Grote borsten 'de norm'?

Discussie in 'De lounge' gestart door MartheLief, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MartheLief

    5 dec 2019
    5
    3
    3
    Vrouw
    Even wat stoom aflaten. Gisteren zapte ik voorbij een medisch programma waarin een cosmetisch chirurg verklaarde dat van alle vrouwen die hun borsten willen laten doen, 80 procent een borstvergroting wil, en 20 procent een verkleining. "Grote borsten zijn nu eenmaal de norm" was zijn verklaring.

    Dat zal best zo zijn. Vroeger gebeurde het wel eens dat ik met vriendinnen naar het strand ging, en daar kregen de meisjes met de grootste omvang ook steeds de meeste aandacht. Idem bij het uitgaan. Hoe groter de boezem, hoe meer blikken.

    Maar weet iemand ook hoe het komt dat grote borsten zo "belangrijk" zijn voor mannen? Is daar een uitleg voor? Iets uit de psychologie, dat mannen dan terugdenken aan de tijd waarin ze de borst kregen bij hun moeder, en dat borsten hen daar laten aan terugdenken? Want ik zie verder geen praktische voordelen aan grote exemplaren... het moet dus echt iets visueels zijn.

    Iemand een idee?
     
    Youtan en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Lulde die man niet gewoon uit zijn nek? Misschien zijn er wel percentueel gezien wel veel meer vrouwen met kleine borsten, dan vrouwen met grote borsten en is er daardoor meer vraag naar vergrotingen.
     
  3. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik denk dat het echt iets visueels is. Je hebt toch borsten en billen mannen. En de reden om op een grote kont te vallen kan ik ook niet verklaren.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Moet je dat stukje hierboven even lezen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zou het koppelen aan vruchtbaarheid, vrouw met bredere heupen en grote borsten klinkt vanuit de evolutie als 'he die ziet er uit alsof ze goed kan baren!'

    Zelfde als de we mensen met een symmetrisch gezicht aantrekkelijker vinden, ons oerbrein pikt blijkbaar die signalen op van 'he goede genen, dus aantrekkelijk'
     
    lovewinnie, Zonnestralen, Novi en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.391
    4.246
    113
    Vrouw
    En hoeveel procent van de vrouwen laat er niets aan doen? Persoonlijk vind ik een wat vollere BH ook mooier dan een lege.... maar ik vind een maat 40 bij vrouwen ook mooier dan een maat 34.

    De gemiddelde maat van vrouwen is tegenwoordig een C/D cup, tja dat is toch ook niet heel klein.
     
  8. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Grote(re) borsten vind ik persoonlijk ook mooier dan twee erwtjes op een kaasplankje. Niet seksueel bedoeld dan, ik vind het gewoon mooier als je opgekleed bent en je kunt wat spelen met een decollete.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Natuurlijk zegt hij dat! Hij is tenslotte naast chirurg ook verkoper van die dingen.
    Ik heb zelf het idee dat het de meeste mannen echt niet uitmaakt. Natuurlijk heb je van die types die een soort fetisj hebben voor grote borsten, maar vind dat ook echt bepaalde types... :rolleyes:
     
    Anouk2005, maviju, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De norm bij plastische chirurgie misschien, maar genoeg mensen met een kleine cupmaat die nooit een vergroting willen - en vast ook mensen met grote borsten die geen verkleining overwegen.

    Ik heb onlangs nog mijn maat laten bepalen en ondanks dat ik mijn borsten helemaal niet zo klein vindt ogen en aanvoelen, kom ik telkens op AA uit - en dat zijn dus echt niet ‘twee erwtjes op een kaasplank’. Maar ik vind het helemaal prima zo, zou niet weten waarom bv een C beter zou zijn dan mijn AA.
     
    Zoe123, Louise11110, MFE en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Maar wie zegt dat die 80% van de vrouwen die een vergroting laten doen, dit doen omdat "mannen dit zo leuk vinden"? Misschien doen ze het wel omdat ze zelf die persoonlijke voorkeur hebben?
    Daarnaast is er een veel groter percentage vrouwen wat er niets mee doet. Zolang die groep vrouwen niet betrokken is bij deze conclusie is deze niet bepaald realistisch ;)
    (Nu wordt, in zijn conclusie, alleen de groep vrouwen bekeken die zich wel laat opereren eraan; ofwel een vergroting ofwel een verkleining. Ja, dat zal vast niet 50/50 verdeeld zijn, maar om er conclusies uit te trekken verder? No way....)
     
    Nellie4 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Rebo

    Rebo Bekend lid

    26 feb 2015
    720
    297
    63
    Er zijn mannen die daar alleen naar kijken inderdaad, maar of dat om die reden ook goed blijft gaan???
    Vaak zijn dat bepaalde types net zoals winterbird zegt.
    Maar mannen die echt om iemand geven hoe ze is qua karakter en mens en verder kijken vallen op een persoon niet op borsten alleen
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  13. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Als ook vrouwen die mening hebben dat groter beter is, blijft het toch 'de norm'? Onafhankelijk van wat mannen denken.
     
    Fuddey en Nellie4 vinden dit leuk.
  14. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Tja, het fysiek mooiste bij vrouwen wordt de X-vorm gevonden bij symmetrie en een gezond gewicht, liefst met wat langere benen. Dat begrijp ik, vind ik ook mooi, maar gelukkig voor iedereen is persoonlijk bij iemand passen ook nog een ding :).

    Veel vrouwen hebben meer een peer-figuur, en dan past een iets grotere cup meer in het X-plaatje. Ik snap het wel.

    Overigens vind ik Billen- of Borstenmannen 300X niks. Geef mij maar een man die zegt 'normaal, passend figuur in evenwicht en/of met mooie benen'. De rest aan opmerkingen vind ik plat.
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.457
    113
    Heeft het overgrote deel van vrouwen die mening dan? Volgens mij is er geen norm qua borsten. Ik voel/zie die norm iig niet. En wat een chirurg zegt: tja, wij van WC eend..
     
    Kristel86 en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  16. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    De troll accounts waren drie halen, één betalen denk ik. Of niet Tinneke en Inneke?
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ja ik zie die norm ook niet.
     
  18. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Binnen die groep, die er iets aan laat doen, is het dan mogelijk wel de norm ja :)
    Maar voordat je een algemene conclusie kan trekken, voor de meerderheid, zal je toch meer groepen mensen moeten betrekken hierbij; niet alleen maar de vrouwen die daadwerkelijk voor een operatie kiezen.
     
    WinterBird vindt dit leuk.
  19. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Heb iets gemist volgens mij?
     
    RachelleNM vindt dit leuk.
  20. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Snap 'm ook niet. Ik ben in ieder geval geen trol. Misschien zie ik zo uit... ;)
     

Deel Deze Pagina