Lieve Dames, Mijn eerste kind, mijn zoon is drie maanden geleden geboren. Hoewel het een zware tijd was, omdat ik me het allemaal toch wat rozekleuriger had voorgesteld...merk ik dat ik heel graag weer zwanger wil worden. Mijn man en ik willen (als het mag/kan) de kinderen het liefst wat dichter bij elkaar en juist omdat we die baby-fase best zwaar vinden, willen we graag snel weer zwanger worden. Zelf denken we er nu over om over drie maanden te stoppen met de pil (cervetta..geloof ik). Ik ben erg benieuwd of er andere moeders zijn die er ook zo over denken of er juist ook ervaring mee hebben. Ik ben namelijk wel bang dat het te zwaar is voor een lijf (ze zeggen 9 maanden ontzwangeren). Ik voelde me geweldig toen ik zwanger was..dus kan niet wachten dat weer te voelen. Maar toch is het geen garantie, want iedere zwangerschap is weer anders. Ik ben benieuwd naar andermans verhalen! Liefs blosh
Hoi ik heb het dan wel niet zelf meegemaakt, maar een vriendin van mij heeft 1 jaar en 1 maand tussen de 2 kids zitten. Dus de ene wordt 2 en de andere wordt 1 maand later 1. Zij heeft de eerste zwangerschap fluitend doorlopen en de 2e zwangerschap vond ze wel een stuk zwaarder, ze kreeg toen meer pijntjes. Zelf zegt ze dat ze niet weet of het komt doordat ze een kleintje had die contineu gedragen moest worden of dat dit op zich zelf stond in de zwangerschap. Als ik aan haar vraag als je het over mag doen zou je het dan weer zo doen. Krijg je werkelijk waar een volmondig JA!!!! Zelf wil ik het liefste ook snel voor een 2e gaan maar omdat ik zoveel klachten heb tijdens deze zwangerschap weet ik niet of er wel een 2e zal komen.........
Onze kindjes schelen 17 maanden. Mijn eerste zwangerschap was heel zwaar met misselijk/overgeven tot 20 weken en daarna liep het ook niet lekker. Tweede zwangerschap had ik nergens last van! Onze tweede is nu 10 weken en ik moet zeggen dat het super gaat. De oudste is heel lief voor haar broertje. Lichamelijk ben ik goed hersteld en heb er niets aan overgehouden dat ik weer zo snel zwanger was. Wel heb ik 2 zware bevallingen gehad, waarbij de 2e nog langer duurde dan de eerste. Tuurlijk ben ik nu nog wel moe, maar dat heeft iedereen wel met de nachtvoedingen. Als ik geen borstvoeding had gegeven was ik waarschijnlijk nog sneller zwanger geweest. Ik was direct zwanger nadat ik geen borstvoeding meer gaf. Praktisch is het handiger een jaartje langer te wachten ivm een extra babykamer, evt duowagen etc.. Dit was voor ons gelukkig geen reden om te wachten. En indd je bent toch al druk met een kleintje in de luiers, dus waarom niet in een ruk doorgaan Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel! Suc6!
Hoi blosh! Onze kindjes schelen straks 15 maanden. Was dus met 6 maand al weer zwanger. Eerste zwangerschap heb ik fluitend doorlopen, tot 36 weken 40 uur kunnen werken.. Onze dochter is een makkelijke baby, had na 2 weken al geen nachtvoeding meer nodig, dus we dachten ook snel aan een tweede. En omdat je nooit weet hoelang het duurt voordat je weer zwanger bent zijn we met 6 mnd maar weer gestopt met de pil, en ik was (weer) in de 1e ronde zwanger ! Ik vind persoonlijk de zwangerschap een stuk zwaarder, last van harde buiken enzo, en mn dochter loopt nog niet (zelf, maar staat wel sinds een week of 2/3) en dat is best zwaar. Wel werk ik nog steeds 3 dagen en ik voel me er goed bij. T is wel pittig maar als ik het opnieuw zou mogen doen zou ik het precies zo gedaan hebben! Straks hebben de kids wat aan elkaar. Een ding is wel heel belangrijk, wat je ook schrijft dat jullie het ALLEBEI graag willen. K heb t met mijn mannetje uitgebreid overgehad en we hebben SAMEN kinderen. We delen ook veel van de zorg voor onze dochter, hij tilt haar bijna altijd als we thuis zijn, doet de zware dingen in het huishouden en ik kan uitslapen in het weekend. Dat scheelt gewoon enorm! Dus ik zou zeggen, volg je gevoel en ga d'r voor, maar houd er rekening mee dat het zwaarder kan zijn, en kies ervoor of je dat SAMEN aankan/wil. En voor de rest iedereen lekker laten lullen , t is jullie gezinnetje! Liefs ontzettendtrotse mama
o ja je vraagt naar de gevolgen voor je lijf, ik heb geen BI opgelopen ofzo. Verder was het herstel na de zwangerschap ook goed, en was ik na een week of 2 al weer op m'n oude gewicht. Toch merk ik wel dat een tweede zwangerschap in zoon korte tijd een "aanslag" is op je lijf en wij kiezen er ook voor om niet weer heel snel zwanger te worden na deze zwangerschap (maar garanderen kan ik dat niet haha, stel dat het straks weer begint te kriebelen ). Wel heb ik lage bloeddruk, veel moe, en vitamine D tekort. De harde buiken komen deels ook doordat je "snel" weer zwanger bent geworden. De VK zei ook dat het best weer snel is, en dat het wel veel van je lichaam vergt. Maar als je je daar bewust van bent en goed voor je lijf zorgt moet dat geen probleem zijn! Succes met het maken van jullie keuze !
hoi blosh het advies wat ik je kan geven is dat wanneer je binnen een jaar zwanger wordt, heb je meer kans op een vroeggeboorte.
nog meer eventuele complicaties, meer bekkenpijn verzakte baarmoeder (naderhand) blijvende incontinentie Ik zou toch minimaal 9 maanden afwachten en zelfs DAN is het al zwaar genoeg hoor (zeker als je kindje niet loopt!) ik zou zeggen geniet even van zonder weer " gehaast" verder te willen, ik ben ook vrij snel zwanger geworden (met 11 maanden want we wilden perse goed ontzwangeren en dat de kleine kon lopen) dat was maar goed ook want ik mocht al eigenlijk niet tillen (minimaal zeg maar) denk aan je lichaam al lijkt het goed te gaan nu geef het even de rust die het verdiend en over 6 maanden kan je dan weer spannend verder voor een tweede das toch snel genoeg?
Hoi, Al snel na de geboorte van onze oudste had ik ook al snel weer de kriebels voor een tweede.... Dit kan dus ook met je hormonen te maken hebben! Bij mij was het verlangen echt heel sterk. Uiteindelijk zijn we er na negen maanden 'weer voor gegaan'. Puur omdat ik het ontzwangeren wel belangrijk vond! Inmiddels is onze tweede net geboren. Er zit 1 jaar en 8 maanden tussen onze oudste en de tweede.... Nou ja, ontzwangeren vond ik uiteindelijk toch wel belangrijk. En het gevoel van heel graag een tweede willen kwam bij mij voor een gedeelte echt door de hormonen!
mijn 1ste zwangerschap ging perfect! 5 maanden later was ik weer zwanger en rond de 27 weken ging het mis. Ik kreeg zware bekkenpijn en belande bijna in een rolstoel. Moest stoppen met werken *had een eigen bedrijf* en kon amper een half uur lopen. Na de bevalling kreeg ik een liesblessure (vanwege de snelle uitdrijving), na 2 maanden therapie ben ik naar huis gestuurd. Ga maar 3 keer per week sporten en de tijd zal het hopelijk genezen. Dani is nu 5 maanden, ik kan nog steeds maar een half uurtje lopen. Zitten op een harde stoel, in bad of op de vloer doet ook erg zeer. Hopelijk is het over een jaar inderdaad grotendeels over... Heb dus veel pijn gehad en nog, maar ik zou het zo weer over doen
je zou het zo overdoen? Je andere kindje moet toch ook hieronder hebben geleden dat je zo weinig kon, veel pijn had e.d. had dan heel even (6/12 maanden) wachten dan niet wat beter geweest (achteraf gezien dan) Ik vond het al erg dat ik onze zoon een paar weken helemaal niet mocht tillen omdat ik vruchtwater verloor na een punctie heb ik me zo schuldig om gevoeld...
