Griepseizoen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 31 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Op het nieuws was dat een beginnende griepepidemie gaande is. Wij slikken hier vitamines o.a. voor de weerstand. Vorig jaar zijn we de dans ontsprongen. Overigens wel de buikgriep gehad

    Maar wat ik me afvraag ook bij buikgriep adviseren ze veel handenwassen. Maar bijv het norovirus is alleen bleek wat het dood.dan helpt handenwassen toch niet zoveel?

    Hoe proberen jullie griep te weren?
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Niet. Wij doen hier niet anders als de rest van het jaar, zowel qua eten als hygiëne en we fietsen er meestal zo doorheen.
     
    Evanesco en ikke84 vinden dit leuk.
  3. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Griep (influenza) is iets heel anders dan norovirus (buikgriep).

    Tegen influenza hebben we de griepprik gehaald.
    Mijn bescherming tegen norovirus bestaat uit niet te poetserig zijn zodat de weerstand op peil blijft :roflmao:
     
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Nou ik geloof dat ik vandaag voor de 10e keer op de wc zit, dus vrees dat ik ook een virusje te pakken heb. Verder ben ik dit jaar nog maar weinig ziek geweest.

    Ik probeer niet super hygienisch te leven. We hebben ook gewoon een gezonde portie weerstand nodig. En ik ben gewoon niet zo poetserig.
     
  5. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Klopt maar in de winter komt dat helaas ook veel voor
     
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Handen wassen helpt wel degelijk tegen norivirus. Desinfectans ook. Vitamines slikken daarentegen, dat helpt dan weer niet hoor.
     
    Popidepi en suus1983 vinden dit leuk.
  7. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik beweeg veel, sport, probeer genoeg slaap te krijgen en eet gezond. Veel meer dan dat doe ik niet.
    Heb nu trouwens een bijholteontsteking en ben begin vorig jaar vaak ziek geweest. Mijn weerstand was super laag door onze huilbaby.
    Maar met kinderen ontkom je de dans sowieso nauwelijks. Ik merk ook dat ouders kinderen vaak ziek naar school brengen of niet laten uitzieken. Dan blijft de griepepidemie ook lekker lang bestaan.
     
  8. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Desinfectie middelen helpen niet bij norovirus hier is het al resident tegen.handen wassen zou dan het zelfde idee zijn?
     
  9. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dit inderdaad, een huilbaby is het medicijn om de griep te krijgen. Ik heb dit seizoen al gehad: een luchtweginfectie, voorhoofd/bijholteontstekingen, keelontsteking en een longontsteking. Griep kan er ook nog wel bij :p
     
  10. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Wij doen niets extra dan anders.
    Wij hebben eigenlijk nooit griep. Een verkoudheid en daar blijft het bij. En als we het wel krijgen dan is dat maar zo.
     
  11. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Met handen wassen spoel je het virus weg.
     
  12. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Handen wassen doet niet niks hoor, al zal je daarmee alleen (kruis)besmetting niet voorkomen. Op mijn werk gebruik ik handschoenen en daarna handen wassen en desinfecteren. Thuis als er iemand noro heeft handen wassen en desinfecteren. Volgens mij is dat ook het advies van het LCI.
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Wassen en desinfecteren heeft niet zoveel zin.
    Desinfectans werkt niet op vochtige handen.

    Of je moet je handenextreem goed drogen, een paar minuten wachten, en dan desinfectie gebruiken.
     
  14. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik doe niks speciaals. Ik was mijn handen goed. Gebruik soms tussendoor desinfectans (op mijn werk meer dan thuis) en maak het toilet schoon met handschoenen.
     
  15. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier is genoeg slapen sowieso belangrijk, verder vaak een frisse neus en handen wassen. Ik maak de wc wat vaker schoon en de deurknoppen. Verder op hoop van zegen haha. Mijn dochter heeft nog nooit griep gehad, ben benieuwd of mijn zoon ook zo'n weerstand heeft.
     
  16. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ben ook geveld sinds vandaag. Heb een zware variant te pakken!
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik ook! De twee oudste kindjes en ik buikgriep. Wat een ellende.
     
  18. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dit hier ook. Oudste dochter heeft nu wel buikgriep gehad. Maar na een kleine week was dat weer over.
     

Deel Deze Pagina