Grote baby, veel honger, help!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door 1981Mama, 10 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,
    Momenteel worstel ik een beetje met de voeding. Mijn zoontje van 4mnd komt iedere 3u en wil dan ook een hele fles (180cc). Soms houden we het een half uurtje langer vol maar lang niet altijd. Hij krijgt dus 7a8 x 180. Dat lijkt me teveel.

    Hij krijgt pepti, dat vult wat minder dat snap ik. Hij krijgt nog géén bijvoeding, dus we moeten het echt met de melk doen.

    Hij is groot geboren maar groeit nu boven de bovenste lijn zelfs. Zijn gewicht matcht met zijn lengte dus dat geeft voor mij wel aan dat hij al die voeding ook echt nodig heeft.

    Ik weet niet meer wat ik moet doen om hem tevreden te houden. Toen mijn peuter een baby was, zat er inmiddels 4-4,5 u tussen een fles en konden we uit de nacht doorkomen zonder 2x gewekt te worden...

    Het CB geeft het advies om 1 schep voeding weg te laten (dus 5scheppen op 180cc) maar dat levert volgens mij niets op omdat hij het nodig lijkt te hebben als ik hem weeg en meet...
    Of om te beginnen met bijvoeding maar daar wil ik denk ik nog even mee wachten
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    En als je hem 210/7 geeft?

    Hoe reageert hij daar op?
    Als dat goed gaat zou je 2x 210/7 kunnen geven en 3x180/6 dan zit je ook over de max maar al een stuk minder dan voorheen.

    Ja, dat is een flinke plons maar zo te horen gaat hij kleinere flesjes en dan vaker niet accepteren en hij heeft blijkbaar wat meer dan gemiddeld nodig.
    Mijn zoontje kon ook flink drinken voor periodes en schoot met lengte en gewicht omhoog.
    Sinds dat hij 11 maanden is stabiliseert zijn lijntje en blijft bij mooi op zijn lijntje zitten.
    Het is helemaal geen dik jongetje geworden, maar hij had wel de voeding echt nodig toen.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje was ook zo'n hongerlap. Die kreeg soms ook 7x200cc
    Uiteindelijk hier wel rijstebloem erdoorheen gedaan savonds, op aanraden cb. Toen ging ie snachts doorslapen (en viel er 1 of 2 flessen weg) en dronk overdag nog 5 tot 6 keer 200cc

    Het is ook een groot kind, altijd al geweest boven de bovenste lijn. Nu drinkt ie nog steeds 4x200cc naast de normale voeding. Het ene kind heeft gewoon meer nodig dan het andere.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Duurt een voeding minstens twintig minuten?
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Gewicht hoeft helemaal niks te zeggen, dochter was en is ook erg groot, stabiliseert wel sinds ze een half jaar is, maar zij nam met minder voeding genoegen dan haar broer.
    Ik gaf hier ook wel eens flessen met een schep minder en dat ging prima hoor, dat zou je toch al 7 schepjes op een dag schelen.
    Maar het belangrijkste is inderdaad doet hij echt 20 minuten over z'n fles en heeft hij geen andere lichamelijke klachten?
    Mijn ervaring is dat bijvoeding de eerste tijd niet zoveel toevoegde, dus je kan ermee beginnen, maar zal wellicht even duren voor je resultaat hebt.
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja een fles duurt 18-25 minuten afhankelijk hoeveel honger er is.

    Volgens het CB groeit ie ook in de lengte extra van zoveel voeding? Maar kinderen worden toch ook gewoon dik als ze teveel krijgen?

    We gaan naar flessen van 210 en even bijhouden of hij dat aankan en hoeveel hij neemt. Daarnaast gaan we van pepti terugbouwen naar gewone voeding in de hoop dat hij meer verzadigd blijft en dus langer tussen de flessen laat.

    Maar als gewicht en lengte in evenwicht zijn en hij gaat minder drinken dan klopt dat toch niet? Dan ga ik hem straks te weinig geven?
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Baby's groeien niet extra in de lengte van meer melk :)
    Wel kan een teveel aan kunstvoeding problemen voor de nieren geven (alhoewel ik mij kan voorstellen dat grote baby's ook grotere organen hebben en wat meer kunnen hebben - dat zou de CB-kinderarts wel moeten weten?), of (bij oudere kinderen) een tekort aan andere voedingsstoffen geven (omdat de melk de plek inneemt van andere benodigde voedingsmiddelen).

