mijn zoontje is bijna 10 weken en krijgt voeding op verzoek... 7:30 slaapt ie en gaat ie de nacht in.. vaak komt ie dan rond 2:00 en dan om 6:00 maar nu kwam ie pas om 5:00..... is dit niet te lang voor hem?
Hoi Sjarrel, Ik denk het niet, hoor! GRappig he da tje dan 's nachts gewoon ligt te wachten... Waarschijnlijk haalt hij het in de ochtend wel weer in? Hoeveel voedingen heeft hij op een hele dag + nacht als hij maar 1 keer komt? Onze zoon hadf het rond die leeftijd ook, maar is toen later weer 2 keer gekomen (sorry, hoop je niet te ontmoedigen), maar andere kindjes houden het op 1 keer per nacht. Andere visies van andere bv-mama's?
Ja hier was dat ook af en toe, en is toen weer toegenomen, en toen weer afgenomen.. en zo gaat het nog steeds heen en weer. Geniet ervan en vertrouw erop dat je kindje weet wat hij nodig heeft Hier sliep hij met 6 weken van 23 tot 6/7 uur, vanaf 3 maanden ongeveer van 20 tot 6 en vanaf 4,5 maand opeens weer een voeding om 4 uur.
2 maanden + 1 week en dan 9,5 uur zonder voeding? Misschien kan je baby'tje dat aan, maar kunnen jouw borsten/je productie dat ook aan? Borstvoeden draait om vraag en aanbod, maar sommige baby'tjes zijn zo moe en slapen diep en dan vergeten ze dat verzoekje even bij mama in te dienen. Je mag ook voeden op jouw verzoek he?
gelukkig barsten mijn borsten niet ik kolf bewust niet dus heb weinig last van extreme over productie dus 1 voeding overslaan kan wel
Oke prima dan! Ik kon pas met 9 maanden er wat langer tussen laten, zo'n 6 uur ofzo... Ik laat zelfs nu nog er bijna nooit 12 uur tussen, 10,5/11 uur is hier wel de max.
Maar t kan ook een negatief effect op je productie hebben he.. Doordat de vraag minder wordt je productie keldert. Ik maak mn dochter altijd tussen 22.00 en 23.00 wakker voor nog een voeding en dan gaan wij ook slapen. Voor de rest krijgt ze op haar verzoek. Misschien is dat een optie voor jou? Want als dit vaker gebeurt dat er zo lang tussen zit kan je productie minder worden..
Hier was dat ook zo op die leeftijd, maar dan van 22 tot 7 uur. Ze dronk overdag dan wel heel vaak, zo'n 10 keer gemiddeld denk. Ze clusterde hele avonden. Toen het clusteren minder werd, werd ze 's nachts weer wakker. Mijn borsten konden dat toen prima aan, geen productieproblemen gehad (later wel, rond een maand of 10, maar dat had met mijn menstruatie te maken) en eigenlijk ook nooit stuwing. O ja, ik zette regelmatig mijn wekker rond een uur of 3 om haar dan te voeden, maar dan kreeg ik haar met geen mogelijkheid wakker genoeg om te drinken, dus dat heb ik na een week of 1,5 ook niet meer geprobeerd, maar je kunt natuurlijk altijd proberen of ze rond 22.00 uur een droomvoeding wil drinken.