Grappige dingen die je kind zegt

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zilvervosje, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

    Soms is het moeilijk om je lachen in te houden. Wat zegt jouw kind waar jij helemaal van in een deuk ligt?

    Hier zegt mijn meisje (5) "ben jij bedonderd" als ze heel boos is en dat ik/Zilverman "op de trap moeten.... De hele dag. In ons blootje.". De dreigementen lopen op als ze ziet dat we ons lachen inhouden. (Dat van bedonderd mag ze trouwens niet zeggen, hoor!)

    En ze heeft het levensverhaal van Jezus helemaal uitgevogeld. We zijn niet Christelijk maar school doet aan het kerstverhaal en we zijn wel eens in een kerk geweest. Dus Jezus werd geboren, kreeg goud, mirre en wierook en toen werd hij een beeld. We vinden haar nog een beetje jong voor hoe het echt afliep met Jezus, dus we laten het maar zo.

    Jullie ook van lekkere peuter/kleutergesprekjes?
     
  2. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zoontje wilde naar buiten maar ik had er geen zin in
    zoontje : naar buiten gaan
    ik : oh nee schatteke, het is heel koud buiten
    Zoontje : jas aandoen!!!

    Dat koppeke erbij. Hij keek er zo volwassen bij dat ik me het kind voelde! :D en hij had gelijk
     
    hummeltje5 en RobinBird vinden dit leuk.
  3. jayenriv

    jayenriv Niet meer actief

    Hahahah ja die kleintjes zijn echt grappig. Gister kwam me zoontje van 2,5 naar me toe en zei ineens ; mama ik zweer t....ik ben echt piderman (spiderman)....hoe die aan dat woord komt?? Denk dat ie dat een keer van papa heeft gehoord lol.

    Verder heeft ie hele gesprekken met iedereen, zo wil ik graag van zijn speen af ( heeft ie alleen nog met slapen).. Zegt ie met zijn schouders omhoog en handjes in de lucht; mama alleen babys hebben peen, gote jongens nie toch? Waarop ik zei; idd grote jongens niet....gaat ie vervolgens op de bank zitten, pakt zijn speen en zegt; ga slapen mama 😂 En zo kan ik wel een heel boek vol schrijven. Hij is super bijdehand, zegt echt alles na, mede door zijn grote broer van 5
     
  4. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Niet perse om wat hij zei maar we zaten enkele dagen geleden in de wachtzaal van de huisarst. Ik en de hele zaal hadden tranen in de ogen van het lachen.
    elke keer dat de telefoon daar ging deed meneer alsof zijn handje een gsm was. Dus op knopje duwen en dan zijn hand aan zijn oor houden ' jaaaaaaa, alles goed? Jaaaa, oke, brandweerman sam bellen, jaaaaaaa" en dan weer op zijn denkbeeldige knop duwen op zijn handje.
    En dat een keer of 10 want die telefoon ging daar vaak over :D
    kwam er een huisarts de wachtzaal in om iemand te halen. Meneerke ging voor de huisarts staan "hoi, alles goed?" Dit een keer of 3 :p
    dan gaat hij alle mensen af in de wachtzaal om hoi tegen te zeggen,..., :)
    dan kijkt hij in een boekje en ziet dat daar een helikopter in staat, aan iedereen die helikopter laten zien.
    Er stond ook een grote plant, ging meneerje de blaadjes een kusje geven

    Ik hield het niet meer, zat gewoon te janken van het lachen :D
     
    Bloem2310 en conejita vinden dit leuk.
  5. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat heerlijk!! Ik vind het zo leuk aan deze leeftijd dat ze nog zo half tussen fantasie en werkelijkheid zitten en proberen de wereld uit te vogelen.
     
