Groeiende borsten door mirena?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MamavanLieverd, 23 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ik vroeg me af of dit een bijwerking kan zijn van de mirena? Ik hoop dat het tijdelijk is, want ik heb al 70F, sinds een week ofzo heb ik heel gevoelige borsten en mijn bh’s lijken strakker te zitten. Mijn borsten voelen een beetje als aan het begin van een zwangerschap (ik had bij beide zwangerschap al voor ik kon testen al een cupmaat groter, mijn borsten reageren dus heel sterk op hormoonschommelingen), maar kan absoluut niet zwanger zijn (ook al is mijn 2e naam Maria ;)).
    Een andere optie is evt de overgang, ik ben 44.
    Maar ik vroeg me dus af of anderen dit als bijwerking van de mirena herkennen (ik lees wel wat op internet) en of het dan tijdelijk is (hopelijk dus). Ik heb mijn mirena nu 3,5 maanden ongeveer, menstrueer nog heel licht en heb ook nog wat spotbloedingen. Ik heb ook het idee dat ik ovuleerde afgelopen week (dat heb ik een tijd lang heel duidelijk gemerkt elke maand, nu nog afentoe).
     
  2. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Vanuit hier geen herkenning..
     
  3. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik herken het wel. Mijn borsten zwollen snel op door de mirena. Zeer pijnlijk ook. Ik moest van de huisarts zelfs een tijdje de pil er naast slikken voor wat extra hormonen. Werd alleen maar erger:roflmao:
    Na 3 jaar dat onding eruit laten trekken, ik vond de bijwerkingen niet leuk meer.

    Maargoed. Dat is mijn ervaring:)
     
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Toen de mirena eruit ging, werden je borsten toen weer normaal? Eruit is bij mij niet echt direct een optie, want dan moet ik weer wat anders als novasure oid, aangezien mijn reden vreselijke pijn tijdens menstruaties is en daartegen werkt de mirena erg goed.
    Mijn borsten zijn trouwens nog steeds gevoelig, maar het lijkt wel weer wat afgenomen en misschien zijn ze ook weer minder opgezwollen. Ik maak me wel een beetje zorgen dat ze toch aan het groeien zijn, ik vind ze groot genoeg al...
     
  5. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik heb toen geloof ik een jaar zonder enige hormonale anticonceptie geprobeerd maar het werd niet meer helemaal zoals het was. Toen ik uiteindelijk aan de pil ging werd het beter. Maarja, ondertussen ook een paar kilo aangekomen dus ze bleven wel wat groter.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.196
    113
    Ok bedankt. Ik kijk het denk ik nog maar even aan. Als ze echt lijken te groeien, dan moet ik me nog maar eens achter mijn oren krabben, ben door mijn zwangerschappen al naar een 70F gegaan (ik kwam van een 75b of eigenlijk waarschijnlijk 70C, bhs zaten nooit geweldig ;)), dat vind ik wel groot genoeg eigenlijk.
     

Deel Deze Pagina