GTT en vaccinatie invloed op elkaar?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bulakgirl, 8 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik vroeg me iets af he... Ik heb een afspraak gemaakt voor de kinkhoest vaccinatie op maandag ochtend en kreeg daarna de afspraak van mijn verloskundige voor een GTT test de dinsdag erna.

    Zouden die 2 elkaar kunnen beinvloeden denken jullie? Dus zou ik 1 van de twee moeten verplaatsen?
    Of zou dat niet uit moeten maken?

    Ook ga ik straks de huisarts bellen voor evt mogelijkheid vaccinatie Corona, zou dat de GTT test of kinkhoest vaccinatie in de weg zitten? (zal deze vraag ook zeker de huisarts stellen, mocht ik in aanmerking komen voor de corona vaccinatie)
     
  2. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    De ggt mag ik hier zelf inplannen tussen de 24-28 weken, en de kinkhoest prik krijg je meestal rond de 22 weken. Denk niet dat het elkaar kan beïnvloeden hoor. Zijn totaal andere dingen. De verloskundige kan je hier vast een beter antwoord op geven :)

    Wat betreft de corona vaccinatie, dat zou ik niet weten.
     
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ja, ik heb ze een dag na elkaar... Maandag kinkhoest vaccin en dan dinsdag gtt test... De huisarts gaat me vanmiddag terug bellen over het corona vaccin... Zal het haar ook eens vragen
     
  4. jongmam

    jongmam Bekend lid

    17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Ik heb ze precies andersom. Maandag de OGTT en dinsdag de DKTP. Ik denk eerlijk gezegd dat het geen invloed heeft op elkaar, anders zou er wel voor gewaarschuwd worden. Maar dat zijn mijn gedachten.

    Ben benieuwd naar de corona vaccin. Als je die krijgt zou ik wel willen weten hoe jij je daarna voelt en hoe het dan met jouw baby gaat.
     
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Mijn huisarts heeft helaas nog geen zicht op wanneer de vaccins gaan komen, maar heeft me wel op het lijstje met interesse gezet.

    Zij had niet de verwachting dat de kinkhoest en corona prik elkaar in de weg zouden zitten... Zelfde idd met gtt en kinkhoest prik... Heb wel de kinkhoest toch verplaatst... Het kwam mij logistiek ook niet heel handig uit en zag het niet zitten om met evt pijnlijke arm de gtt te moeten doen.

    Mocht ik aan de beurt zijn voor de vaccinatie zal ik je op de hoogte houden @jongmam
     
    jongmam vindt dit leuk.
  6. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen idee wat een gat is, maar de 22 weken prik kan je ook later laten zetten. Als je ‘m maar 4 weken voor de bevalling hebt laten zetten. Ik heb m zelf met 30 weken laten zetten. :thumup::D
     

Deel Deze Pagina