Guppies

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne1979, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wie van jullie weet of je Guppies in een gewone vissekom kan houden?
    En zonee... waar vind ik een kleine aquarium voor wat guppies?
     
  2. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Guppen kunnen volgens mij gewoon overal in... toch? Ik had ze vroeger zelfs in een doorzichtige tuperware voorraad-bus... :-D

    Groetjes,

    Esther
     
  3. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Guppies hielden wij vroeger wel in een koudwaterkom. Tegenwoordig verkopen ze ze alleen voor aquarium. Het zijn mooie visjes hoor. Kleine aquaria staan ook 2e hands op marktplaats. Nieuw zijn ze vaak 69,95. Ook komen de kleuren onder aquariumlamp mooier uit.
     
  4. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Guppies zijn toch warmwatervisjes? In een aquarium dus.
     
  5. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Misschien had ik erbij moeten zetten dat die van mij redelijk snel overleden waren...
     
  6. Niet meer actief

    een tijdje kunnen ze wel op kamertemperatuur maar t beste is rond de 22-25 graden, dus een klein aqurium is wel op zn plaats.
     
  7. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    :)
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Wow, ja ik heb ook zo'n geweldig guppieverhaal. Ik had guppies gekocht, helemaal blij, nog een flink eind mee moeten rijden. Van mijn opa had ik nog een oud verwarmingselementje voor in de kom gekregen...nou, met de nadruk op oud. Toen ik 's avonds boven in mijn kamer kwam, dreven alle guppies boven in het water, dat verwarminkje was op hol geslagen, water was loeiheet, dus die beestjes waren gewoon gekookt :cry: . Maar goed, ze moeten wel in warm water, alleen niet te warm.
     
  9. Niet meer actief

    lekker gekookt vissie jo! :D
     
  10. hupse

    hupse Actief lid

    29 nov 2006
    337
    0
    0
    Admin medewerkster
    haha sorry hoor Jo79 maar lig helemaal in een deuk! hardstikke zielig hoor, maar goed. ik heb er een tijd een stel in een gewone bak gehad. ging heel lang goed. maar t is beter in een verwarmde bak.
     
  11. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Ik had ook goudvissen... die stonden in een aquarium onder mijn raam, maar niemand had gezegd dat je er een laken overheen moet doen als het warm wordt.

    Enfin... na een tijdje dreef er een visje, maar ik durfde dat niet te zeggen en heb het maar stelselmatig genegeerd. Totdat er twee visjes dreven en het water steeds donkerder werd en mijn moeder erachter kwam dat mijn vissen dood waren... Ik janken natuurlijk...

    Sindsdien geen huisdieren meer gehad.

    Ik was nog heel jong hoor (voordat ik nu allemaal boze Partij voor de dieren-stemmers op me af krijg...)

    O ja! Als je guppies zwanger zijn, moet je ze goed in de gaten houden, want de moeders eten hun kleine gupjes op als je ze niet op tijd weghaalt en de vaders zijn helemaal erg.
     
  12. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ja, ik was ook nog jong in de tijd van het guppie-incident, heb er veel verdriet om gehad, al is het nu wel een verhaal wat nog wel eens naar boven komt in de familie en dan moeten we wel lachen.
    Mijn zus had als kleuter de goudvissen met shampoo gewassen, konden ze ook niet tegen!
     
  13. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    :)

    Ik zit inmiddels bijna te huilen van de pret (ook niet helemaal normaal)...
     
  14. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    :D :) :D
     
  15. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    whahaha leuk zeg.. die reakties van jullie.... vooral die met dat de goudvis is gewassen met shampoo... hilarisch!

    Maar eh.. iig bedankt voor jullie reakties...
     
  16. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hier zitten de guppies in een aquarium, met lauw warm water. Zonder shampoo, afwasmiddel, bleekmiddel etc.
     
  17. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    hiuhihihihihihihihih
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vroeger deed n 'vriend' van mij gewoon scheuten cola ed in de kom.. Vissen overleefden alles.. Ze kregen n nieuw stekje en voíla.. DOOD. :(

    Ikzelf heb ook ruim 60 guppen gehad. Ze fokken maar aan joh.. Net konijnen (sorry konijntje ;) ). Abnormaal.. Toen kreeg ik er de ziekte in 1 bak (had er toen inmiddels 3) en binnen no time sloeg t over in die anderen (dom van mij want ik gebruikte t zelfde schepnetje) :oops:
     
  19. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    :D Die arme visjes van ons allemaal hebben wat te lijden gehad...

    Overigens was het 'konijn' een wanhoopsnaam ;) (alles met mijn echte naam bestond al en er lag een knuffelbeest naast me...) Ik realiseer me ineens dat het op dit forum een redelijk dubbelzinnige nickname zou kunnen zijn... :D :oops:
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) ;)
     

Deel Deze Pagina