Rond die periode miste ik het zwanger zijn ook heel erg. En nog steeds wel. Maar ik moest er niet aan denken om er nog een kindje bij te hebben. Ik heb 2 vriendinnen waar zo'n 15 maanden tussen de kindjes zit. De zwangerschappen/bevallingen verliepen prima. Maar ze ervaren 2 kindjes als heel erg druk, drukker dan ze ooit hadden verwacht. Ze zijn natuurlijk gek op hun kinderen, maar zouden het niet snel nog een keer zo doen.. Het scheelt wel enorm als je partner je veel meehelpt bij e zorg aan jullie kinderen, en het ligt er misschien ook wel aan hoeveel je werkt, en of je eventueel een fijne oppas hebt. Ik denk dat je van tevoren niet kunt zeggen hoe de zwangerschappen zullen verlopen, das bij iedereen anders. Ik denk wel dat het belangrijk is hoe jij op het moment in je vel steekt. En of je het idee hebt dat je lichaam een volgende zwangerschap aan zou kunnen... Succes met je keuze!
oja het scheelt zeker of je meer hulp hebt, werkt e.d. als ik zou werken zou ik het makkelijker vinden eigenlijk (ik heb gewerkt en dat voelde altijd als vakantie LOL!! dan had ik alleen maar de zorg voor mijn werk en verder niets op dat moment (ik heb gewerkt maar nam dan de kleine mee dus deed twee dingen tegelijk en dat was heavy, dus toen hij op KDV was ipv op kantoor had ik handen over ) En mijn man werkt 90 uur per week dus daar heb ik ook weinig aan wat betreft verzorging en dat soort dingen maken het allemaal zwaarder. Als je man meer mee kan helpen scheelt dat enorm!
Hier zit er 16 maand tussen de kiddies. Ik heb het kwa zwangerschap niet als zwaar ervaren, door de drukke dagen kon ik 's nachts tenminste goed slapen. En de tweede ervaar ik hier als stukken makkelijker. Niet bij elk pijntje/gilletje/kreuntje naar de wieg rennen.... Lekker relaxed. Ik persoonlijk merk dat de oudste bijna niet anders weet dan dat z'n broertje erbij is, gaat eigenlijk heel vanzelf allemaal.
Hier zwanger van de tweede en straks 11 maanden lftverschil. Eerste zwangerschap duurde en duurde. Was erg misselijk in het begin en aan het einde. Bevalling verliep soepel, niks aan overgehouden. Na een tussenmaand weer zwanger geworden. Riep meteen na de bevalling, dit nooit meer (wat een bizarre ervaring) en ben inmiddels al weer 27 weken zwanger. Deze zwangerschap vliegt voorbij. Tuurlijk je lijf reageert heftiger dan bij de eerste. Mijn buik was in het begin meteen volop zwanger ipv bescheiden, maar daar wen je ook wel aan. Bandenpijn even een tijdje gevoeld en idd erg moe en lage bloeddruk. Maar ja, wie heeft dat niet met een 8 maanden oude mannetje in huis. De tijd vliegt voorbij. We zien er naar uit. En wennen aan 1 of 2 kindjes moet je toch.
Ik zou zo weer zwanger willen zijn mis me buik ook heel erg maar toch voor me lijf doe ik het nog niet. Ik voel me gewoon nog niet oke en denk dat het ook nog tijd nodig heeft. Heb wel een goede zwangerschap en bevalling gehad. Maar na de bevalling ben ik vrijwel gelijk geopereerd aan me galblaas en heb daar ook nog last van dus een tweede zwangerschap zo snel zou voor mij niet zoveel goeds doen