Gouden rode billentip

Discussie in 'Verzorging' gestart door Demeter, 20 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demeter

    Demeter Lid

    16 aug 2013
    11
    1
    3
    NULL
    NULL
    Wie heeft een tip? Zoontje is 2,5 week uit en heeft al sinds de kraamweek luieruitslag. Iedere keer geneest het wel wat om vervolgens toch weer helemaal rood en schraal te worden. Eerst met blaasjes ook wat schrale plekjes soms. Nu weer gewoon rood.

    Eerst sudocreme gebruikt. Toen zinkzalf en ook talkpoeder. Alles lijkt eerst beter te worden om daarna weer erger te worden.
    luiers van Kruidvat (met een paar dagen pampers is de ellende begonnen..)en doekjes van neutral. Iemand een gouden tip?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Maizena op de billen en in de pamper. Deed hier wonderen.

    En ja maizena is dat spul waar je met koken je sauzen mee kunt binden.

    Edit:laat wel even uitsluiten dat het geen schimmeltje is.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Schimmel uitsluiten idd.
    Bij schimmel geen maizena gebruiken.

    Verder lekker veel blote billen tijd.
     
  4. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Idd als het kan, blote billen.

    Wat bij ons hielp is in tijd van "hele rode billen" geen doekjes te gebruiken maar gelijk onder warme kraan afspoelen, met heel klein beetje zeep als er geen wondjes zijn. Daarna 10 min blote billen.
    Voordat de luier om gaat insmeren met Balneum en daarna beetje sudocreme eroverheen.

    Eigenlijk alle midden om huid te "drogen" (talk, klodders sudo, maïzena etc) te mijden en ipv hiervan "drogen" na het wassen dmv "blote billen", daarna "verloren vocht" inhalen met Balneum.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zinkoxide-billenspray, echt heeerlijk spul! Spuit spuit, beetje uitsmeren, klaar. Ik was ook altijd heel tevreden over Weleda billenbalsem. En ik moest iedere verschoning smeren/sprayen, echt even een beschermlaagje aanleggen zeg maar, gewoon heel dun, geen witte dikke laag erover.
     
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    bepanthen gebruikte ik altijd. werkt super.
    nu gebruik ik het zelf ook nog regelmatig op geschaafde of kappote huid bij mezelf.
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wasbare luiers en billendoekjes. Hielp geweldig bij onze middelste.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Bepanthen of Weleda billencreme zijn erg fijn.
    Maïzena in de luier strooien werkt ook echt fijn.
    Maar bovenal zal een eventuele schimmelinfectie niet overgaan met deze crèmes. Bij kapotte billen die met de meeste tubes niet overgaan zou ik even laten checken of het geen schimmeltje is, anders krijg je daar eerst andere crème voor.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wasbare luiers idd!
     
  10. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Waar bij onze oudste sudo, bepanthen en weleda voldeet, had de ander ook echt vreselijke uitslag, niets hielp. Soms was er sochtends niets te zien en lag het twee uur later na een flinke luier helemaal open. Het enige wat hier hielp was (na tip vd huisarts toen het geen schimmel bleek te zijn) dr swaab zinkolie creme. En dan het potje, met de hoogste dosering. We smeren het nu nog steeds regelmatig en afgelopen jaar nauwelijks meer open schrale billen gehad.
     
  11. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Ei wit erop smeren
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Eiwit? Echt zo van een ei? (oe, ik heb het idee dat ik nu iets heel stoms vraag :oops:)
     
  13. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Whahahaha ik keek zo ook toen schoonmoeder zei dat ze dat gedaan had

    Dacht nog serieus malloot doe je toch niet

    Maar volgende dag was zijn kont weer gewoon mooi normaal
     
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Inderdaad, zinkolie!
    Wij roeren dat altijd met een (schoon) ijsstokje en brengen het daarmee aan. Als het wat beter was geworden lekkere dikke laag Bepanthen erop.

    Als de billetjes echt open liggen geen sudocrem gebruiken, schijnt nogal te branden.
    En als je klaar bent met vegen altijd eerst even laten drogen aan de lucht, totdat de billetjes echt droog zijn.
     
    wannabe mam vindt dit leuk.
  15. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mijn jongste heeft sinds hij vier maanden was last met stoelgang. Heel veel diarree en zure ontlasting. Hij is inmiddels 2,5 jaar en nog met regelmaat billen die kapot zijn.
    Het enige wat hier werkt is Punkin Butt zalf. We hebben werkelijk alles al geprobeerd, ook luiers en doekjes zonder chemische meuk. Geen wasbare ivm de diarree, anders is dat zeker ook een goede optie!
     
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Wasbare luiers is juist beter bij een schimmelinfectie. Kinderen met wasbare luiers hebben er vaker en langer last van.
     
  17. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier goede ervaring met maizena gehad, maar als het echt niet weggaat zou ik een miconazol zalf halen bij apotheek of kruidvat. Dan ben je er binnen 2/3 dagen van af.
     
  18. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Deze wou ik ook noemen ja! Idd even omroeren, wij gebruikten daar een wattenstaafje voor waar we het dan ook mee aanbrachten.

    Is ook fijn spul! Huisarts verkocht het destijds. Had ik standaard in de luiertas zitten, zoveel gemakkelijker als smeren met creme of zalf als je onderweg bent. Ik smeerde het trouwens niet uit.
     
  19. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Niet alles gelezen maar misschien geen billen doekjes gebruiken? Onze dochters konden daar niet tegen. Speciale olie via huisarts gekregen en deze in combi met tissues/wc papier gebruikt
     
  20. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113
    De vsm calendulan zink billenzalf werkt hier als een malle.
     

Deel Deze Pagina