Zo, moet even mijn irritatie kwijt hoor:x Gister de 2e verjaardag van mijn dochter gevierd. Het is een erg prikklebaar kindje en ze heeft haar middagslaapje nog hard nodig. Normaalgesproken komt familie/schoonfamilie vaak rond 12.00u. Maar nu hadden we op het kaartje gezet dat ze vanaf 13.00u van harte welkom zijn (overige vrienden vanaf 13.30u) dit, zodat onze dochter nog haar middagslaapje kon nemen. Want ze gaat rond 11.30 naar bed en als de visite dan om 12.00 uur binnen zou komen zou ze niet meer slapen en heeft ze niks aan haar slaapje en zitten wij s'avonds met een overprikkeld kind omat ze geen slaap heeft gehad en een drukt met visite op de middag. Dit heeft mijn man ook uitgelegd aan zijn moeder. Afijn, kind rond 11.45 op bed, wij de laatste voorbereidingen afronden en daarna zaten we samen fijn nog even op de bank naar onze favoriete tv serie te kijken en dochter in diepe rust..... en jahoor, daar komt om 12.25u de auto van mijn schoonfamilie voorrijden:x...... ja, kan moeilijk zeggen blijf nog en half uur in de auto zitten..... dus hun naar binnen met zijn 4-en, want overgroot opa en oma waren er ook bij. Hoop kabaal, dochter huilend wakker, ik was ook nog niet helemaal opgemaakt......grrrr okay, het is geen onoverkomelijke ramp, maar ik irriteer me zo aan het feit dat mensen dan toch hun eigen plan trekken terwijl je het nota bene nog hebt uitgelegd. ik vind het ook wat respectloos...... zo, het is eruit
Helemaal herkenbaar! Jitte was zaterdag jarig en ik heb gezegd dat iedereen vanaf 15.00 welkom was. Tegen mijn moeder heb ik expres 15.30 gezegd en nog presteert ze het om hier om 14.50 voor de deur te staan! Mijn moeder is altijd en overal te vroeg, op zich een hele goede eigenschap, maar in zulke gevallen kan ik haar wel achter het behang plakken... Ik moest me ook nog omkleden ed. Gelukkig is Jitte er niet wakker van geworden en heeft ze heerlijk geslapen tot 15.45...
ooow wat vervelend zeg! al helemaal omdat je het zo duidelijk had aangegeven! hoop dat jullie toch nog een leuke verjaardag hebben gehad en dat je het wat van je af kon zetten!?
Pfffffff.....praat me niet over schoonmoeders. De mijne staat gewoon ineens midden in m'n huiskamer. Heeft de sleutel nog van ons huis voor noodgevallen. Tja....ik was toch in de buurt hoor je dan. Wat was ik link zeg. Voor hetzelfde geld loop ik gezellig naakt in huis!!!
ik snap je echt wel hoor, d'r zullen mensen zijjn die zeggen: maak je niet druk, maar ik stoor mij er echt mateloos aan als mensen zich niet aan afspraken houden. Nu is het voor jullie extra vervelend omdat het ook weerslag op je meisje heeft, maar buiten dat is het gewoon irritant. gefeliciteerd nog, heeft ze verder een leuke verjaardag gehad??
Ik kan het me helemaal voorstellen, ik zou me helemaal opvreten. Op dit moment zou ik zelfs in staat zijn ze echt een half uur in de auto te laten zitten, maar dat wijt ik een beetje aan de hormonen
Oke een beetje lullig... Maar er zijn ergere dingen.... je kan ook iedereen erop attenderen rustig en zachtjes te doen in huis omdat je meisje slaapt?
Irritant inderdaad...moeten ze toch wel snappen hoe dat werkt bij een kindje. Hier al een beetje verjaardagstress; ons grote kleine meisje wordt vlg week 2. Heb best veel mensen uitgenodigd; of tussen 10-13 of va 16u. Had een beetje uitgerekend dat de helft sochtends zou komen, de helft smiddags en ook een aantal niet omdat t meivakantie en moederdag is. Nu komt iedereen.....en ook nog bijna allemaal smiddags. Zitten we daar met 25 man. Geen idee waar ik ze kwijt moet; zo'n mooi weer wordt t niet!! HELP
Oh, ik kan ook zo slecht tegen zulke acties! Daarom zeg ik altijd tegen mensen dat ze bijv. vanaf 15.00 welkom zijn, als ik wil dat het vanaf een uur of 14.00 'begint'. Afschuwelijk dat je daar rekening mee moet houden, maar op deze manier bespaar ik mezelf een heleboel irritatie Maarre... Ik had ze wel gewoon nog even weggestuurd. Zo'n trut ben ik dan ook wel.
vervelend ja!! daarom vier ik ook nog geen verjaardag met een de hele familie... zo'n kleintje heeft er echt niks aan en wordt er helemaal kriegel van al dat volk in huis te hebben.. ik ook trouwens... haha... onze oudste is pas 2 geworden en wij zijn er lekker tussenuit gepiept naar een huisje bij landal greenparks... op de dag zelf dat ze jarig was zijn we leuke dingen gaan die die zij heel leuk vind...! zwemmen, kadootjes natuurlijk, zingen, taart eten en wandelen, naar de speeltuin.. de dag erna kwamen opa en oma langs, haar grote zus, haar broer was er... en haar tante met 2 nichtjes... en haar oom... we hebben met zn allen een fantastische dag gehad, en vooral zij!!! die verjaardagen met familie waar je eigenlijk niet op zit te wachten heb ik afgeschaft en er komen alleen mensen die altijd aan haar denken en interesse in haar hebben, ook als ze niet jarig is.... je hebt vaak op verjaardagen er mensen zitten die je normaal nooit ziet... vind ik zo irritant!
kan me best voorstellen dat je er niet blij mee was, juist omdat jullie het hebben uitgelegd.. Nog gefeliciteerd!
