HA zegt: een streep is een streep

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Seffie, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ik deel dit vooral even omdat er wellicht andere dames zijn die, net als ik, onzeker zijn over hun testen. Ik heb de hele goedkope dipsticks van zwanger&kids en er staat wel een duidelijke tweede streep maar hij knalt nog steeds niet.

    Gisteren heb ik de huisarts gebeld om te vragen of ik mag bloedprikken maar ze vond het niet nodig want "een streep is een streep". Bij sommige mensen wordt de streep nooit donkerder. :) dus no worries.

    Dus ik ben (misschien onterecht?) Wel gerust gesteld :D vrijdag ga ik de CB met wekenindicator doen.
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    De avatar die je gebruikt zijn dat jouw testen?
    Dan zou ik me geen zorgen maken want dat is een prachtige oploop.
    Gefeliciteerd!
     
    Seffie vindt dit leuk.
  3. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Dankjewel @paula1984 :D

    Mijn zorgen zijn wel een beetje weg door de oploop maar hij knalt na 5 dagen nog niet en dat vond ik vreemd. Ik kan me ook voorstellen dat andere dames dat vervelend zouden vinden Dus wilde even delen wat mijn huisarts zei :)

    29 mei de eerste echo. Hoop zo dat alles goed is :rolleyes:
     
    Joolel vindt dit leuk.
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Je heb al een hele vroege echo dat stelt mss gerust.
    Ga voor nu evan uit dat het goed zit :)
     
    Seffie vindt dit leuk.
  5. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik las laatst nog dat die specifieke dipsticks op een gegeven moment blijven steken en geen knaller geven. Die dame deed toen eentje van Action en die knalde de pan uit :). Die van zwanger&kids op dezelfde dag nog steeds niet (dat was echt al iets van dag 10 ofzo)
     
    Seffie vindt dit leuk.
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Maar je bent ook al gaan testen voordat je overtijd was dus zou me geen zorgen maken.
     
    Seffie vindt dit leuk.
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik snap om die reden ook het vele testen niet. Ik ben 6x zwanger geweest, waarvan 2 miskramen. Altijd 1x getest. Streep is zwanger. Nooit opgelet op oploop of knallers
     
    Seffie en nizzie86 vinden dit leuk.
  8. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Gewoon een stukje ongeloof bij veel dames denk ik ook. Ik wilde vooral testen of er oploop was en had er nog 50 liggen :) dan kan dat hahah
     
    Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn oudste had ik direct met 1 dag overtijd een énorme knaller. Bij de jongste juist een zwak streepje die wel opliep, maar nooit echt keihard knalde. Geen idee waar het aan ligt, maar uiteindelijk twee prima zwangerschappen met mooi resultaat ;)
     
    Seffie en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw

    Ik heb pregnyl gespoten, dus in wou de pregnyl volgen qua afbraak. Juist omdat de pregnyl nog in mijn bloed zou zitten na mijn verwachte menstruatie en ik benieuwd was of dat de menstruatie ook zou uitstellen. Maar ja, test liep op want ik ben zwanger. Heb daarna nog 1 test gedaan om de dag waarop ik wist dat er 0,0 hcg van de pregnyl in mijn lijf zou zitten, zodat ik zeker wist dat de zwangerschap de streep veroorzaken.

    Maar oploop zegt mij verder weinig; had ook een goede oploop met mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap.... Wel iets tragere oploop maar wel een knaltest. Hcg was ook toen ruim boven de 6000 in het bloed. Dus in die zin zegt een oploop mij vrij weinig over goede/slechte zwangerschap.
     
  11. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Dat lijkt me inderdaad logisch in het geval van pregnyl spuiten. Je wilt natuurlijk wel zeker weten wanneer de uitslag betrouwbaar is. Ook na een miskraam kan ik het me goed voorstellen.
    Maar inderdaad die oploop zegt mij heel weinig over het verdere verloop. (Wat wel heel jammer is, want dat zou een hoop zorgen schelen die eerste weken :) )
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    @Rozemarijn33 ja dat zou ideaal zijn, dat je IPV een roze streep een groene krijgt die zegt: dit is een goede!!

    Ik vond het volgen van de pregnyl ook gewoon echt interessant, eerste ronde (vorige maand) pregnyl bleven de strepen aanwezig ook ruim nadat het uit mijn lijf moest zijn; was inderdaad innesteling geweest maar met zulke lichte lijnen die niet opliepen wist ik al gelijk dat het niet goed kon gaan (en na een bbz was ik allang blij dat het op de goede plek zat en de miskraam normaal ging) en schrok deze keer ook echt als je afloop verwacht maar de test blijft 1 dagen even donker en loopt ineens op.
     

Deel Deze Pagina