Gouden ringen groter laten maken.. kosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door bunchy, 17 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Wie weet dit? En kan het ook bij goedeckoper winkel als lucardi?
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.885
    7.595
    113
    Ja het kan. En ik weet niet of het bij Lucardi kan, die zullen het dan bij een goudsmid uitbesteden. Want dit kunnen ze niet zo in de winkel.

    Geen idee van de kosten, dat ligt aan de dikte van de ring, hoeveel groter hij moet worden. Ik heb ooit eens van 3 ringen en allemaal diamanten uit 1 ring 1 nieuwe laten maken. Dat was wel heel duur maar dat was hij ook dagen mee bezig.

    Ik zou gewoon naar een juwelier/goudsmid gaan en het vragen. Niet naar een goedkope juwelier.
     
  3. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.739
    113
    Niet elke gouden ring lan makkelijk vergroot worden. Onze trouwringen zijn wit met roodgoud en konden zeer lastig vergroot worden omdat het roodgoud een lager smeltpunt heeft.
    Wij zijn dus voor nieuwe gegaan.
     
  4. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.407
    475
    83
    Oh jeetje
     
  5. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wij hebben onze ringen paar weken geleden groter laten maken. Waren €200 kwijt.
    Wij zijn naar de juwelier gegaan waar we ze hebben gekocht en die heeft ze opgestuurd naar de leverancier, waar ze groter zijn gemaakt.
     
  6. Loveloes

    Loveloes Niet meer actief

    Bij mij is het gedaan.
    Kostte 50 euro.
    Gewoon bij de juwelier in onze woonplaats.
    Mijn ring is alleen niet meer helemaal rond, ietsje ovaal, maar dat zie je uiteraard niet bij het dragen.
     
  7. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Laatst mijn wit goud ring laten vergroten (1 maat maar) en dat kostte me €60. Dat was inclusief een nieuw badje *huphup* wat wit goud zo glanzend maakt, en vastzetten van het diamant die wat los zat dus. Ring ziet er als nieuw uit.
    Het was bij de plaatselijke juwelier die de ring opgestuurd heeft naar ‘zijn’ goudsmit. allemaal in de randstad, misschien dat het elders in het land goedkoper kan? Ik vond het niet duur overigens, ik was de ring een week kwijt
     
  8. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Het zal inderdaad heel erg afhangen van hoeveel groter de ring moet worden, hoe dik hij is etc. Maar ik zou hiervoor inderdaad ook niet naar een zaak als Lucardi gaan, maar naar een goede juwelier of, als er een in de buurt is, een goudsmid.
    Zelf heb ik ooit van de 2 trouwringen van mijn opa en oma plus een parel uit een hanger van mijn oma (en het goud van die hanger) een nieuwe ring laten maken bij een goudsmid. Dat was prijzig maar is niet te vergelijken omdat het om een nieuw ontwerp ging en er juist geen goud bijgekocht hoefde te worden. Daar zit natuurlijk veel meer arbeid in. Bij simpel groter maken zal de goudprijs juist leidend zijn.
     
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Hier een stukje tussen laten zetten. Was €80 dacht ik? Uitrekken kon niet, want ik heb een rij diamanten!
     
  10. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    2 Gouden ringen groter laten maken, 1 ring met geelgoud/witgoud en 3 briljanten en een geelgouden ring met 4 briljanten €500,00
     
  11. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Je kunt hem ook laten oprekken ofzoiets, dat is niet zo duur. Heb ik ook ooit laten doen, weet niet meer wat het kost.
     
  12. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Dat kan niet bij alle ringen, bij 2 of meer kleuren lukt het niet.
     

Deel Deze Pagina