Grote gezinnen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MelanieM, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,
    tot mijn grote vreugde zie ik steeds meer gezinnen met die ook kiezen voor meer kinderen. Het lijkt me erg leuk om met andere moeders (en vaders) te kletsen over alles wat in grote gezinnen speelt.
    Wie doet mee?

    Ik ben Melanie, 33 jaar, getrouwd met Mario, 38 jaar, en moeder van Maura (9), Myron (7) en Meallán (ruim 2 1/2). Binnenkort verwachten we nog een zoontje en dan zijn wij dus met z'n zessen.

    Groetjes, Melanie
     
  2. bengel

    bengel Niet meer actief

    leuk zeg melanie


    k zou ook wel een groot gezin willen, maar bij ons gaat dat helaas niet zo gemakkelijk, en alle leed dat we hebben heeft ons er toe doen bsluiten tot nu toe, dit maar 1x te doen ...en dan zou spontaan moeten, anders maarniet..jammer genoeg
     
  3. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Melanie...echt leuk!

    Ik zou er zelf niet aan moeten denken hoor, maar meer vanwege financieel en ruimtegebrek.

    Maar ik kom zelf uit een groot gezin. (5 kids)
    broer 27, ik 25, broertje 23, broertje 21 en zusje 16. Zou echt niet meer zonder ze kunnen! Eerste reactie wat mensen zeggen, als je hun verteld dat je uit een groot gezin komt, ZO! Je ouders hadden er zin in?
     
  4. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hoi

    leuk dat je een topic hebt geopend en ik doe graag mee.Ik ben getrouwd en ben 31 jaar en ik heb 3 kids en zwanger van de vierde.
    Danielle is 8,Manon is 6 en Sven is 3.
    Voor een week of 4 geleden hebben we besloten om te gaan voor een vierde en heb ik bij de ha de spiraal eruit laten halen.En wat bleek mijn eisprong was die week ook en het was in een keer raak.
    Hoe ervaar jij het nu met je zwangerschap?Vind je het druk en hoe waren de reacties van mensen?

    groetjes renate
     
  5. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Renate,

    onze kids liggen qua leeftijd ook nog eens dicht bij elkaar, leuk!

    Ik heb altijd heel makkelijke zwangerschappen, dus vind het niet zwaarder dan anders. Bovendien doen Maura en Myron natuurlijk al heel veel zelf.
    En de reacties van mensen... tja, wisselend van 'oh wat leuk' tot 'jeetje, weet je wel waar je aan begonnen bent'....

    Maar ja, ik kom zelf ook uit een gezin met 4 kids en heb dat altijd als leuk en gezellig ervaren, dus heb altijd de hoop gehad om zelf ook een groot gezin te krijgen.

    Maura en Myron waren in elk geval door het dolle heen toen ze hoorden dat er nog eentje aan zat te komen.
    Wanneer ga jij het je kids vertellen?
     
  6. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Bengel, ik hoop echt dat het voor jou ook gauw raak is. Kan me goed voorstellen dat je nu voor die ene keer gaat!
    Ik duim voor jullie!
     
  7. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    ik kom uit een gezin van 4 en daar was de reactie altijd: Hebben je ouders ook nog een ander hobby? OF Hebben jullie geen tv? ;)
     
  8. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    hoi melanie

    ik had de kids al wel gepolst hoe ze het zouden vinden om een broertje of zusje te krijgen en ze vonden het alledrie erg leuk.We willen eerst even wachten met vertellen maar moet zeggen ik vind dat erg lastig.Ik wil het wel van de daken schreeuwen.Bij de andere drie hebben we het gelijk verteld aan iedereen maar nu willen we het eerst voor ons zelf houden.De reacties zullen vooral zijn van waar begin je aan en hoe doe je dat allemaal straks.Ik trek me er niks van aan het is onze keus.
    Maar ben heel benieuwd naar de gezichten.

    groetjes renate
     
  9. bengel

    bengel Niet meer actief

    dank je melanie, na 19 maand, 10 maand hormoon, en 'pas' 3 kansen om zwanger te worden, ben ik het 'gedoe' ook echt enorm zat, maar we gaan door tot het bittere, nee zoete eind...en wie weet wat daarna de toekomst ons gaat brengen. Ik weet wel dat stel we willen er toch voor meerdere gaan, dat we graag als t kan korte leeftijdsverschillen willen.
    als ik ooit beval ga ik dan ook niet aan de pil, we hopen op een spontane zwangerschap, want dat is wellicht mogelijk is me verteld (heb pco)..

