Baby mee naar NY? Of thuisblijven en missen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door smartie1980, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij willen binnenkort op huwelijksreis naar New York. Ons dochtertje is nu 6 weekjes en we willen binnen nu en een paar weken gaan waarschijnlijk. Nu zitten we in dubio wat we moeten doen.
    Nemen we haar mee of laten we haar bij opa en oma logeren?
    Meenemen: NY is een drukke stad. Kan ze al die prikkels aan? Hoe zal het met vliegen gaan? Waar moeten we rekening mee houden? Wat kunnen we wel of niet doen in NY?

Maar... als we haar bij mijn ouders laten logeren is het wel rustig voor haar. MAar gaat ze ons (met name mij) niet missen? Kunnen babytjes hun moeder missen of is dat niet als er goed voor wordt gezorgd?

Het gaat om 1 weekje.
    Ik kom er niet uit, waar moet ik aan denken als ik deze keus ga maken. Hoe ervaren babytjes het om in een drukke stad te zijn of aan de andere kant moeder te moeten missen?

Kan je eens meedenken????

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Mijn persoonlijke mening is, dat als je perse wil gaan, je haar beter thuis kunt laten bij oma en opa. Die zorgen vast heel goed voor haar. Het zal haar beter doen, dan meenemen naar New York. Misschien gaan jullie haar wel meer missen, dan andersom! Ik neem aan dat je flesvoeding geeft??

Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier.

Groetjes Adrienne

3. smartie1980

Ik geef een combi van Bv en fv.
    Kunnen babietjes hun moeder missen?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Natuurlijk is het niet fijn voor een baby om moeder te missen. Maar als je er voor een week niet bent, en je baby is gewend aan oma en opa, die goed voor haar zorgen, dan zie ik geen probleem. Ik denk niet dat een baby veel zal gaan huilen of een hechtingsprobleem zal krijgen hierdoor.

Wil je gaan kolven in NY?

Groetjes Adrienne

5. smartie1980

Ja en dan maar weggooien. Dan blijft het op gang.

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat is een goede optie. Heb je al info ingewonnen hoe vaak je dan moet kolven?

Groetjes Adrienne

7. smartie1980

Ik neem aan, net zo vaak als zij komt?

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ongeveer een keer of vijf per dag. De nachten zou ik overslaan hoor. Lijkt me niet zo fijn als je op huwelijksreis bent om dan midden in de nacht te kolven.

Groetjes Adrienne

9. smartie1980

:D
    Het is een verlate huwelijksreis, we zijn een paar maanden terug al getrouwd, maar konden toen niet gaan, omdat ik zo ziek was. (extreem zwangerschapsbraken). Daarom willen we nu gaan.
    De l.k. raadt (normaal) aan, om 's nachts te kolven ivm hoog prolactine gehalte. Ik heb namelijk niet genoeg.
    Zou het kwaad kunnen een week 's nachts niet te kolven?
    En meestal wordt ik wakker van lekken.:cool:

10. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

De voeding die je 's nachts kolft zit vol prolactine, en dat is een goede voedingsstof. Als je niet genoeg hebt, dan is die prolactine voor je kindje belangrijk. Maar in dit geval ga je de voeding weggooien, en dus is het belang van de prolactine niet aanwezig.

Komt je kindje 's nachts nog wel om voeding?

Groetjes Adrienne

11. smartie1980

Soms wel, soms niet. Ik begreep van de lk dat bij veeel prolactine, overdag ik ook meer melk zou hebben.

12. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het zou kunnen. Je mag aannemen dat een lk daar meer verstand van heeft dan ik. Ik heb het nog niet eerder gehoord.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina