GROOT speelkleed (200x200)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mrijn, 31 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zoek een groot kleed om op de grond te leggen en waar Julia zich niet in een paar minuten vanaf werkt. Wat betreft de ruimte zou ik een kleed van 2 bij 2 meter kwijt kunnen, maar iets kleiner is natuurlijk ook ok. Wie kent winkels of sites waar je kleden op maat kan laten maken of waar ze standaard van deze grote kleden hebben? Kidzimpulz ken ik, maar die kleden zijn van nylon en dat vind ik niet fijn aanvoelen.
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik zoek ook zoiets dus ik lees even mee. Ik wil bij IKEA gaan kijken of ze daar iets hebben.
     
  3. StinkySocks

    16 mei 2007
    95
    0
    0
    hmmmm Baby Walz das max 2.00 m maal 1.50 m.
     
  4. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Mijn ervaring is dat speelkleden niet in die grote maten verkocht worden. Kom je er bij toeval dan wel 1 tegen, dan kost hij een vermogen. Mijn oplossing; een katoenen, niet te dik, stevig tweepersoonsdekbed. Die zijn 2.00 bij 2.00. Voor de hoes heb ik gekozen voor een desin wat leuk bij mijn interieur pastte, dus dat hoefde dan niet direct een kinderdesin te zijn...

    Voor buiten gebruik ik een kortpolig tapijt van +- 2 bij 3..Zelfs mijn zoon van 3 maakt daar regelmatig dankbaar gebruik van ;)

    Hoop dat je wat hebt aan deze tip.
     
  5. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ben ik gister geweest en daar hadden ze niets.
     
  6. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ja, een tapijt is inderdaad een optie. Tis alleen zo lastig even snel op te ruimen.

    Ik was nog wel de site van geboortekleed.nl tegen gekomen, maar daar kost een op maat gemaakt kleedje van 1 bij 1 al 70 euro... Op zich moet het niet moeilijk zijn om een kleed te maken, misschien dat ik zelf eens aan de slag moet.
     
  7. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Ik gebruik ook gewoon een tweepersoonsdekbed van 2x2.:)
     
  8. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Het hoeft voor mij geen speelkleed te zijn maar wel een groot kleed. Iets wat bij het interieur past inderdaad.
     
  9. Jutte

    Jutte Fanatiek lid

    27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Wij hebben bij Ikea een kleed gekocht van 190 x 130. Die rolden we uit als ze ging spelen en we rolden m weer op als ze op bed lag, of niet speelde. Stond dat ding gewoon in de hoek in de gang. Dus ook geen probleem dat het niet het allermooiste kleed was.

    Voordeeltje: ze leerde sneller kruipen op dit kleed in plaats van de gladde harde vloer!

    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80094047
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zelf knutselen ;) hebben we hier wel gedaan. wat stof, wat vulling en een uurtje achter de naaimachine of een handige (schoon)mama/papa/grootouders etc..... ;)
     
  11. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Bij de Ikea heb je toch ook van die grote spreien? Of is dat te dun?
    Mijn buuv legde altijd een grote dikke fleecedeken op de grond.
     
  12. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    je hebt ook van die foam puzzelstukken, daar kun je er zoveel je wilt aan elkaar leggen. misschien is dat een idee?
     
  13. Jutte

    Jutte Fanatiek lid

    27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Mocht je zelf gaan maken: misschien handig als tip er wel iets van anti-slip onder te doen, mocht je een gladde vloer hebben. Wij hadden dus eerst ook gewoon een dekentje, maar toen onze dochter wilde gaan kruipen, gleed die deken steeds weg!
     
  14. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Wij hebben bij de hema een kleed gekocht wat ze ook op het kdv gebruiken. volgens mij heet het officieel een picknick kleed omdat het aande onderkant van de plastic is....super handig want dan kun je het ook gewoon op het natte gras leggen. bovenkant is fijn katoen. en je kun het prima uitwassen.

    is lekker groot. hippe kleurtjes, wat wil je nog meer :) kan het online niet vinden,ik heb het in de winkel gekocht. maar het heeft hetzelfde motief als de fleecedeken in deze link.

    http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/camping ... peren.aspx

    echt ideaal! kost ongeveer 15 euro.
     
  15. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Dat lijkt me wel een heel fijn ding ja!
     
  16. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Klink ideaal. Ik heb een missie voor morgen, dank je wel!
     
  17. elsa

    elsa Bekend lid

    14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    echt ideaal, voor een mooi prijsje ben je dan klaar :)

    ik zou wel even bellen met de hema of ze het kleed nog hebben, ik heb het al best wel lang geleden gekocht (+/- 1,5 maand geleden). als ik me goed herinner stond op het kaartje dat het een picknick kleed was, maar pin me er niet op vast :).

    Succes ermee!
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20132924 Wij hebben deze, is wel wat kleiner dan twee bij twee, maar voor je het weet kruipen ze en willen ze overal heen. Maar voor die tijd vond ik het een prima ding, ook met een antislip onderkant, want gewone dekens en kleden werden gelijk 1 prop als ze er op lag en zo kon ze zich ook niet vooruit of opzij wurmen.
     
  19. mel1977

    mel1977 Actief lid

    Hier ook zo'n kleed, helemaal ideaal, voor binnen en voor buiten. Een echte aanrader!
     

Deel Deze Pagina