  6. misa

    misa Niet meer actief

    conejita vindt dit leuk.
  7. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha, dat heeft ze goed in de gaten! 😊
     
  8. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Sydnysn hand aan zijn oor houden ' jaaaaaaa, alles goed? Jaaaa, oke, brandweerman sam bellen, jaaaaaaa"

    Whahahha hier ook het is wat met die Sam gheheh
     
  9. Jennifer0306

    Jennifer0306 Bekend lid

    19 mei 2012
    795
    3
    18
    Ik moet hier vaak t hardst lachen om de oplossingen die ze voor alles bedenkt.
    Zo is ze sinds een tijdje erg met dood bezig, voorheen meegekregen van wat andere oudere kindjes van een jaartje of 5.
    En nu is het dus continu: ' oh ja, dood is een soort kapot. Dan kan de dokter je nog wel lijmen hoor. En als dat niet lukt misschien met plakband.':D
     
    conejita vindt dit leuk.
  10. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochter van bijna 4 is niet benieuwd of nieuwsgierig... Nee zij is beschierig 😂
     
    urfebe en conejita vinden dit leuk.
  11. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.392
    4.246
    113
    Vrouw
    Mijn dochter (3,5) 'pikt' elke keer mjn hakken. Dus gisteren kwam ik uit mijn werk en lagen weer mijn zwart/witte hakken in haar kamer. Ik zei tegen haar dat dat niet mocht en dat ze ze weer op moest ruimen in mijn kast.
    Zegt ze; dat heb ik niet gedaan hoor, dat doet papa altijd. Die loopt elke dag op jouw hakjes!

    😂😂
     
    urfebe, MamaLe en conejita vinden dit leuk.
  12. steenbokje

    steenbokje Fanatiek lid

    24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mijn dochtertje gaat sinds kort naar de psz en kwam laatst met de uitspraak; super vet! Ik lag in een deuk. Ze is nog geen 2.5 en heeft een super schattig stemmetje. We kwamen net van ballorig en vroegen of ze het leuk had gevonden. Toen zei ze dus, super vet :cool:
     
    conejita vindt dit leuk.
  13. MamaOktober13

    MamaOktober13 Bekend lid

    15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Mijn man heeft mijn dochter het woord tieties geleerd (borsten). Sta ik in de rij bij een kassa en mijn dochter kletst wat tegen een oudere man (65+ gok ik) zegt ze in eens en wijst tegelijk mama baby buik (wijst naar buik) mama tieties (wijst naar m'n borsten 😂 ) schaam:) heerlijk die kleintjes:D
     
    conejita vindt dit leuk.
  14. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Mijn dochter zegt vaak als ze aandacht wil of iets en jij ben met iets bezig
    "Kappen ...!!" En dan ook vaak tuurlijk "kappen met je bil!(mobile)"!! of "kappen daar zo!" Hihi
    Maar ze zegt zo veel grappige zingen met intonatie en stem die echt bij situatie past dat we altijd in deuk liggen met haar en ze weet het ook dat ze "super grappig" is ;))
     
  15. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter is 2,5 en ouwehoert de godganse dag. Het is nauwelijks bij te houden, haha! Ze zegt dus heel veel grappige dingen, vind ik dan :) Gisteravond zei ze opeens heel serieus tegen me: 'Hoe is het eigenlijk met jouw ouders?' :D:D
     
  16. Supi

    Supi Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Vanmiddag bij school even helpen opruimen omdat ze in het atelier hebben gewerkt.
    Blijf voor de klas staan mee luisteren naar de juf en kindjes en hoor de juf zeggen dat ze foto's heeft gemaakt en die op internet gaat zetten. Hoor ik zoonlief heel serieus tegen de juf zeggen. Oh dan kan je de foto's naar mijn tablet sturen!
    Ik schoot toch in de lach
     
  17. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Je weet wat ze zeggen: kinderen spreken altijd de waarheid 😳
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  18. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Mijn dochter (3) zei gister: "ik zou zo graag willen dat je niet zou praten met mensen, voor twee weken ofzo."
     
    conejita vindt dit leuk.
  19. zilvervosje

    zilvervosje Fanatiek lid

    30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland

    :$:$:D

    Zo, die steek je in je zak ;)
     
    Bloem2310 vindt dit leuk.
  20. kelly1609

    kelly1609 Fanatiek lid

    20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Mijn zoontje heeft de laatste tijd erg leuke uitspraken maar ik vergeet ze steeds op te schrijven.

    Gisteren waren we even bij onze go want zoonlief was Bumba vergeten dus die gingen we ophalen. Hij wilde nog even bij de kippen kijken en volgens hem waren het er twee. Dus ik keek even in het hok en daar lag dus een dode kip. Komen we thuis zegt hij tegen papa: kip bij Anja kapot, andere grote kip niet. 😂
     

Deel Deze Pagina