    succes met je zwangerschap en bedankt voor je lieve berichtje
    Bengel
     
  10. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij hebben ooit waarschijnlijk ook een groot gezin... nu zijn we met 4. Maar ik ben nog maar 22 en zou misschien 4 of 5 kids willen dus wie weet.. Ik weet nog niet precies ligt eraan hoe het leven gaat, voorlopig houden we het ff hierbij en dan over een paar jaar misschien een 2de ronde met weer 2 kids dicht opelkaar. :D

    Qua financieën heb ik er wel vertrouwen in en qua ruimte... tja dan zullen we ff moeten verbouwen maar daar is altijd wel een mouw aan te passen vind ik

    Enne Bengel... op de eerste hebbben we ruim 2 jaar gewacht en de 2de was er zomaar opeens...
     
  11. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    hoi.
    wij hebben nu 2 kinderen van 5 en 6 jaar..
    en zijn bezig voor een derde.
    we zijn allebei zelfstandig ondernemer zonder personeel.
    heel veel mensen zeggen waar beginnen jullie aan..
    mijn kapsalon zal toch een tijd dicht moeten.

    we hebben er zelf het volste vertrouwen in.

    en wie weet als alles lukt komt er ook ooit wel een vierde..
     
  12. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    wij hebben het pas verteld toen ik 12 weken was. Heb namelijk na Myron 2x een miskraam gehad en wilde ze teleurstelling besparen. Maar idd, verheugde me er enorm op om het ze te vertellen...
    Ze zijn ook mee geweest naar de 20-weken echo. Maura hoopte wel op een meisje, maar nu is ze er reuze trots op dat ze mijn enige dochter is!
     
  13. marber

    marber Lid

    17 mei 2007
    98
    0
    0
    Hoi,

    Ik kom uit een gezin met 6 kinderen waarvan ikzelf de oudste ben. Ik vind het geweldig! Vroeger niet altijd hoor, om eerlijk te zijn. Mijn man vind 2 kinderen wel genoeg, maar ik vind 3 of 4 ook wel leuk. Maar laten we eerst maar eens afwachten hoe het met eentje zal zijn!

    Mijn broertje en zusjes vinden het allemaal super! (Jongste 2 zijn pas 10) Dat gaat dus helemaal goedkomen met de oppas!

    Groetjes
     
  14. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben 32 jaar en nu zwanger van ons vierde kindje! We hebben een zoon van net 6, een meisje van 4 en de grootste boef van heel Nederland van 2 en een half!
    Ook ik heb niet altijd even leuke reacties gehad van mensen aan wie ik vertelde dat ik weer zwanger ben. De ergste was van een moeder bij school: is het gepland of een aangename verrassing? Zoiets zeg je toch niet?
    Dit is waarschijnlijk ons laatste kindje, omdat simpelweg ons huis met de kleine erbij vol is! En verhuizen wil ik niet. En ik vind vier ook wel genoeg hoor! Maar wel heel gezellig. Ik kijk er nu al naar uit om gezellig met z'n allen aan tafel te zitten.
     
  15. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Meiske,
    bei ons blijft het ook bij deze vier. Vind een even aantal leuk en net wat je zegt, 4 passen in ons huis na een ingrijpende verbouwing..;)!
    Bovendien het Mario nu de knip erin laten zetten en mocht ik toch nog een keer zwanger worden, danheb ik wel heel wat uit te leggen...:)
     
  16. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Meiske, hoe heten je kinderen eigenlijk?
     
  17. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    wij houden het ook bij 4,ik vind dat ook een mooi aantal
     
  18. MelanieM

    MelanieM Fanatiek lid

    9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    wij moeten nog op zoek naar een grotere auto. We hebben nu een Nissan Almera Tino, maar ja, daar kunnen we maar met z'n vijfen in. In welke auto's rijden jullie?
    Ik vind de Kia Carnival erg leuk.
     
  19. redone

    redone Fanatiek lid

    2 jul 2007
    2.864
    0
    0
    we hebben twee auto's een peguot en een opel astra station.
    ik denk dat wij achter een busje aangaan of we houden lekker de auto's die we nu hebben maar als je dan weggaat met elkaar is het niet zo gezellig zo achter elkaar aan rijden
     
  20. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Tjah het is geen mooie auto... maarre een opel zafira is echt ideaal! (en 2ehands niet zo duur) mijn ouders hadden zo'n auto en er passen 5 kids op de achterbanken! (zijn er 2)
     

Deel Deze Pagina