Haar verven tijdens je zwangerschap veilig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saren, 12 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Deze vraag is ongetwijfeld al vaker gesteld maar ik stel hem toch ;).

    Ik heb morgen eindelijk een afspraak staan bij de kapper. Ik kijk er al zo lang naar uit want mijn afspraak in dec ging niet door dus ben in okt voor het laatst geweest (lees: coronakapsel).
    Ik was vorig jaar goed bezig om mijn haar lichter te krijgen dmv heel veel highlights.
    Nu heb ik inmiddels alweer een behoorlijk donkere uitgroei. Ik was eigenlijk van plan om weer highlights te nemen maar vroeg me af of dit geen kwaad kan voor het kindje? Ik ben nu 8 weken zwanger.
     
  2. Saren

    Saren Actief lid

    7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik durf het niet zo goed aan de kapster te vragen want ik heb nog niemand verteld dat ik zwanger ben. Alleen mijn vriend en ik weten het nog :oops:.
     
  3. Elphy

    Elphy Actief lid

    5 jan 2017
    144
    233
    43
    NULL
    NULL
    Ik stelde die vraag vorige week toevallig aan mijn kapster! Ze zei dat het geen kwaad kan, maar dat je wel snel misselijk kan worden van de geur..
     
  4. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    In mijn zwangerschap heb ik dat gevraagd aan mijn kapster en kom absoluut geen kwaad, ze gebruiken nu andere producten dan jaren geleden
     
  5. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Kan geen kwaad! Het zijn highlights, de verf zit dus in de folie en is sowieso niet in contact met de hoofdhuid dus kan ook niet in de bloedbaan komen! :) (ik ben kapster)
    Gewoon lekker gaan!
     
  6. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik heb hier pasgeleden onderzoek naar gedaan en ik las eigenlijk overal dat het al jaren gewoon kan omdat het totaal andere verf is dan jaaaren geleden. Beetje zon hardnekkige fabel die dan voor altijd blijft bestaan zeg maar. Je vindt soms nog iemand die zegt dat het niet kan.

    Voor mijn geruststelling ook nog 2 kappers gevraagd en beiden zeiden: ja kan gewoon we gebruiken vriendelijke verf plus we doen dit ook al jaren bij zwangere vrouwen. Ook verloskundige zei dat het gewoon kan.

    Dus morgen om 10.30 worden mijn haren ook weer geverfd.
     
  7. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Het is veilig hoor! Het kan wel zijn dat een kleur anders uitpakt door hormonen
     

Deel Deze Pagina