Grotere gezinnen gezocht… gezellig kletsen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Yellowstone, 19 nov 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezelligehuismus

Gezelligehuismus Bekend lid

28 sep 2025
    502
    412
    63
    Hier ook 9 jaar verschil maar deze musea zouden ze beide wel interessant vinden. En in de winter het openluchtmuseum, dat kan voor elke leeftijd.

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.123
    18.065
    113
    Maar veel musea is toch niks voor een avondje?

3. Gezelligehuismus

28 sep 2025
    502
    412
    63
    Dat had ik niet gezien
    Maar een klimbos is ook geen avonduitje en met een 6 jarige had ik niet direct aan een avonduitje gedacht.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.932
    7.592
    113
    Oh maar een keer een middag is ook prima :thumup:
    En @gezelligeHuismus, ik begrijp dat er interesses zijn die met 9 jaar verschil prima kunnen. Maar 6 en 17 vind ik totaal anders dan 19 en 10 eigenlijk. En het eq en iq trouwens ook. Onze bijna 6 jarige is echt de jongste en nog een beetje 'kleuter' (zit in groep 3 maar had mijns inziens ook nog wel in groep 2 gepast). En 4 kinderen (dit is tenslotte her grote gezinnen topic ;)) is ook weer anders dan 2

Gezelligehuismus en toch3 vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    14.166
    16.192
    113
    Vrouw
    Wij hebben hier een leeftijdsverschil van 15 jaar tussen de oudste en de jongste.
    Wij gaan naar zelden meer met zijn allen iets doen. Alleen op vakantie eigenlijk. En dan gaat het prima. De rest van het jaar hebben we (zeker de groten) volle agenda's en dus zelden een moment met zijn allen. Ja gewoon thuis nog wel hoor, maar tijd voor uitstapjes wordt er door de groten niet echt meer gemaakt. Die gaan net zo lief (of liever ;)) met hun vrienden op stap.

Wij hebben hier eigenlijk altijd de regel gehad dat het soms voor de een heel leuk uitje is, een andere keer een ander weer. Maar ze vermaken zich met elkaar over het algemeen prima.

6. Gezelligehuismus

28 sep 2025
    502
    412
    63
    Hier ook niet meer, zelfs geen vakanties meer. Het werkt niet en ik heb opgegeven om krampachtig dingen te verzinnen omdat het leuk moet zijn. Hele dagen of langer weg is sowieso lastig ivm de hond.
    Oudste heeft deels haar eigen leven, doet soms wat met een van ons als ouders. Jongste doet soms iets 1 op 1 of met ons samen maar geeft sowieso niet veel om uitstapjes.

Maar goed, jij hebt er nog een hoop kinderen tussen zitten, dat is ook weer anders. Ik heb inderdaad niets te zoeken in dit topic:p

Zxcvb vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    13.079
    8.730
    113
    Vrouw
    Uitjes vind ik ook wel een ding. Bij ons nog met name omdat de kleinste nog middag dutjes doet. Dan komen we uit op een ochtendje ballentent oid. Wat later denk ik dat Drievliet wel leuk zal zijn. Of het zwembad. We hebben maar 1 zonder C. Als je met meerder kleintjes gaat is dat ook geen doen. De oudsten zijn nog wel speels. Daarom twijfel ik over een Blijdorp abonnement. Dan kunnen de oudste 2 gelijk aapjes uit hangen. Wat met alle leeftijden een hit zal zijn zijn Walibi en de Efteling. Maar daar hangt ook wel een prijskaartje aan met zijn allen.

Ik ben een voorstander van opsplitsen. Uitjes kosten wat en dan is het fijn als de kinderen die meegaan het naar hun zin hebben. Nou heb ik ook wel kinderen die het extra moeilijk hebben met verveling. Roostervrije dagen kunnen daar erg handig voor zijn. Of bijvoorbeeld een avondje uit eten terwijl de kleintjes lekker thuis aan de patatjes oid zitten.

8. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.932
    7.592
    113
    Wij zeggen dat idd ook al jaren, opsplitsen werkt beter. En dat doen we dus ook al heel lang.
    Maar ons gezin is ook gewoon erg leuk met elkaar, vind ik :D en nu we dus het bowlen hebben bedacht als beloning voor hun hulp deze vakantie, bedacht iedereen dat het toch wel heel waardevol is om het juist wel regelmatig te doen, iets met zijn allen,omdat ik steeds meer ervaar hoe belangrijk het is als ze 'iets' met elkaar blijven hebben, ook voor de toekomst. En natuurlijk kun je dat niet forceren maar ik merk dat ondanks ruzies af en toe ze ook echt gek zijn op elkaar, en dat wil ik graag versterken. Daarnaast is ons leven gewoon echt druk, wij werken beiden best veel, de oudste werkt iets van 16 uur per week, het sluipt er zo makkelijk in, dat er steeds minder aandacht is voor elkaar. En dat vind ik toch jammer :)
    Pretparken zijn soms ook leuk, dat proberen we ook wel eens per 1 a 2 jaar te doen :thumup:

Eppo82 en toch3 vinden dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    14.800
    20.127
    113
    Vrouw
    Uitjes bij ons(wel maar 3 kinderen) met 8 jaar leeftijdsverschil.

