Grote maat en een bikini?

Discussie in 'De lounge' gestart door jessi, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

grote maat en een bikini

  1. Ja als hij goed past

  2. Ja waarom niet het maakt niet uit hoe je eruit ziet

  3. Nee dat kan niet alleen een tankini of badpak

  4. je moet helemaal niet in badkleding willen als je dikker bent.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hoi meiden,

    Ik was laatst in de lincheri winkel om te kijken naar een nieuw badpak of een tankini. Ik ben redelijk veel afgevallen en mijn badkleding is te groot geworden. Nu vond de verkoopster dat ik best wel in een bikini kon. Hij paste prima maar toch ik denk maat 44 en dan een bikini kan dat wel. Ik heb altijd het idee dat als je iets voller bent zoals ik je geen bikini aan kan. Volgens de verkoopster kon ik het prima hebben. Maar ja die wil natuurlijk graag verkopen.

    wat is jullie mening?
     
  2. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Het ligt aan je figuur.
    Mensen met maat 44 kunnen prima een bikini aan als alles in verhouding is en de buik nog redelijk toonbaar is.
    Ik vind een flubberbuik niet mooi met een bikini, dan zou ik eerder een tankini of badbak aantrekken.
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ligt inderdaad aan je figuurR. Het kan heel leuk staan als alles een beetje in verhouding is. Zelf draag ik al jaren geen bikinie door mijn flubber buik. Maar een tankinie staat wel weer.
     
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Precies wat niekepiek zegt, het ligt helemaal aan je figuur.
    Vb. Is je buik redelijk 'strak' of hangt hij helemaal over je broekje heen.
    En geen minibikini met strikjes die verdwijnen in je benen ;)
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Tja ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij sommige echt niet vind staan.
    Soms denk ik wel eens een badpak had mooier gestaan.
    Verder is het natuurlijk totaal onbelangrijk wat ik denk.
    Zolang jij je goed voelt in een bikini moet je die lekker aantrekken en wat eeen ander er dan van denkt is niet jouw probleem
     
  6. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik heb zelf een gemiddelde maat, maar door mijn muffintop voel ik me toch prettiger in een tankini. Terwijl er echt wel zo'n stemmetje zit wat zegt dat ik me druk maak om niks, en met gemak in bikini kan en schijt moet hebben aan de rest, blijf ik toch liever tankini's dragen.
    En vervolgens kom ik dan in het zwembad, en zie ik dingen waarvan het echt allemaal reuze meevalt met mijn muffintje ;)
    Uiteindelijk denk ik niet dat er iemand is die dat kan bepalen voor je, het gaat er om waar jij je zelf het prettigst in voelt. En als jij je prettig voelt in een flubberkont met stringbikini en schijt hebt aan de rest, dan moet je dat vooral lekker doen.
     
  7. Rabarber

    Rabarber Niet meer actief

    Waar voel jij je het meest prettig in? Dat zou ik aantrekken en dan maakt het niet uit of het een bikini of badpak is.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik draag al jaren geen bikini meer.
    Ik ben wel heel veel afgevallen en ben nu redelijk slank.
    70 kilo bij 1.76 maar toch draag ik liever een badpak.
    Toen ik nog ruim 90 kilo woog vond ik naar het zwembad gaan toch al een hele opgave omdat ik me schaamde voor mijn dikke lichaam en daarom droeg ik altijd een badpak.
    Nu ik zoveel lichter ben vind ik een bikini nog steeds niet lekker voor in het zwembad terwijl het best leuk staat moet ik zeggen.
    Ik vind het ook niet praktisch in de glijbaan etc hihi
    Als je zwaarder bent en je draagt een goed passende corrigerende bikini dan vind ik het helemaal niet misstaan maar ik zie ook wel eens zwaardere dames met een broekje wat gewoon 2 maten te klein is en dat zit dan ergens onder een hangbuik.
    Ik vind dat echt zo lelijk,sorry!!
    Zolang het goed aansluit vind ik het prima maar als alles er uit floept moet je het gewoon niet doen.
     
  9. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Je moet dragen waar jij je prettig in voelt. Wat een ander daar van vind zou je niks moeten interesseren.
     
  10. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Lekker aan doen waar jij je prettig in voelt :)

    Persoonlijk vind ik het nogal afhangen van je figuur, de ene maat 44 is de andere niet, net zoals de ene maar 38 de andere niet is.... Je ziet ook wel eens hele slanke vrouwen in een inieminie bikini top met "theezakjes", dan zou ik persoonlijk ook kiezen voor een top met wat meer versteviging.... Maar goed ieder zijn ding natuurlijk!
     
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Dat ligt natuurlijk aan je figuur. De ene maat 44 is de andere niet. Als je lang bent en alles is in verhouding dan valt die maat 44 niet zo op. Ben je klein en zit het voornamelijk op je buik dan zou ik niet kiezen voor een bikini.

