graag tips voor autovakantie naar Italie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mariska165, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.103
    622
    113
    groningen
    Hoi allemaal,

mijn vriend en ik willen eind juni met de auto naar Italie.
    Zo wie zo willen we naar Rome, Venetie, toren van Pissa en het buitenhuis van de paus in castel Grandolfo.

Nu hebben we brochures van het reisbureau gehaald. Bijvoorbeeld van De jong intra en oad, nu zitten er wel leuke rondritten tussen, maar er mist altijd wel weer iets, de reis naar Rome of naar Pisa.

Wie heeft hier ervaring mee en hoe pakten jullie dit aan. Of gingen jullie gewoon heen en daar kijken hoe en wat?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Liefs Maris;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.249
    6.770
    113
    Mijn moeder en haar vriend hebben in de buurt van Rome een heel mooi appartement gehuurd ( toevallig Nederlanders die er al 30 jaar wonen) en vanuit daar alles ondernomen.

Gewoon dus daar zelf bepaald waar ze heen gingen.

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Familie van mij heeft ook een keer een auto rondreis gedaan, en er kunnen best dingen aangepast worden.
    Anders aan het eind van de reis, zelf nog rijden naar de plek waar je naar toe wilt en zelf daar een hotelletje regelen.

4. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    he wat grappig, wij gaan in sept. met de auto naar italie en ook naar rome pisa en venetie! rome en venetie liggen wel 5 uur bij elkaar vandaan, dus wij gaan een week naar een camping in toscane, 20minuten van pisa en precies tussen rome en venetie in en gaan dan 1 dag naar venetie en 1 dag naar rome... ben erg benieuwd aangezien we dus ook voor het eerst met ons zoontje op vakantie gaan :D

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou het gewoon zelf gaan uitzoeken!
    hebben we 2 jaar geleden ook gedaan.
    heb je helemaal de tijd aan jezelf en ben je ook niet afhankelijk van zo'n touroperater.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij gaan bijna altijd naar Italië met de auto en zoeken altijd alles zelf uit. Vooraf boeken we voor de eerste 2-3 dagen om even uit te rusten van de autoreis en daarna gaan we van plek naar plek. Vooraf bedenken waar je heen wilt en dan op het moment dat je daar bent de route en reistijd bepalen hoe lang je ergens wilt blijven. We hebben 1 keer alles vooraf gepland (de eerste keer dat we gingen) maar dan is het ergens nét niet zo leuk, zit je daar 3 dagen, of ergens waar je 2 dagen plant wil je er wel 4 blijven dus beter op het moment kijken hoe en wat.
    Rome is trouwens wel ver met de auto hoor, vanuit Pisa volgens mij rond de 250km nog. En in Rome niet met je eigen auto rijden maar een Vespa of zo huren want ze kijken niet op een deukje meer of minder daar... Wel héél gave stad hoor, echt super!!
    Als je meer wilt weten stuur je maar even pb, ben in heel veel steden en gebieden geweest in Italië.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wij zijn er afgelopen zomer gewoon heen gereden, gewapend met een goede reisgids. Ter plekke bedachtten we onze route en er is altijd wel ergens een schattig hoteltje of pensionnetje te vinden. Als iets ons beviel, bleven we wat langer en als we een aanrader hoorden, pastten we met gemak onze reis aan. Ik hou persoonlijk niet van die voorgeprogrammeerde rondreizen en vind het veel leuker om het zelf uit te zoeken.

8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik zou het zelf uitzoeken, is veel leuker en je bent niet gebonden aan tijd. Vind je Pisa maar niets, dan ben je zo weer weg, vind je Rome fantastisch kun je een dag langer blijven.

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.103
    622
    113
    groningen
    Bedankt voor al jullie reacties, ik zal mijn vriend eens laten lezen wat jullie hebben geschreven.

Er stond in een gids van een bekende touroperator een rondreis van 15 dagen door Italie inclusief logies en ontbijt dan zijn we met zijn tweeen dik 1500 euro kwijt en dan moet je de brandstof er ook nog bijrekenen. Dat vind ik dan best wel veel.

ik denk als we gewoon zo heen gaan zoals jullie zeggen en daar ter plekker wat regelen en rondkijken we veel goedkoper uit zijn en dan kunnen we idd onze planning zelf bepalen.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen, daar moet je echt heen das zo de moeite waard.....
    Of dingen waar je om moet denken, bij het regelen van een hotel of iets dergelijks.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Rome: alles bijna geweldig, denk aan zakkenrollers!!!
    Pisa, vind ik persoonlijk 3x niks.
    Florence is heeeeeel mooi, Venetie ook, ach teveel om op te noemen eigenlijk!
    Je kunt ook een paar boekjes kopen van Venetie en Rome en daaruit opzoeken wat je graag wilt zien (niet teveel want dat red je toch niet).

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.204
    7.251
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben toen ik 18 was in Rome, Florence en Siena geweest. Florence vond ik niet zo heel geweldig (was het laatste wat we bezochten en we waren doodop, dus niet helemaal objectief ;)). Siena leuk om eens gezien te hebben en Rome vind ik helemaal geweldig, daar is zoveel te zien!

Deel Deze Pagina