    Maar misschien is het wel leuk, als hij zo gulzig is, om eens wat kleine fruit-/groentehapjes te proberen? Dat mag al gewoon.
     
  8. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Kun je niet proberen kleinere flessen aan te bieden? Tussendoor even stoppen en een fopspeen geven? Dat je bv op 6x150 uit komt? En bijvoorbeeld 10 cc extra water in de fles.

    Of 180 5x met 10 cc extra water?

    Hier juist eentje die niet meer drinkt dat 4x150 hij is ook ruim 4 maanden!
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Wat betreft dat gewicht. Mijn dochter groeide 1kg per maand en dronk 700-900cc per dag.
    De oudste dronk standaard 1 liter en groeide minder hard.
    De jongste was met 3 maanden bijna 7kg, dan gaat het rekensommetje van 150cc per kg lichaamsgewicht natuurlijk niet meer op.
    Voor nu zit je ruim boven het 'maximale' dus als je terug zou kunnen gaan naar 5 flessen straks lijkt me dat alleen maar goed ipv dat je hem tekort doet.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Het is toch eigenlijk raar dat als je kind meer dan 6,6 kilo weegt dat dan de 150cc per kilo lichaamsgewicht niet meer op zou gaan.

    Als je 9,4 x 150 doet dan kom ik precies uit op wat hij drinkt.

    Sinds gisteren 210 aangeboden en we hebben iig weer een ruime nacht doorgeslapen dus er valt al een fles uit
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    De berekening is natuurlijk ook slechts een hulpmiddeltje voor ouders.
    Je kunt het best naar je kindje kijken met die regel in je achterhoofd.
    Als je kindje nu tevreden is en ook nog eens een fles ‘minder’ drinkt dan is dat helemaal prima toch.
    Ik snap dat de behoefte van een grotere baby vaak anders is als dat van een lichtere baby.
     
  12. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    ja de dieetvoeding bij kma is lichter verteerbaar helaas.
    Geen verwijt maar interesse, waarom nog geen bijvoeding?
    Hier ging namelijk de groeilijn van +2 naar + 0,5 door de dieet voeding

    Hier ook dat hogerige probleem gehad en de bijvoeding ging gelijk heel goed. At gelijk al 75 gr haha.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hij is nu dieetvoeding af (als de diarree ook ophoud die hij sindsdien heeft) en de flessen zijn opgehoogd naar 210. Ben niet zo happy met 210 maar hij drinkt nog maar 5 flessen nu.

    Bijvoeding ga ik mee beginnen als de diarree over is. Bij zijn broer was met 4mnd niet zo'n succes, en hij heeft dezelfde sarmen
     
  14. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ah op die manier :)
    En Forte gebruiken? Was hier een goed gevulde buik , alleen toen kwam de kma naar boven dus moeten stoppen
     
  15. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Geef je iets qua probiotica voor zijn darmen?
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @fruitcoctail we zijn weer terug bij de pepti dus geen Forte helaas...

    @Aegyo nee eigenlijk niet?
     
  17. fruitcoctail

    fruitcoctail Niet meer actief

    Ah jammer
    Hier ook nog steeds grotere flessen hoor
    Hij ‘mag’ nog maar 300 ml , maar neocate is zo licht verteerbaar

    Ook tot 10 maanden snachts een fles trouwens.
    Toen ben ik hem grotere porties warm eten gaan geven en erna was de nachtvoeding over

    En rijstebloem misschien proberen?
     
  18. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Met zulke extreem gevoelige darmen is het misschien iets om te overwegen? Maar dan wel een koemelkvrije zoals Microbiol of Probactiol :)
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  19. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Mijn zoontje zit zowel met gewicht als lengte iets boven de +2.5 lijn.
    Hij is dan nu bijna 7 maanden.

    Ik zou denk ik gewoon eens bijvoeding gaan proberen als ik jou was.
    Als het niet wat is kun je altijd nog stoppen.
    Hij zou inderdaad ook rijstebloem mogen hebben , misschien vult dat net iets meer
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nee, omdat het aantal cc waarmee je moet rekenen verlaagd naarmate je baby ouder en dus zwaarder wordt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina