Griep en kortademig

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zoef, 9 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik lig al de halve nacht wakker ivm het tekort aan zuurstof, zo voelt het. (Veel slijm en piepende ademhaling met een dichte neus)
    Ik heb een flinke griep/verkoudheid te pakken, geen stem en kan niet slapen omdat ik om kom van het slijm en mijn neus helemaal dicht zit. Net een vis op het droge :roflmao:
    Ik lig al half zittend zeg maar, heb al 3 x gestoomd vannacht, PCM gebruik ik ook maar ik blijf me mega naar voelen.
    Vinden jullie dit rede om de gyn te bellen?
    Of gewoon doorbijten en uitzieken?

    Ik heb het niet makkelijk deze zwangerschap, vreselijk veel pijn aan Mn buik, veel jeuk, slapeloze nachten ben uitgeput en ik moet nog 10 weken.
    Ik tel de weken af!
     
  2. Xivanka

    Xivanka Actief lid

    21 mrt 2017
    233
    287
    63
    Helaas wordt dat doorbijten en uitzieken. Ik heb ook een paar weken griep gehad (was 34 weken zwanger toen het begon en nu 37+1 lijkt het pas bijna over), gyn kan hier helaas niks mee, pcm tegen de koorts, neusspray om te kunnen ademen, ui snijden voor naast het bed helpt soms een beetje voor je ademhaling, en ik ging ook gewoon een keer of 3 per dag douchen.
    Heel veel sterkte en beterschap!!!
     
  3. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Oooh balen joh! Ik heb niet exact dit, maar wel al weken last van zuurstoftekort. Het lukt me gewoon niet om voldoende naar binnen te zuigen zo voelt het. Moet om de 2 ademhaling echt m'n borstkas opzetten en m'n hoofd in m'n nek gooien om een grotere teug adem te halen. Met slapen gaan lijkt het wel of ik bijna stik denk ik dat m'n adem zal gaan stokken in m'n slaap, als ik überhaupt in slaap kom hierdoor.

    Helemaal niks aan de hand, je kindje heeft er geen last van, zeggen verloskundige en huisarts. Toch voor morgen dan eindelijk een doorverwijzing naar de gyn gekregen om een onderliggende oorzaak uit te sluiten.

    Hiermee probeer ik te zeggen dat ik vind dat je wel moet bellen. Ik vind het gevoel van zuurstoftekort echt niet vertrouwd. Zeker als het wat langer duurt. Ik zou ervoor vechten dat je gezien wordt.
     
  4. Repesteeltje

    2 jan 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Bij mij zeggen ze 'bij ongerustheid of twijfel altijd bellen'. Toch bellen dus. Dan hoor je wel of ze het verstandig vinden dat je een afspraak maakt of ze je telefonisch gerust kunnen stellen.
     
    Zoef vindt dit leuk.
  5. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik heb laatst ook griep gehad, maar ik heb het geluk (of eigenlijk ook niet) dat ik pufjes heb om mijn longblaasjes open te zetten. (Astma) ik zou bellen en vragen of ze iets hebben voor je nu. Goed slapen is ook beter voor je herstel. Heb er zelf ook een goede lange week mee gelopen, voordat ik überhaupt weer wat kon.
    En even iets heel vies als de ontsteking los komt niet doorslikken maar uitspugen.
     
  6. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik heb de gyn gisteren middag gebeld en ik moest de huisarts bellen voor longen check enz.
    As donderdag afspraak gyn dus dan word de baby goed gecheckt.
    Wat klote dat je zolang groep hebt gehad!!
    Bedankt voor je berichtje
     
  7. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Oh goed om te horen, welke puffers heb jij?
    Ik heb salbutamol maar ik durf niet omdat er te weinig over bekend is eigenlijk.
    Maarja als dit een longontsteking is, dan is dit de tweede tijdens Mn zwangerschap. Ben namelijk vlak voor de zwangerschap weer moeten gaan starten met puffers ivm opkomende astma aanvallen.
     
  8. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Je mag vandaag naar de gyn? Hopelijk kunnen ze wat betekenen voor je dat is wel heel lang al last hoor!!
     
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja vandaag. Ja klopt, helaas. Vaak aan de bel getrokken, ze stellen me steeds gerust. Ik vertrouw het echter gewoon niet.

    Mijn vk stelde voor de nacht ook tijdelijk gebruik van een puffertje voir (heb eczeem gehad, familie van astma en astma zit in de fam), maar de ha was het er niet mee eens. De ha wil me nu dus naar de gyn hebben.

    Misschien kun jij wel tijdelijk een puffer krijgen?
     
  10. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Ik heb een puffer hier thuis liggen twee stuks, maar het is dus een beetje tricky wel of niet gebruiken.
    Longartsen zeggen, astma aanvallen zijn slechter voor de baby dan de medicijnen, maarja... van die medicatie is te weinig bekend bij babys. Met zulke info vind ik het altijd lastig dan toch te gebruiken.

    Ik heb zometeen om 10.10 een afspraak bij de huisarts.
    Succes vandaag bij de gyn hopelijk kan hij/zij je wel gerust stellen door andere controles te doen.
    Wat dat betreft, eigenlijk oneerlijk natuurlijk, ik krijg elke week een echo enz bij de gyn.
     
  11. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ik heb voor dagelijks gebruik wat ik niet doe:oops: alleen als ik het benauwd heb beclometason sandoz aerolsol en als het idd te erg wordt die salbutamol en die heb ik dus wel 5 dagen gebruikt alleen savonds voor het slapen.
     
  12. Zoef

    Zoef Bekend lid

    24 okt 2009
    726
    458
    63
    Vrouw
    Dankje, ja ik gebruik dat dus ook niet dagelijks. Heb een langwerkende ontstekingsremmer en salbutamol.
    Zal vanavond eens een puf nemen wellicht dat het verlicht voor het slapen gaan.
    Mijn zuurstof was 95% en hartslag 105 dus was flink bezig met adem happen.
     

Deel Deze Pagina