Graag jullie deskundige raad. We hebben voor een meisjesnaam Floor in gedachten. Alleen het overleden kindje van mijn nicht heette Fleur. Wat vinden jullie? Lijkt het te veel op elkaar om dit te kunnen doen en moeten we een andere naam bedenken? Of kan het wel omdat het toch net wat anders is?
Hmmm .... Lastig ik zou haar vragen wat ze ervan vind ... Ik zou het niet zonder doen laat ik het zo zeggen ...
Ik zou zeggen, gewoon doen als jij dat leuk vind. Maar als het jezelf in de weg zit zou ik idd gewoon je nicht vragen. Floor - Fleur. Ik zou er zelf denk ik niet zoveel problemen mee hebben.
Tja dat is een lastige situatie.. Normaal als het kindje niet overleden was geweest dan had ik gezegd, gewoon doen! Nu in dit geval zou ik even met hun overleggen.. Succes!
ja omdat het de hele tijd door je hoofd spookt zou ik het idd toch even overleggen... maar zo gezien , zie ik het probleem niet echt! ik vind Floor ook helemaal niet op Fleur lijken.. maar begrijp wel dat je daarmee zit! daarom zou ik het idd wel even overleggen!
Als dit dé naam is voor jullie en jullie besloten hebben dat dit ook de naam gaat worden voor een meid, dan zou ik dit wel mededelen aan je nicht, dan is ze erop voorbereid. Mochten jullie je nicht de ruimte willen geven en eventueel haar wens respecteren een andere naam uit te zoeken, dan zou ik het haar (vragend) voorleggen, zodat ze invloed heeft op de situatie. Overigens vind ik de namen Floor en Fleur voldoende van elkaar verschillen. Het is natuurlijk de grote vraag of jouw nicht dit ook zo ervaart.
Denk dat het er een beetje aan ligt hoe close je met je nicht bent. als jullie elkaar veel zien, spreken ect zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen. Anders zou ik het geen probleem vinden.