oproepje plaatsen wie er gordijnen zou kunnen naaien voor je tegen een vergoeding?
     
  6. Cecilia82

    Cecilia82 Bekend lid

    13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hema? Ik heb daar gordijnstof besteld in lekker fel mint groen. Mijn schoonmoeder heeft het op maat gemaakt en om gezoomd. We hebben het opgehangen aan een rail met knijpertjes systeem van de ikea. Kostte zo maar een paar tientjes (de rail hing al. )
     
  7. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.161
    477
    83
    NULL
    Ik zou idd ook zoeken naar een rolgordijn in de kleur van draakje. Bij leenbakker hadden ze altijd leuke kleuren.
    Wij hebben ook een lime groen rolgordijn, maar deze is al 2,5 jaar oud. Dus geen idee of ze deze kleur nog standaard hebben.
    Kwantum kan anders ook rolgordijnen maken in een zelf uitgezochte stof, daar zit nog wel groen bij.
     
  8. papillons

    papillons Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.022
    159
    63
  9. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Kijk eens op voordeelgordijnen.nl! Daar kun je gordijnen op maat laten maken en je kunt ook verduisterende gordijnen kiezen. De prijzen zijn veel goedkoper dan andere winkels.
    Ik heb inmiddels gordijnen van hen in alle slaapkamers en woonkamer hangen en ben zeer tevreden!
     
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Als de zon er vol op staat zou ik zeker gordijnen halen die ook warmte weren. Anders is het niet lekker slapen in de kamer.
     
  11. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    Ik heb voor zoon bij leenbakker gekocht.kwantum voor onszelf,zelfde prijs en kwaliteit.volgens mij. 10 euro p meter. 95 procent verduisterend. Op 1 kamer heb ik gewone gordijen gekozen en daar verduisterende stof op laten maken bij kwantum.dat is dan wel een stuk duurder.
    Voor dochter bij hema geslaagd, donkergrijs met witte sterren.ook 95 procent verduisterend.12.50 per meter was die.
     
  12. Pomm

    Pomm Fanatiek lid

    23 nov 2010
    4.544
    114
    63
    Ik ben geslaagd bij de kwantum. Effen gordijnen met verduistering.
     
  13. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Hema heeft nu aanbieding op alle gordijnen!
     
  14. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Groupon, verduisterende gordijnen. Niet duur en meerdere kleuren alleen wel veel neutraal dacht ik, maar die laten totaal geen licht door, heel fijn!
     
  15. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb in beide kinderkamers verduisterende rolgordijnen hangen en bij kwantum niet-verduisterende gordijnen 'voor de sier' op maat laten maken. De stof hadden ze op rol en is vaak erg goedkoop. Beide keren betaalde ik minder dan €100 voor zowel stof als laten maken.
     
  16. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Handig topic.
    Wij hebben ook als thema dirkje draak en 1 muur is groen, de rest gebroken wit.
    En hier ook een gordijnen drama!
     
  17. MammieVanSammie

    MammieVanSammie Actief lid

    30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik zou écht voor verduisterend gaan! Hadden wij eerst niet en hebben toen nog verduisterende rolgordijnen van de Ikea erbij gehaald. In de nieuwe kamer nu wel direct verduisterende.
     
  18. blondje1987

    blondje1987 Actief lid

    7 jan 2014
    128
    3
    18
    Vrouw
    Provincie utrecht
    Iedereen bedankt voor de tips!
    Rolgordijnen gaan het niet worden, ons raam is te groot... dan zouden het er twee moeten worden wat het nog veel duurder maakt.

    Hema ben ik nog niet geweest, kwantum zijn we ook niet echt geslaagd. Wel een gordijn gevonden die we gaan doen als we echt niets leukers kunnen vinden. Groupon ga ik ook even naar kijken.
     
  19. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben ze ook bij de Hema vandaan!
    Donkergrijs met witte sterren.
     
  20. Zon79

    Zon79 Bekend lid

    11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Die willen wij ook gaan kopen! Zijn ze mooi geworden? Heb je ze al hangen en toevallig een foto?
    Ben heel benieuwd!
     

Deel Deze Pagina