Groeiachterstand eerste trimester, erg onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miep32, 16 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep32

    Miep32 Nieuw lid

    16 jul 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb mij zonet aangemeld omdat ik graag mijn situatie wil voorleggen..
    Op dit moment zou ik 11 weken zwanger moeten zijn. In de afgelopen weken meerdere goede echo`s gehad. Alles zag er goed uit. 2 weken terug ook een goede echo, groei lag mooi op schema. Hartje klopte goed.
    Vandaag hadden we officieel de termijnecho. Hartje klopte opnieuw goed, kindje lag veel te bewegen. Verloskundige zag dat alles er al op en aan zat, hersenen zagen er goed uit. Geen gekke dingen. Het enige was dat bij het meten de termijn ineens een week korter bleek (10 weken). Dit klopte ook niet in verhouding met de vorige echo. Omdat het kindje wat lastig lag (baarmoeder ligt ver naar achter, hierdoor was de foto lastig te maken) ben ik doorgestuurd naar een echo-centrum om alsnog te kijken of het lukte de termijn de bepalen.
    Helaas kwam hier opnieuw dezelfde 10 weken uit, dus echt een week te kort. Ook hier leek verder alles in orde. Ze zagen geen afwijkingen (in zoverre dat nu zichtbaar was) maar de termijn klopte niet.
    Ik maak mij hier heel veel zorgen om, misschien gestopt met groeien? Heel veel vragen en weinig antwoorden op dit moment. Over een week krijgen we opnieuw een echo om te kijken hoe het er dan uitziet, hoe de groei gaat etc. Ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn met soortgelijke situaties? Komt dit vaker voor?
    Voor nu erg verdrietig en onzeker. Hoop op wat ervaringen en misschien redenen om toch wat hoop te kunnen houden.

    In elk geval bedankt voor het lezen.

    Liefs Mup
     
  2. Areca

    Areca Bekend lid

    20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Misschien een dia pauze gehad? Of een verkeerde meting vorige echo? (1 mm ernaast is al een week op dat termijn bijna?) Kan van alles zijn? Sterkte
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    als al derest goed was zou ik proberen nog wat rustig te blijven. een meetfout is snel gemaakt, zeker als de foetus in een lastige positie ligt
     
  4. Septembre

    Septembre Bekend lid

    19 jan 2021
    933
    1.295
    93
    Soms wordt een baby vlak voor een groeispurt gemeten en de volgende keer vlak erna. Dat kan echt wat verschil geven. Even afwachten nog. Dat je je zorgen maakt is normaal. Je wilt gewoon het liefst horen dat alles goed is. En ik hoop dat je dat volgende week ook te horen krijgt.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.798
    14.142
    113
    Hier eigenlijk alle zwangerschappen teruggezet, 1 of 2 weken. Dochter had daar overigens maling aan die kwam op onze berekening en compleet volgroeid.
     
  6. Duifje23

    Duifje23 Nieuw lid

    13 dec 2016
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ben dan minder ver maar vruchtje liep een week achter in de groei volgens de meting. Vandaag weer 5 dagen vooruit gezet. Maakte de echoscopist zich zorgen?

    Het zal vast allemaal goed komen!:)
     

Deel Deze Pagina