    Ik ben lang (1.80) en maat 38/40 maar zou geen bikini aantrekken terwijl alles in verhouding is. Ik voel me daar gewoon niet prettig in.
     
  12. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf 1.65 en heb maat 42/44 ik draag die paar dagen per jaar gewoon een bikini ik heb al veel walgelijke dingen gezien (Bv. 60+ers in tijger string en topless) op het strand of in het zwembad dus dan heb ik zoiets van als je het niet wilt zien kijk je maar de andere kant op. Ik zorg er wel voor dat de bikini goed past dus dat men kont netjes bedekt is en mijn voorgevel ook. Ook deze zomer zal ik gewoon weer bikini dragen en ben dan als het goed is net 3 maanden geleden bevallen :D
    Dus lekker aan trekken wat jij lekker vindt en een ander kijkt maar niet :D
     
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik vind het persoonlijk niet mooi staan, dus ik zou het zelf niet doen. Maar doe vooral waar je je prettig bij voelt.
     
  14. ER14

    ER14 Fanatiek lid

    17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ja, mits de bikini goed om je lichaam valt. Maar ook met een maat 44 kun je er in badkleding prachtig uitzien. Anders een mooie pareo erbij om wat meer af te kleden mocht je je onzeker voelen.
     
  15. Smile

    Smile Fanatiek lid

    11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Precies, je moet kopen wat bij je lichaam past, dat geldt voor slanke mensen maar ook voor vollere mensen...
     
  16. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb ook maat 44 en heb een goed passende bikini gekocht bij een speciaal zaak. Kost wat, maar dan heb je ook wat! Ongetwijfeld vinden sommige mensen het niet zo goed staan, maar dat is dan jammer. Ik doe dit overigens alleen in Frankrijk om bruin te worden. Als ik hier ga zwemmen, doe ik een badpak aan.
    Overigens vind ik een tankini bij veel vrouwen ook niet staan. Droog zal het prachtig staan, maar nat kruipt het dan op en zie je nog die buik die je wilt bedekken en van boven is er vaak weinig steun. Die, voornamelijk mama's, bukken zich dan naar hun kindje en voilà........bijna alles valt er uit....
    Dan kan je beter een goede bikini hebben!
     
  17. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik worstel op dit moment met hetzelfde probleem! Ik ben bijna 30 kg afgevallen in het laatste half jaar. Medio maart gaan we een weekendje naar Center Parcs (Mystery parc) en ik bedacht me dat ik mijn huidige badpak niet meer zou passen. Dat klopte, dus op zoek naar een ander.

    Mijn probleem ligt meer bij mijn bovenbenen dan mijn buik, maar mijn buik is momenteel nog niet echt strak. Wordt wel flink aan gewerkt, maar ik verwacht niet dat dat binnen nu en medio maart opeens een wasbordje is. :D

    Dus hier ook het dilemma: doe ik een badpak of een bikini? En hoeveel wil ik er aan uitgeven, omdat ik nog zo'n 9 kg kwijt wil voor de zomer, dus ik verwacht dat ik dan toch weer een maatje kleiner moet. Sowieso draag ik op vakantie liever een bikini dan een badpak, omdat ik dat gewoon koeler vind om te dragen bij temperaturen boven de 30 graden.

    Kan een bikini nog of is dat voorgoed verleden tijd? Ik heb een mooie gevonden bij Zalando, maar best aan de prijs, zeker als ik hem van de zomer niet meer zou passen.
     
  18. Imensa

    Imensa Fanatiek lid

    23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Als eerste: Je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt.

    Ik denk dat je jezelf niet 100% oke voelt.. waarom ik dat denk is als je dat wel had gedaan had je hem mee genomen en niet naar een mening van een ander gevraagd.

    Dan mijn mening: nee sorry ik met nadruk op IK vind het echt niet flatteus.
     
  19. Voor mezelf echt geen bikini, verschrikkelijk!

    Maar als iemand anders zich er goed in voelt, zal ik echt niet oordelen of raar kijken.
     
  20. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik draag zelf (ondanks een flubberbuikje en brede heupen) wel een bikini, maar dat is omdat ik met een badpak of tankini echt geen figuur meer over heb. Ik heb heel erg een zandloperfiguur en ben eigenlijk voornamelijk iets breder bij mijn heupen met dus een niet strakke buik zeg maar. In een tankini word ik heel hoekig en oog ik veel voller, dus dat was hier echt geen optie. Badpak draag ik ook graag in bijv het zwembad, omdat ik dan lekker kan zwemmen etc., maar een bikini draag ik ook gewoon.

    Belangrijkste is dat jij je er fijn in voelt. Ik zou zelf nooit omdat een ander mogelijk iets van mijn kledingkeuze vindt het laten of juist doen. Als een ander het niet mooi vindt, jammer dan, ik wel.
     

Deel Deze Pagina