Wat klinkt me dit bekend in de oren!!!!! En idd het is reuze irritant. Mijn eigen ouders presteren iedere keer weer het tegenovergestelde. Milan zijn verjaardag was van 16 tot 19 uur. Schoonouders waren om 15.45 hier, mijn ouders om 17 uur (!!!) en uiteindelijk was iedereen pas om 20.30 weg!!
Oh mijn schoonmoeder is altijd een uur te laat, ook erg fijn. Als we ergens met ze naar toe gaan zeggen we altijd dat ze er 3 kwartier eerder moeten zijn dan nodig, dan zijn ze gemiddeld een kwartier te laat, soms op tijd. Mijn man is netzo trouwens en ik kan daar echt niet tegen.
Oh ja, zo irritant! De ene kant van mijn schoonfamilie komt vaak veel te vroeg (is de vloer nog zeiknat van het dweilen, moet je je nog omkleden, je zit inderdaad met een slapend kind etc.) en de andere kant komt standaard een half uur tot een uur te laat, ook al zo fijn. Oh ja, om dan vervolgens niet meer te vertrekken als het feestje allang is afgelopen en iedereen naar huis is. Volgens mij denken ze altijd dat dat niet voor hun geldt, nou, wel dus! We hebben ze er vaker op aangesproken, want vooral met Kerst was het erg lullig dat we met een droog gebakken rollade en koud eten zaten, omdat ze 1,5 uur te laat kwamen, zonder ook maar excuses aan te bieden of überhaupt even te zeggen dat ze dus later waren. Te laat of te vroeg, het is allebei irritant, doe iedereen een plezier en houd je gewoon aan de tijden.
Ben ik dan echt zo'n heks..? Ik zou namelijk gewoon gaan eten als het eten klaar is, zeker als je rollade hebt enzo. Als ze dan later alsnog binnenkomen, mogen ze aanschuiven, maar dan ook niet zeuren als er iets koud is. Afspraak is afspraak. Zo doe ik dat hier met verjaardagen ook, hoor. Ik laat weten hoe laat het eten klaar staat; ben je er, eet je mee - zo niet, dan niet
Tja, je verwacht dat ze elk moment kunnen komen, want ze bellen ook niet even hoor dat ze later zijn. Tja, ik snap achteraf ook niet dat we nog op ze hebben zitten wachten, het was toch gewoon aso. Toen ons dochtertje was geboren, kwamen ze ook bijna een uur te laat. Ik zat om de afgesproken tijd klaar met een schoon, gevoed en wakker kind, tja, maar een pasgeboren baby kun je niet nog even een uur wakker houden. We hadden haar dus terug gelegd in haar bedje, vervolgens wou mijn SM haar uit haar bedje halen, terwijl ze lag te slapen. Dat mocht van ons niet, als ze slaapt, slaapt ze, dan hoeft niemand haar er uit te halen. Nou, ze heeft iedereen jankend opgebeld, gezegd dat wij een stel egoïsten waren die haar dat niet gunden, dat wij haar expres zo hadden 'afgestraft' voor het te laat komen blablabla...Nou, ammahoela, beetje de omgekeerde wereld nietwaar, wie past zich nou niet aan? Dat regeltje hebben we er altijd ingehouden, daarna ging ze dus expres heel hard praten, in de hoop dat de kinderen dan wakker zouden worden .
Bah wat een loeder!! Ik heb er ook een schurft hekel aan als mensen niet gewoon op de afgesproken tijd komen. Toen wij nog in de buurt van mijn schoonouders woonden, was het regelmatig herrie in de tent. Spreken ze af om rond een uur of 19 op visite te komen, komen ze om half 6, net als wij gaan eten. Nou toedels, kom over een uurtje maar terug. Maar zo hebben wij ook eens een uur op ze gewacht op een zondagmiddag. Het was erg lekker weer, en wij wilden er wel even op uit na de visite. Na een uur waren ze er nog niet, wij zijn maar weg gegaan. Achteraf flinke herrie gehad, want mevrouw was op haar k*t getrapt omdat wij er niet waren. Tsjah, moet je maar op tijd komen of even bellen. Nog gefeliciteerd trouwens!!
Oh, best irritant!! Ik snap dat je je daar aan ergert! Ik vier woensdag mijn meisjes eerste verjaardag en ik heb op de kaart gezet "tussen 13.00 en 16.00". Zegt mijn moeder vorige keer ook......ja, wij komen wel 's morgens!!! Nee, die tijd geldt ook voor haar! Ik ben 's morgens nog druk bezig met wat voorbereidingen en dan moet ze niet 's morgens al komen! Zo irritant!!!!!
zooooo irritant!! Ook een keer gehad met schoonfam, liep zelfs nog in mijn huispak rond Reageerde zwaar geirriteerd en sindsdien nooit meer gebeurd
Oh irritant! Dat vind ik overigens altijd, niet alleen met verjaardagen. Vaak wil ik nog even wat opruimen, stofzuiger er door trekken en dan staat de visite al een half uur te vroeg op de stoep! :x Ook vervelend als mensen geen tijd noemen dat ze komen, dat accepteer ik ook niet meer! Anders zit ik de hele dag te wachten! En oja, schiewt me nog te binnen! Toen Zoë net geboren was, plande ik de kraamvisite zo in dat ik daarvoor nog even in alle rust kon voeden (BV). En dan kwam de vistite te vroeg, mijn vriend niet thuis en ik de kleine meid aan de borst dus niet in staat de deur op te doen! Zo chagie werd ik daar van! Vaak voelde de visite zich ook wel l*llig, en terecht!