Haar donker verven

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 17 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Zijn hier blondines die hun haar donker hebben geverfd? Ik wil wat anders en zo’n warme donkerblond, roodachtige kleur vind ik prachtig maar ook scaaaaryyy! Ben altijd blond geweest, m’n hele leven. Wel eens wat high lights, low lights maar nooit echt helemaal een andere kleur...
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.653
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja hoor, ik! Ik ben blond van mezelf, zoals deze foto.
    20201017_215835.jpg

    Maar ben ook regelmatig dit donkere. Ik vind dat donkere veel leuker, maar het bijwerken is altijd zo vaak, dus nu ben ik al een tijdje blond. Daarvoor beetje tussen blond en donker in.

    Screenshot_20201017-220237_Facebook.jpg
     
    citroenrasp, highenergy, paula1984 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Geen ervaring mee omdat ik zowel donker haar als een donkere huid heb dus nooit een andere kleur zou kiezen dan zwart met wat highlights erin.
    Maar wat ik altijd wel gek vind staan, is als iemand blond of rood of bruin of weet ik veel wat van zichzelf is en dan niet zijn of haar wenkbrauwen in dezelfde kleur als het haar laat verven. Het hoeft niet te misstaan maar ik zou dan zelf wel beiden doen. Je pikt op die manier ook altijd de natuurlijke kleur die iemand heeft eruit.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Off Topic, maar ik vind dat donkere mooier bij jou :oops:
    Wat voor kleur ogen heb je?
     
  5. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik doe dat best wel vaak.
    Van mezelf ben ik donkerblond maar heb altijd heel veel highlights gehad waardoor ik echt wel lichtblond tot bijna wit was.
    Meestal ben ik er in de herfst op uitgekeken en ga ik weer donkerder.
    Nu ben ik donkerblond met een astint.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.502
    8.354
    113
    Ik heb mijn haar en wenkbrauwen niet geverfd (nog nooit trouwens ;)), maar die zijn bij mij nu ook niet dezelfde kleur...?
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb een ervaring. Vorige week naar de kapper gegaan want wilde een warm donkere ondergrond met daarover veel goud blonde highlights en dat is niet zo lekker uitgepakt als ik wilde. De eerste dagen vond ik het verschrikkelijk maar begin al een beetje te wennen. Ik was donkerblond van mezelf en mijn lengtes waren lichter door jaren highlighten en de zon. Nu is de aanzet van mijn haar (deel wat eigen haarkleur was) erg warm geworden. Niet rood maar er zit iets van mahonie in. De lengtes daarintegen hebben helemaal geen warmte. Denk dat ze dat had moeten voorpigmenteren met een rode kleur achteraf om dezelfde kleur als de aanzet te krijgen. Doornde vele highlights is het wel een mooie baleage geworden. Maaar de echt goude highlights die ik wilde zie je niet omdat de highlight veels te fijn zijn gezet. Dus ik moet voor het resultaat dat ik wil bereiken nog wel een verfbeurt er tegen aan gooien. Ergens de komende 2 weken gaan we de aanzet behandelen met een toner die de warmte er een beetje uittrekt) en bovenop komen meer en grovere highlights. En daaroverheen komt ook weer een toner zodat deze een goud blonde kleur krijgen.
    De eerste dagen had ik echt spijt maar begin al een beetje te wennen en hoor van veel mensen dat ze dit donkere leuker bij me vinden dan mijn blonde haar. Maar ik denk dat ik in de lente toch weer naar blond ga en daarna nooit meer terug naar donker.
     
    Celika vindt dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben van mezelf blond maar mijn wenkbrauwen zijn altijd al donker geweest. Nooit overwogen deze lichter te laten maken. In de zomer worden ze wel altijd wat lichter en dat vind ik helemaal niet mooi staan bij mezelf.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind donker echt veel mooier bij je staan!!
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn haar krijgt altijd van verven zo een opdonder. Alleen bij highlights blijft het een beetje zacht, gezond en glanzend. Ik durf dus ook absoluut nu niet in 1x terug naar blond te gaan ondanks een beetje spijt van donker. Ik moet dus echt gedult hebben met telkens highlighten tot het weer wat lichter is geworden. Heb jij daar geen last van als je van donker naar licht gaat?
     
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Yep, vooral jaren geleden. Maar blijft hier niet goed zitten zelfs niet met voorbehandelingen. Afgelopen 4 jaar eigenlijk niet gedaan maarpq 2 weken geleden toch maar weer eens koperkleqir geprobeerd, maar de koper kleur is er ondertussen eigenlijk wel uit, het is wel nog wat donkerder dan van mezelf.

    @Iertje81 ik krijg vaak commentaar als ik mijn haar niet verf, mijn aanzet is donker en mijn wenkbrauwen zijn ook niet licht. Maar zodra mijn haar langer is dan stekeltjes wordt het hoogblond. Ik lijk dus als ik het niet verf altijd uitgroei te hebben. En toen ik lang geleden mijn haar kort heb laten knippen (van haar tot mijn kont naar net iets langer dan stekels) terwijl mijn ouders naar de infoavond voor de middelbare waren, is mijn vader volledig uit zijn slof geschoten en verhaal gaan halen bij de kapper want hij was er van overtuigd dat mijn haar geverfd was :roflmao: over het kort knippen is hij overigens ook 2 weken boos geweest ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao: wat een held!! Ik kan al huilen als een kapper ipv een gevraagd klein puntje 10cm eraf knipt.
    Ik ben denk ik ook de slechtste klant die een kapper kan hebben want vind het na 9vd10 keer minder mooi dan voor. Wat ze ook doen. Knippen, verven, fohnen. Als ik mijn haar bij de kapper liet fohnen (deed ik tot 2 jaar geleden bijna elke vrijdag) ging ik meteen naar huis om toch wat plukken anders te doen of deed het terplekke in de salon zelf nog even met een tang of fohn om het naar mijn smaak te maken:oops:
     
    Novi vindt dit leuk.
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Haha ik ben nadien regelmatig van lang naar kort gegaan. En dan echt kort korter kortst zullen we maar zeggen (heb het nog net niet kaalgeschoren gehad). Maar ook permanent, kleuren etc heb ik zo ongeveer alles wel in gehad, op heel donkerbruin en zwart na.
    Ik hou het nu al lang vol met lang haar :roflmao: heb sinds het huwelijksaanzoek mijn haar niet meer kort gehad (en toen was het heel kort, maar wilde trouwen met lang haar). Krijg eigenlijk altijd te horen dat beide me wel goed staat, maar vind zelf nu dat met lanf haar ik niet zo'n smal en uitgemergeld gezicht heb (maar ben ook wel zwaarder dan toen het kort was :|)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is echt een zegen hoor, een gezicht dat elk kapsel kan hebben. Na mijn ervaring van 2 weken terug ben ik nu van mening dat mijn gezicht alleen lang haar kan hebben (veels te veel punt weer eraf) en mijn huidskleur ben ik bang alleen blond. Ik word zo bleek in mijn gezicht van warme haarkleuren. Na een keer smeren met zelfbruiner stond het donkere warme kleurtje al veel beter. Maar als ik de koele lengtes langs mijn gezicht houd ziet mijn huidskleur er veel beter uit dan naast de warme aanzet.
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.255
    19.014
    113
    Ja dit vind ik ook altijd zo raar! Ik dacht dat ik altijd de enige was die hierop let :roflmao: (ben nogal van de details). Zie hier vaak geblondeerde vrouwen, en dan hebben ze van die donkere wenkbrauwen :rolleyes:...

    Overigens is zwart met een rode gloed ook erg mooi. Nooit geprobeerd?
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.653
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, ik dus ook. Maar de meeste mensen niet, haha. Ik heb blauwe ogen.
     
    GossipGirlxoxo en Iertje81 vinden dit leuk.
  17. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dan vind ik het helemaal mooi! Waarom vinden anderen van niet?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja maar dat heb ik een keer bij Rob Peetoom laten doen. Ik was 300 euro lichter toen ik wegging :oops:
    En ik heb wel een paar keer Henna in m’n haar gehad. Was ook heel mooi!
    Ik hou het voorlopig even zo:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Haver11, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.653
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze vinden het te hard staan ofzo.
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    #20 Iertje81, 18 okt 2020
    Laatst bewerkt: 18 okt 2020
    Ja dat had ik wel verwacht maar ik wilde nog geen aanname doen. Nou ja: als jij het mooi vindt, lekker doen hoor. Of misschien een iets zachtere tint bruin? Nou nee, eigenlijk vind ik dus gewoon dat je moet doen wat jij mooi vindt :)
     
    GossipGirlxoxo en Liekje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina