grindvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Yjc, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    voor de dames met een grindvloer, hoe maken jullie die echt schoon?
    Zuigen doen we vaak genoeg en geknoei halen we ook meteen weg, maar door die super niet anti lek beker is er in de loop van de tijd behoorlijk wat plakspul geknoeid door onze dochter en zie je nu toch echt de vlekken verschijnen.

    Wij hebben een open grindvloer in de gang en in de eetkamer, dus er staat ook een kast op enzo die ik niet wil weg halen.
    De vloer ligt er nu een jaar of 4, 1 keer hebben we hem schoon gemaakt met een borstel en schrobben maar dat was zo'n gedoe dat we daar geen zin in hebben. We hebben wel een waterzuiger maar ja, ik wil die kast niet weg halen en die kan niet tegen water dus om er nou een plens water overheen te gooien lijkt me ook geen goed idee.

    Iemand dus tips?
     
  2. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hebben een grindvloer maar ik wil er vanaf wat een shit vloer zeg! Als de kinder koekjes hebben gehad en ze rijden er met het autotje overheen dan zit het echt helemaal in de vloer 1 keer per jaar huren we een srobmaschine en maken we het schoon tussen door zit ik soms uren op m'n knieeen met de afwas borstel de dingen eruit de scrobben. Ik ben blij als ik ervan af ben. Het lag al in ons huis toen we het kochten...het is heel mooi maar niet praktisch
     
  3. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    mijn ouders hadden een grindvloer.... die zijn er nu gelukkig vanaf, je kunt wel stofzuigen en dweilen en weet ik veel wat... maar het gaat er gewoon echt tussen zitten...

    geen idee dus hoe je het schoon moet maken :p
     
  4. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heb zelf geen grindvloer, maar wellicht met een stoomreiniger?
     
  5. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Nee, nooit met een stoomreiniger aan een grindvloer zitten!

    Idd schrobmachine huren en opzuigen met waterzuiger.

    Ik zou nooit meer een andere vloer willen, maar het is ook mijn mannetje's werk ;)
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Om die reden hebben wij onze grindvloer laten sealen. Dan kun je 'n gewoon dweilen. Hij ziet er na vijf jaar nog perfect uit.

    Ik denk dat je het beste met een waterstofzuiger en een schrobborstel aan de slag kunt gaan.

    Pim
     
  7. ddtc

    ddtc Actief lid

    11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Wij hebben een marmeren grindvloer en ik maak hem sinds 2 maanden regelmatig schoon met de stoomreiniger.
    Volgens het bedrijf dat de vloer gelegd heeft kan het geen kwaad, en t resultaat is goed (niet perfect).
    Dat kun je alleen met een hogedrukreiniger met borstelkop of schrobmachine.
    Ook wij hebben achteraf spijt dat we hem niet hebben laten sealen, want t ziet zo goor uit.
    Succes;)
     
  8. Veraenroy

    Veraenroy Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.019
    0
    0

Deel Deze Pagina