grote scheve tanden

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door nikkie83, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    Mijn oudste zoon die in oktober 7 word heeft voor de zomervakantie zijn bovenste voortandjes gewisseld ,
    ipv kleine schattige tandjes komen er ineens enorme voortanden tevoorschijn .. en ze groeien ook nog s scheef naar buiten :S
    moet hij daar serieus tot zn pubertijd mee rond lopen ?
    zn papa en opa hadden ook van die grote voortanden en de jongste heeft ze nu al incl spleet ertussen echt een familietrekje
    Mijn vriend heeft ook een beugel gehad maar door een overbeet die hij had zijn zn voortanden nog goter gegroeid, net als n konijn , die zijn nu vervangn voor 2 neppers ;) maar das niet wat ik voor mn kind hoop natuurlijk .
    Doordat zn voortanden nu zo breed zijn ben ik bang dat de tandjes ernaast ook scheef gaan groeien , omdat ze geen ruimte hebben .
    maar goed wat ik dus wouweten is het normaal dat de nieuwe voortanden zo groot zijn en vanaf waneer kan er een beugel komen om ze weer recht te krijgen ?
     
  2. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Volgens mij doen ze normaliter een beugel als er volledig gewisseld is en de kaak uitgegroeid is. Maar er zijn altijd uitzonderingen, zie ik als ik op school rondkijk. Ik zou eens contact opnemen met je tandarts die kan je er veel meer over vertellen.
     
  3. FemR

    FemR Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    Mijn zoon is 9 en staat op de wachtlijst van de orthodontist. Net als jij dacht ik: wat een joekels!! Scheef, naar voren enz enz, denk wel eens bij mezelf, komt dat ooit goed??!! De tandarts heeft me verzekerd dat het goed komt, dus daar vertrouw ik op. Mijn dochter van 7 heeft net haar voortanden gewisseld en was er ook een beetje bang voor dat zij ook joekels zou krijgen, maar dit valt enorm mee!

    Maar goed, zorg dat je zoontje op tijd op de wachtlijst voor de ortho staat, komt allemaal goed!
     
  4. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ikzelf was 10 jaar en toen werden er 2 kiezen getrokken om ruimte te krijgen voor mijn grote voortanden die ook nog scheef groeide
    dus ook beugel gehad tot mijn 11e
    en nu een (al zeg ik het zelf)een mooie bek met tanden
     
  5. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    bij mijn dochter van 8 staan de 2 voortanden wel recht, maar de tanden die er aan weerszijden langs zitten, die staan wat naar boven.

    en onder de 2 middelste tanden staan ook recht, en daarachter verder in de mond dus, daar staat de tand die er eigenlijk langs moet staan.

    ze heeft gelukkig geen gigantische nieuwe tanden gekregen, maar heeft wel erg ruimtegebrek, dat werd al duidelijk de allereerste keer dat we bij de tandarts kwamen.

    ze krijgt idd pas een beugel als alles gewisseld is, en als de kaak uitgegroeid is. moet dan zeer ws ook kiezen trekken om vooraan ruimte te maken.

    brrrrrrr, zie er nu al tegenop! gelukkig weet zij dit niet!
    (ze weet het wel, maar denkt er verder nog niet over na)
     

Deel Deze Pagina