Hallo Nou de titel zegt het al We zitten nou in ronde 24 en maand 20 en de ha wil dat we eerst nog eens 4 maanden zelf gaan proberen... Ik heb 2 april gebelt naar de ha voor ondezoeken, en ze zei dat ze dan staandaard (bij hun dan, weet niet hoe het overal zit) een sperma onderzoek gaan doen. Prima! De uitslag was super goed, het is zelfs boven het gemiddelde...de getallen weet ik zo niet meer...heb het wel ergens opgeschreven Maar dat is in ieder geval goed, terwijl we juist heel erg bang waren dat het daar aanlag Dus dat was een beste last die van onze schouders viel... Nou ik heb toen ik gebeld heb voor de uitslag van het sperma onderzoek, gelijk een afspraak gemaakt voor mij, het was dan alleen een gesprek, over eventuele onderzoeken en naar de gyn enz. Had mijn templijsten ook al meegenomen voor de zekerheid, en ze zag gelukkig wel een eisprong bij de langere cyclussen Dus toen zei ze dat we nog maar 4 maanden zelf moesten proberen, dus als het in Aug nog niet raak is worden we naar de gyn doorgestuurd...Maar dan zijn we dus al 2 jaar bezig Ik vond het eerst wel een goed idee, om het zelf nog te proberen, maar had zoveel info gekregen...en toen ik thuis was en alles ff terug las, want had ook dingen op papier meegekregen, had ik zoiets van, daar heb ik helemaal geen zin in...dat duurt me veels te lang Dus ik wil, als ik deze ronde ongie word, nu gelijk weer naar de ha Wat zouden jullie doen? Zouden jullie nog die 4 maanden zelf proberen, of weer terug naar de ha voor een doorverwijzing naar de gyn Sorry voor mijn lange verhaal
jeetje wat lastig zeg...zou er echt geen genoegen mee nemen en me niet weg laten sturen. ik zou er gewoon op staan doorgestuurd te worden, ze weten nu natuurlijk al hoe lang jullie bezig zijn anders had je het een beetje kunnen overdrijven. maar vind het echt belachelijk dat ze je nog 4maanden laten proberen, jullie zijn al so lang bezig en ze weten nu ook dat het niet aan je mannetje ligt dus moeten ze toch verder gaan kijken lijkt me.. succes ermee, hoop dat er snel meer duidelijkjheid is! xxx
Nou om eerlijk te zijn zou ik opnieuw een afspraak maken hoor. Tegen augustus ben je ruim 2 jaar bezig. En dat lijkt me lang genoeg, de meeste vrouwen worden rond 1 jaar geholpen. Dus nee ik was er zeker niet akkoord gegaan. Succes voor jullie. Hopelijk heb je snel goed nieuws!
Ik zou als ik in jou schoenen stond terug gaan naar de HA als je ongi word deze ronde. Als jullie niet nog langer willen wachten kan je HA heel veel willen, maar hij moet jullie gewoon doorsturen. Succes!
als ik jou was zou ik ook teruggaan naar de HA. Gewoon doen, kan me goed voorstellen dat je eerst alles moest laten bezinken. Maar vind het wel raar dat je niet door bent gestuurd. Die HA kan wel mooi zeggen, maar jullie zijn al best lang bezig. Kom voor jezelf op en laat je niet met lege handen terugsturen. Succes!
je kunt ook zelf een afspraak meken met de gyn je hebt niet altijd een verwijzing nodig. Ze helpen je ook zo. Als je een afspraak hebt dan kan je altijd nog terug naar de ha voor een verwijzing. ( als je die wilt hebben) Ik zou niet nog 4 maanden wachten als het zo lang niet lukt is de kans niet groot dat het nu wel lukt in 4 maanden.
Het is normaal om na 12 maanden doorverwezen te worden naar het ziekenhuis. Heb hier al best veel verhalen gelezen van meiden die na 6-8-10 maanden ook al een doorverwijzing hebben gehad, dus het is onzin dat jullie 2 jaar bezig moeten zijn voor het mogelijk is. Gewoon nieuwe afspraak maken, en een verwijzing vragen/eisen.
Dank jullie wel voor de antwoorden...kreeg ook best veel info bij het gesprek, dus ik vond het eerst wel goed, maar dan ga je alles uit het gesprek een plaatsje geven zeg maar, en toen dacht ik dat duurt me veels te lang Dus ik ga naar ha of gyn bellen als ik ongie ben geworden, las dus dat je ook gelijk rechtstreeks naar de gyn kan bellen... Das is ook wel een optie! De gyn ga ik maandag wel ff bellen over hoe en wat Ik hou jullie op de hoogte!
Gewoon afspraak maken bij de gyn, huisartsen..zucht! Ha staat niet in jou schoenen, dus is gemakkelijk gezegd
hey senna, gewoon weer teruggaan (of rechtstreeks gyn bellen) en er op staan dat je voor verdere onderzoeken mag! ook die onderzoeken gaan weer een tijd in beslag nemen dus gewoon voor jezelf opkomen! succes!
Volgens mij moet je toch echt een doorverwijzing hebben van de HA. Anders kan iedereen maar raak bellen met de gyn en bijvoorbeeld zeggen dat ze al langere tijd bezig zijn.
Dank jullie wel @Jada Ik ben naar de gyn en vraag hoe en wat, en als ik dan alvast een afspraak kan maken doe ik dat Dan bel ik daarna gelijk de ha op voor een doorverwijzing, en dan moet ze die maar gelijk geven...
Ik bemoei me er ook even mee. Ik zal misschien toch nog even zelf proberen, gezien je cyclus lengte heb je lang niet elke maand een eisprong gehad en lijkt het de laatste paar keer beter te gaan. Ik zou niet gauw mijn huisarts passeren, het leek jou toch ook eerst een goed idee? Je kan wel weer een afspraak bij haar maken, maar rechtstreeks naar de gyn zou ik niet doen. Het zou toch ook wel veel leuker als je zwanger zou worden zonder tussenkomst van medici? En aan de zwemmers zal het niet liggen. En je heb tips meegekregen? Kan je die ook uitproberen, eventueel met ovutests? Dan weet je zeker dat je op het goede moment vrijt. Nou veel succes met je beslissing en ik hoop dat je gauw, op welke manier dan ook, zwanger mag worden!