Grote voeten!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Maze1, 22 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Tijdens de zwangerschap hield ik best wat vocht vast! Vooral in mijn gezicht en blijkbaar ook voeten want ik kon al mn schoenen niet meer aan! Loop al maanden op mijn Uggs! Nu is mijn dochter al 6,5 week en moet nog steeds die rot Uggs aan!
    Mijn gezicht is trouwens weer normaal, vrijwel meteen al.
    Uit jullie ervaring, kan ik mijn schoenen binnenkort weer aan? Of toch maar nieuwe kopen?
     
  2. hluhluwe

    hluhluwe Lid

    22 jan 2016
    55
    20
    8
    NULL
    NULL
    Ik hield tijdens mijn 1e zwangerschap ook veel vocht vast. Ik denk dat het eraan ligt waar het vocht precies zit. In de weke delen ging het vrij snel weg. Rond gewrichten niet. Ik had het overigens niet in mijn voeten maar vooral in mijn vingers. Dit heeft zeker een paar maanden geduurd voordat het helemaal weg was.
    Je voeten kunnen na een zwangerschap sowieso groter zijn. (los van het vocht)

    Hopelijk trekt het snel weg!
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  3. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @hluhluwe klopt in mn handen had ik het ook! Vooral rechts, daar lijkt mn voet ook groter te zijn! Mn rechter hand sliep ook erg vaak! Was erg vervelend in het begin om de rompertjes knoopjes dicht te maken haha!
    Nou laten we eens hopen dat het snel weg gaat!
     
  4. Solstice

    Solstice Actief lid

    8 jan 2019
    187
    90
    28
    Vrouw
    Ik had bij mijn oudste heel veel last van vocht in handen, voeten en enkels. Qua schoenmaat ging ik van maat 39 naar maat 41 de laatste weken. In mijn vingers had ik het karpaal tunnel syndroom. Ik was bang dat ik voor eeuwig maat 41 zou houden maar het kwam goed. Voeten slonken weer naar maat 39 en bij mn 2e zwangerschap geen vocht.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mijn voeten zijn blijven 1.5 cm groter geworden helaas.

    Ik heb net enkele weken geleden al mn oude schoenen weg gedaan..
     
  6. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier had ik ook echt een halfjaar erna voor mij waren het Uggs of Crocs toen toch maar wat grote gewone schoenen gekocht .
     
  7. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Nou dat klinkt niet heel goed voor mij haha! Ik denk dat ik me eens 1 paar ga kopen. Word gek van die uggs en krijg er ook pijn van aan mijn voeten merk ik! Heb in de zwangerschap een nieuw paar gekocht 1 maat groter maar die waren na 2 weekjes ook te klein! Nu is nieuwe schoenen kopen geen straf! Maar je hele schoenen collectie vervangen vind ik toch wel wat! We gaan het zien!
     
  8. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Ik had ballerina's gekocht, worden na enige tijd wat ruimer/losser, maar snap dat dat voor de winter geen optie is! Misschien Sketchers? Die rekken ook best mee..
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Door gewicht van zwangerschap en het losser worden van alle banden (dus ook die in je voeten tussen alle botjes!) kunnen je voeten (letterlijk) van vorm veranderen (groter/breder) en kans is reëel dat dit daarna dan ook zo blijft. Ik heb mijn schoenen van voor zwangerschap nooit meer aan kunnen doen, die waren echt te klein (en ik heb nooit vocht in mijn voeten gehad). In schoenenzaak zei (ervaren) verkoopster dat ze dit heel vaak zien/horen.

    Ik zou voor nu gewoon een nieuw paar kopen (misschien niet al te duur) waar je nu prima op kunt lopen en dan zal de tijd/ontzwangeren leren of je ooit je oude schoenen weer aan kunt. Ik neem hiervoor in mijn hoofd altijd een jaar ;), als schoenen tijdens de eerste verjaardag van je kleintje nog steeds te klein zijn dan zou ik ze gewoon wegdoen... (en nieuwe kopen in de juiste maat)
     
    Maze1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina