Groot hoofd, kleine beentjes

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Deurstopper, 8 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurstopper

    Deurstopper Actief lid

    17 nov 2019
    209
    257
    63
    Hi allemaal,

    Afgelopen dinsdag een groeiecho gehad waaruit bleek dat de beentjes van onze baby klein zijn.
    De rest van de metingen zijn boven het gemiddelde en hoofdomtrek tegen groot aan.

    Ik maak mij toch wel wat zorgen nu. straks is het dwerggroei of zo iets.
    Wie heeft er ervaring met groot hoofd en kleine beenderen met een groeiecho?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Wat hebben ze gezegd? Valt het binnen de marges of valt het buiten de kaart?

    Tja hier ook ‘korte pootjes en een groot hoofd’ -kinderen, maar dat is duidelijk erfelijk bepaald :o::roflmao:

    Dus zolang het binnen de p-waardes valt en ze hebben er niks over gezegd zou ik me niet druk maken. Uiteraard kun je (zou ik in ieder geval) je zorgen bespreken met je vk. Hij/zij kan je vast geruststellen daarin. :)
     
  3. Deurstopper

    Deurstopper Actief lid

    17 nov 2019
    209
    257
    63
    Het valt binnen de p-waardes. Maar de beentjes zijn net boven p2 3 dus binnenkort weer een echo en dan moet het wel hoger zijn anders verder onderzoek waarschijnlijk.

    Dank voor je reactie. Had jij ook bij echo's een groot hoofd met kleine beentjes?
     
  4. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Had mijn zoontje ook, hoofd op P90 beentjes op P10
    Hij heeft nog steeds een groot hoofd en kortere benen, niets mis mee
     
    Roni7888 en Deurstopper vinden dit leuk.
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ja mijn oudste en jongste waren beentjes ongeveer p20 en hoofd p97. (Met de 20 weken echo) De meiden waren iets meer in verhouding, maar ook wel een hogere p-waarde voor het hoofd dan voor de rest. Het was bij ons geen reden voor verder onderzoek.

    Op zich wel fijn dat er nog een keer naar gekeken wordt en het kan inderdaad een meet’fout’ zijn of dat er toch ineens een groeispurtje aankomt.
     
    Deurstopper vindt dit leuk.
  6. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hier had 1 van de tweeling een verkorte boven been. Ik weet zo even niet in welke lijn. Ik kreeg ook mee dat het de volgende echo wel beter moest zijn anders ook meer onderzoek. Ik heb mij 3 weken heel rot gevoeld. Gelukkig bleek bij de volgende echt dat het iets beter was. Het is een gezonde jongens maar wel klein en korte beentjes. Maar dat is gewoon zijn bouw.

    Heel veel s6. Hopelijk de volgende echo goed nieuws. Ik zal voor je duimem:thumup:
     
    Deurstopper vindt dit leuk.
  7. Deurstopper

    Deurstopper Actief lid

    17 nov 2019
    209
    257
    63
    Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik hoop de de beentjes nu een groeispurtje krijgen:)
     
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier bij zoon 1 bij elke echo gehoord van groot hoofd groot hoofd, moest er geloof ik zelfs voor terugkomen.
    Beentjes weet ik niet uit m'n hoofd, maar was niks aan de hand uiteindelijk hij had/heeft gewoon een wat groter koppie:)
     
  9. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Mijn zoontje had op meerdere echo's en bij de geboorte een groter hoofd en kortere beentjes.
    Toen hij 5 en 7 maanden was ongeveer 2 keer terug moeten komen omdat zijn hoofdje wat achter liep qua groei.
    Uiteindelijk conclusie consultatiebureau: niks aan de hand. Hij is nu wat "meer in proportie ". Dus alles is bij getrokken.
    Ik heb bij er tijdens de zwangerschap niet druk om gemaakt en na de geboorte. Bleek dus ook niet nodig te zijn.
    Ik hoop dat dit jou ook iets meer gerust stelt
     
  10. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Hoe is het nu?
     
  11. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Mijn oudste zoon had dit ook bij de 20 weken echo. Hoofd p90 en Armen + benen onder de p2.3. Na 2 weken opnieuw gemeten en nog steeds hetzelfde. Het is een softmarker en kreeg een vruchtwaterpunctie aangeboden. Dit heb ik gedaan en hier is niks uit gekomen.
    Het was "gewoon" een kindje met groot hoofd en korte ledematen.

    De jongste twee hadden ook korte ledematen in verhouding maar het hoofd was kleiner. Wel veel groei echo's gehad, maar ook niks aan de hand. Kleine kindjes maak ik gewoon (2780 en 2305 gram)

    Ik hoop dat het bij jou ook goed verloopt.
     
  12. Deurstopper

    Deurstopper Actief lid

    17 nov 2019
    209
    257
    63
    Dank voor jullie reacties!

    Inmiddels een aantal echos verder en opeens hebben de benen een groeispurt gehad.
    Ze zijn nog steeds niet heel lang maar uit m'n hoofd nu ergens op p15 lijn.
    Super fijn dat de benen in ieder geval groeien ipv stil staan
     
    Appeltje85 vindt dit leuk.
  13. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hier ook een baby met korte pootjes. Exact hetzelfde.. beentje onderste lijn hoofd bovengemiddeld.

    Bij geboorte klein hoofd maar korte pootjes. En nog steeds.. hij kan maat 62 broek aan en shirts 74. Verder heeft hij maar een klein koppie.
    geen mens is hetzelfde. De gynaecoloog maakte zich overigens geen zorgen.
     

Deel Deze Pagina