Grastapijt (naaldvilt).

Discussie in 'De lounge' gestart door MB2005, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    hoi,
    Wij hebben gisteren naaldvilt grastapijt gekocht bij de kwantum voor in de tuin, voor de kids ( met name voor de jongste straks;) ).
    Ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft en of jullie het buiten laten liggen of steeds weer oprollen, om het mooi te houden.
    Kortom wat is jullie ervaring ermee?

    Gr MB2005.
     
  2. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    wij hebben het ook maar dan op ons balkon :)
    in de zomer ligt het er eigenlijk gewoon maar in de winter rol ik het op
    ik doe het altijd stofzuigen als ik toch in de slaapkamers bezig ben :)
     
  3. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Oke, dus het blijft wel mooi?
    Kan je het ook schoonspuiten met de tuinslag? dat zei de verkoper nl, maar ervaringen zeggen mij meer, haha;)

    Gr MB2005.
     
  4. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Grappig detail trouwens, ik zie dat je op dezelfde dag bevallen bent als ik, nog gefeliciteerd;):D

    Gr MB2005.
     
  5. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    ooh nou dat heb ik nog nooit gedaan eigenlijk :)

    grappig op dezelfde dag , :) jij ook nog gefeliciteerd:)
     
  6. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Leuk spul.. Maar als je glijer maakt heb je meteen brandplekken:( ik heb het ondervonden helaas
     
  7. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    @ Mrs Nuke,
    Daar was ik ook bang voor en heb daarom mijn man;);) een vuist laten maken en even goed met zijn knokkels over het tapijt laten gaan.
    Er brandde niks, dus ik hoop dat het niet gebeurd ook;)

    Gr MB2005.
     
  8. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Nou k wil het hier niet meer hebben hihihi hoop ook dat het bij jullie niet gebeurt.
     
  9. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    PRECIES daarom moet je ECHT kunstgras nemen met LSR vezel dan heb je dat niet ;) blijft ook meteen een stuk mooier (aangezien dit ook voor sportvelden word gebruikt) en je dient het met rubber / zand in te strooien zodat het mooi overeind blijft staan en elke week te borstelen.

    We leggen tennisbanen aan dus vandaar deze reactie, ik erger me rot aan al die goedkope "kunstgrassen" die er verkocht worden en dan ermee vergeleken worden haha
     
  10. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Nu moet ook eerlijk zeggen. Vriendin van mij haar dochtertje heeft bij de hokkey ook een flinke schuiver gemaakt ook brandplek op haar knie..

    Hier wordt er gewoon grasmatje gelegd ;)
    Dat vilt jeukt ook mega erg of heb ik daar alleen last van ??
     
  11. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    ja vilt of kunstgras, ik vind kgr niet jeuken, ja ze gebruiken niet altijd de goede vezel met sportvloeren dat is een keuze die de club dan maakt, lijkt mij niet handig maarja prijs doet ook wat ...
     
  12. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wat wij hebben lijkt verder niet eens op gras hoor, het is groen en een tapijt met noppen eronder zodat het water beter afgevoerd wordt.
    Daarvoor noemde ik het al grastapijt.
    echt kunstgras is voor mij iets wat eruit ziet als gras, en ook dus hoge grassprieten heeft.
    Heb je ook tapijt met dat vezel dan? ben wel benieuwd.
    Moet wel zeggen dat ik het zelf inderdaad heel verwarrend over vindt komen, omdat ze adverteren met kunstgras, en er dan onder staat grastapijt, wat het in mijn ogen dan ook is, een tapijt.
    Vroeg me alleen af of ik dat kon laten liggen of niet ( in de zomer dan ).

    Ik ga eens kijken bij kunstgras met dat vezel;)

    Gr MB2005.
     
  13. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    ja het is ook verwarrend idd officieel is het ALLEMAAL tapijt het word ook gewoon gemaakt in een fabriek waar vloerbedekking e.d. ook gemaakt word..


    Je hebt ook zoveel verschillende soorten kunstgras ook hele mooie in de prive sector (die hebben idd wat meer dat sprieten gevoel) en lijken echter dan het sportkunstgras zeg maar, ik geloof dat veel soorten ook speciaal (voor de kids) speciale vezels hebben dat het niet (meer) brand, vaak moet je dan wel heel wat meer er aan uitgeven.

    Ik zag gisteren bij de Intratuin wel hele mooie moet ik zeggen (leek net echt!!) maar daarvan weet ik de eigenschappen niet omdat wij die niet gebruiken in de sportwereld natuurlijk..

    Mensen vergissen zich wel in het onderhoud , je moet ook wel IETS eraan doen (schoonhouden, borstelen, zout strooien (tegen groene aanslag en mos)

    Mijn man wil n u blauw kunstgras in de tuin dat vind ie leuk haha, daar moet ik toch nog even over denken...
     
  14. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Oke, blauw kunstgras... weer eens wat anders, haha:D

    Ik hou nu even dit tapijt en leg het wel gewoon neer als er gespeeld wordt.
    Volgend jaar eens kijken voor beter tapijt dan.
    In wat voor prijsklasse moet ik denken voor een stuk van 2 bij 4 meter?
    Ik hoef geen exacte prijs hoor, maar een richtlijn zou leuk zijn;)

    Gr MB2005.
     
  15. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    wij verkopen losse stukken en die zijn meestal 10 euro per m2 (omdat het voor ons resten zijn zeg maar) maar de duurdere zitten dan rond 30-35 euro per m3 geloof ik..
     

Deel Deze Pagina