Wat wij meermaals per jaar doen is idd bowlen :).
    Uiteten doen we ook samen, we gaan dan naar een zaak of plek zoals foodmarket waar we geen uren tafelen natuurlijk.
    Stadswandeling (voor ons is Gent om de hoek) en we lopen dan langs de favoriete snack en snoep winkels van ieder kind en gaan wat drinken.
    Een bezoek aan uitzonderlijke plekken (sterrenwacht, atomium, ...)

Als activiteiten geen hele dag duren, willen onze oudste kinderen nog zeer vaak gewoon mee. Uurtje of 2 wat doen vinden ze ideaal.

Zaken die ook 1 keer per jaar voorvallen.
    Kerstmarkt bezoek
    Pretpark bezoek

Tijdens onze vakantie in winterberg hadden wij ook een fantastische tijd en als we dichter bij zo een plek zouden wonen, dan zouden we vaak als gezin een uurtje gaan rodelen of downhill parcours doen.

riean vindt dit leuk.
  10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.461
    6.487
    113
    Ja hier zo ongeveer wel dezelfde situatie, en bowlen is hier inderdaad wel een hit :) zwemmen is ook altijd leuk voor alle leeftijden hier, dan spelen ze toch ook veel in het water met elkaar.

riean vindt dit leuk.
  11. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.161
    310
    83
    Lastig he, om uitjes te bedenken die iedereen leuk vindt. Ik kom dan ook snel uit bij zwemmen of iets met klimmen. Aangezien de jongste nog niet echt iets leuk vindt.
    Wij zijn in de vakantie naar Boerhaave geweest in Leiden. Was ook erg leuk voor alle leeftijden, zelfs voor ons.
    En een uitje naar de tandarts... Ook leuk. :roflmao::|

De laatste week dat ik een baby heb. Mijn kleine meid wordt alweer 1 jaar. Wat vliegt de tijd zeg. Ben ook best emotioneel. Maar goed, dat ben ik al een jaar :roflmao:

@Gezelligehuismus: Soms is het met 2 net zo druk als met 4. En wat is de definitie van groot? Ik vind 4 bijvoorbeeld echt nog geen groot gezin. Een huis vol wil mij nog niet hebben hoor :D. Te weinig kinderen. En tips zijn altijd welkom.

riean, Zxcvb en Gezelligehuismus vinden dit leuk.
  12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.123
    18.065
    113
    De keuken is klaar (behalve dan plafond nog repareren, beschadigd toen ik tape eraf haaldeo_O). Blij mee. Dit is echt veel meer mijn kleur dan dat gele. IMG-20251027-WA0014.jpeg

En ook de kinderkeuken gedaan:D
    Links hoe hij was, rechts nu. Nr5 wilde graag "net als mama" 1762337264723.jpg

13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.123
    18.065
    113
    Zaterdag een grove kostenindicatie gehad. Qua dakkapellen zat ik aardig goed. Maar op de garage wordt flink veel duurder dan verwacht. Echt een prijs waarvan ik denk dat wil ik niet. Dus we gaan toch maar voor de dakkapellen denk ik.

14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    14.166
    16.192
    113
    Vrouw
    Wauw dat is mooi geworden zeg.

toch3 vindt dit leuk.
  15. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    410
    227
    43
    Vrouw
    Moeder
    Dag allemaal..
    Hoe groot vinden jullie een groot gezin haha
    Is 5 kinderenngenoeg om hier mee te mogen kletsen?:)
    Groetjes

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.932
    7.592
    113
    Wauw, wat mooi, prachtige kleur! Wij hebben er ook naar gekeken toen we een keuken uitzochten, en vonden dat elke keer zó mooi, maar vonden het niet zo bij de verdere stijl van ons huis passen, daarom zijn we er uiteindelijk niet vior gegaan, anders was deze kleur het geworden :thumup:

toch3 vindt dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.123
    18.065
    113
    Ja hoor, welkom

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    19.123
    18.065
    113
    Of ik het in de winkel had gedurfd weet ik niet. Nu was het hooguit jammer vab de verf en tijd, had ik tijdje een verschrikkelijke keuken gehad en opnieuw moeten verven.
    Maar het viel goed uit dus hij blijft groen tot hij eruit gaat :D

riean vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    14.166
    16.192
    113
    Vrouw
    Ja hoor zeker welkom!:D

Hoe oud zijn je kinderen?

20. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    410
    227
    43
    Vrouw
    Moeder
    Leuk dsnk je wel!

De oudste is 14, die daaronder 12, dan 8, dan 6 en dan 3:)

toch3 en Zxcvb vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina