Grenzen aangeven op de werkvloer

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kittycat2018, 11 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Hallo ben ik weer met een vraag

    Ik weet van mezelf dat ik mijn grenzen niet altijd aangeef en daardoor dingen doe die ik eigenlijk niet zou moeten doen. Dit speelt zich voornamelijk op het werk. Ik werk als verzorgende op een dementie afdeling. En ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger. Nog pril. Niet alle collega’s weten het en dit wil ik eigenlijk nog zo houden tot na de eerste echo op 2 januari. Maar twijfel nu of ik het toch niet beter eerder kan doen

    Nou had ik vandaag een werkdag waarbij ik een 8uurs dienst heb gehad, geen lunchpauze (geen tijd) en dan ook nog in de middag helpen met het verbouwen van de woongedeelte waarbij veel zware kasten, tafels en andere meubels moesten worden geplaatst. Mijn collega vroeg mijn hulp en heb dit ook gedaan Nu heb ik enorme pijn in de zij, deze pijn loopt door tot aan me onderrug. Dit kan toch niet al bandenpijn zijn zo vroeg in de zwangerschap??

    Hoe geven jullie je grenzen aan bent ondanks dat je nog niet wilt vertellen over de zwangerschap
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, dat is denk ik lastig. Tenminste: als je al van jezelf weet dat je dit moeilijk vindt. Het enige wat je kunt doen, is het gewoon doen. ‘t Is toch wel handig om dit te kunnen en NU is altijd een mooi moment om ermee te beginnen.