Griepprik

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ben benieuwd hoe jullie een griepprik verdragen?

    Ik had hem zelf al sinds jaren niet meer gehaald,omdat ik er juist ziek van word. En ik kan de klok erop gelijk zetten dat ik dat jaar dan ook nog eens griep krijg, als ik hem wél haal:o:.

    Mijn gynaecoloog stond er haast op dat ik hem dit jaar zou halen En begon er bij elke afspraak weer over, en het mij haast op te dwingen o_O.
    Omdat het ZÓ belangrijk is...
    Mijn verhalen dat ik er ziek van word, werd dan afgedaan als onzin, want je kunt er niet ziek van worden,haar woorden. Ohja ,Hoogstens een pijnlijke arm:o:.

    Maar goed om van dat gezeur af te komen, heb ik hem dus vorige week gehaald en voel mij dus weer alles behalve fit en ben een geestverschijning.:rolleyes:

    Ben dus erg benieuwd hoe jullie die prik verdragen??
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Niet, 2x gehad en 2 x flink ziek geweest daarna.

    Als ik hem niet krijg dan ben ik nooit ziek.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb hem dit jaar voor het eerst gehad. Ik kreeg hem aangeboden vanwege mijn werk en ik moet zeggen dat het me alles is meegevallen.
    Ik heb nergens last van gehad. Mijn collega heeft hem gezet en ook van het zetten niks gemerkt.
    Ik verdraag hem dus heel goed. Ik word elke winter altijd flink ziek dus ik dacht: laat ik hem dit jaar dan eens proberen. Tot nu toe nog niet ziek geweest!
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De griepprik bevat een doos virus, daar krijg je inderdaad geen griep van. Maar je kan wel een andere variant krijgen dan waar je tegen bent gevaccineerd, het is een beetje een gok welk griepvirus groot gaat worden in het griepseizoen en helaas zitten ze er soms dus naast.
    Je kan je wel wat slap voelen, hoofdpijn krijgen etc - maar een week later is dat geen gevolg meer van het vaccin lijkt me. Gewoon een ander virus, er heerst meer dan enkel griep en dat je het in dit seizoen krijgt is niet zo gek natuurlijk.
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Maar als jij hem niet goed verdraagt lijkt het mij verstandig om hem gewoon niet meer te halen. Toch?
     
  6. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja dat leek mij ook. Maar de gyn bleef het opdringen bij iedere afspraak. Omdat het Zó belangrijk is. En voelde mij totaal niet serieus genomen dat ik er niet goed tegen kan. Want dat was onzin volgens haar,want dat ķan niet...
     
  7. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Nou wat vreemd. Als zorgverlener kan je alleen advies geven. Als een patient het niet wil dan is het ook gewoon nee.
    Is er een bepaalde medische reden dat je er "recht" op hebt of was het gewoon een dringend advies?
     
  8. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nee verder geen medische reden.
    Alleen omdat het de winterperiode is en de kleine meid dus ook in de winter periode geboren wordt. Dat snap ik alles wel. Maar heb in alle afgelopen jaren geen 1 keer griep gehad. Alleen verkouden enzo..
     
  9. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.289
    921
    113
    Vrouw
    Wat een gezeur zeg! Niemand verplicht jou die griepprik te laten zetten, ze adviseren het, en en kan je zelf bepalen wat je doet. En je hebt het gedaan.
    Wie weet had je je anders nu ook niet lekker gevoelt. Zul je nooit weten.
    En als je in de komende weken ziek wordt, kan het zijn dat je minder ziek wordt, dan als je prik noet gehaald had maar ook dat zul je niet weten.
     
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Geen doos virus, maar een dood virus natuurlijk ;)
     
  11. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja ze adviseren het, en dan zou het ook eigelijk klaar zijn . Maar mijn gyn bleef er nu al wekenlang over doorzeuren met eeuwenlange verhalen, terwijl ik al meerdere keren "nee" gezegd had. En ze het zelfs in mijn gegevens gezet had in de computer,dat ik de griepprik niet wou o_O.
    Maar ze hield er dan nog niet over op en voelde mij zo haast gdwongen om het te laten zetten.

    Maar dan nog, mijn vraag ging eigelijk dat ik gewoon benieuwd was hoe anderen reageren op een griepprik.:)
     
  12. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:
    Zooooo anders ga je even een middagdutje doen :eek:
     
  13. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik heb hem jaren gehaald vanwege een chronische ziekte die slecht gepaard gaat met koorts.
    Elk jaar twee dagen met ijszakken de prikplek moeten koelen omdat die rood en warm werd. Ik voelde mij daarna ook een paar dagen lamlendig. Buiten 2 of 3 keer een fikse buikgriep geen griep gehad in die jaren.

    Toen besloot ik een jaar over te slaan , zag zo tegen de prik en de klachten erna op dat ik besloot het eens zonder te proberen. Dat jaar een paar keer verkouden geweest maar daar bleef het dan ook bij. Sindsdien ook niet weer een prik gehaald (is nu zo'n 3 jaar geleden)

    Het is toch een beetje gokken welk virus er langs komt en of die in de enting gezeten heeft.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb hem dit jaar voor het eerst gehaald. Dit omdat ik in mijn eerste zwangerschap een virusje tepakken kreeg in de laatste maanden en die is gewoon niet over gegaan.. maanden lopen hoesten, en vooral tijdens de bevalling was dat echt niet grappig. Dat wilde ik nu voorkomen als dat enigszins kan. Ik slik ook weerstandverhogende tabletten.

    Ik heb alleen een rode warme plek op mijn arm gehad, verder nergens last van
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  15. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Ik haal hem altijd via de werkgever.
    Dit jaar knap last van mn arm gehad. Echt spierpijn. En een dag of 2 wat naar op de buik geweest.
    Al met al was het na een dag of 4 weer over.
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  16. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.832
    12.956
    113
    Vrouw
    Ik heb 4 keer in mijn leven de griepprik gehad en ben daar na 4 keer ziek geweest. Als ik hem niet neem is er niets aan de hand.
    Overigens zitten ze toch redelijk vaak mis met het virus dat ze verwachten (en dus varianten van in de griepprik stoppen) en het daadwerkelijke griep virus.
     
    Huismuisie en Riette89 vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.539
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    nog nooit gehad en zou hem ook niet zomaar nemen omdat een gyn dat wil.

    waarom moest je de prik? Heb je een ziekte of zwakte in je systeem dat dit nodig is?
     
    Riette89 vindt dit leuk.
  18. Riette89

    Riette89 Fanatiek lid

    28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik heb ook nog steeds geen Idee waarom ze er steeds op door bleef hameren.
    Geen ziekte of zwakte oid.
    Alleen dat het Zó belangrijk was vanwege de winterperiode :rolleyes:.
    Heb al de jaren geen prik gehad en verder ook geen griep gehad.
    En ik weet nog dat ik een jaar hem ook had laten zetten, is wel al héél lang terug en dat jaar kreeg ik dus de griep. Kon toen letterlijk niks meer, alleen op bed liggen.
     
  19. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.701
    2.346
    113
    Limburg
    Ik heb 2 winterkinderen, maar daar heb ik toch nooit het advies voor gekregen om de prik te halen.
    Ik heb wel jaren de oproep gehad ivm astma, maar op 1 keer na nooit gehaald. Ben bijna nooit ziek dus vind het nogal nutteloos, heb me dan ook van de lijst laten halen zodat ik geen oproep meer krijg.
     
    Huismuisie en Riette89 vinden dit leuk.
  20. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ik heb nog nooit last gehad van de griepprik, behalve een wat warme, gevoelige plek voor een uurtje of 12-24 op de prikplek (dood virus en ik ben niet allergisch voor bestanddelen).
    En inderdaad geen griep in de jaren dat ik de prik heb gehad, wel enkele keren in niet-prik-jaren.
     
    Riette89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina