haaruitval na pilstop

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Louloute, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    ik dacht ik maak een aparte topic aan..
    ik ben dus in mei 2013 al gestopt met de pil. Sindsdien heb ik enorme last van haaruitval. Serieus, 2/3 van mn haar is weg :(
    Ik heb altijd lang haar gehad maarja...had nog maar 3 haren over op mn hoofd dus ben gister naar de kapper gegaan en 30 cm eraf gehaald. Vind het nog steeds om te janken ..
    ik heb al echt van alles geprobeerd: shampoo's, vitaminepillen, massages, maskers, olie, peperspray...echt van alles. Als het helpt dan is het maar effe en dan begint t weer.
    Mn vraag is dus..ik maak me dus zorgen dat t door mn hormonen komt :( wat denken jullie? wat zouden jullie doen? misschien iemand ervaring ermee?
     
  2. Blemma

    Blemma Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou het even navragen bij de ha.

    Ken het niet van het stoppen van de ac.
    Wel na de bevalling kunnen vrouwen extreem veel haaruitval hebben
     
  3. Fee89

    Fee89 Fanatiek lid

    23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik had het na stoppen met de pil begin dit jaar (Diane 35 & yasmin gebruikt voor een jaar of 7).
    Had net een supplement van de HA gekregen toen ik enkele dagen later een positieve zwangerschapstest onder zijn neus duwde. Toen mocht ik dat supplement niet meer nemen. De haaruitval is gestopt sinds zwanger te zijn.
    Ik vrees nu al voor na de geboorte. Mij haaruitval was nog maar enkele maanden bezig maar ik voelde en zag al veel verschil met voordien :(
    Heeft inderdaad met hormonen te maken.

    Zou naar de HA gaan of dermatoloog. Weet wel niet of ze veel zullen kunnen doen.

    Sorry wou dat ik beter nieuws had voor je.
     
  4. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    @Fee89
    ik slikte ook yasmin en daarna yaz... :(
    maar je hebt je hormonen niet laten checken ofzo?
    de reden waardoor ik er serieus aan ben gaan denken is dat ik bezig ben met tempen sinds deze maand. En volgens FF had ik deze maand geen eisprong
    dus ik dacht dat die 2 dingen misschien verbonden waren..
    maarja misschien ga ik inderdaad de huisarts bellen en vragen..alleen heb helaas niet zo'n goede ervaring ermee, ik ga haast nooit naar de ha maar als ik een keer ben neemt ie nooit tijd voor me :S is het altijd van hup hup - 'ja dat is dit en dat' zonder zelfs dat ik mn zin kan afmaken :(
     
  5. wishfull2014

    wishfull2014 Actief lid

    19 okt 2013
    371
    0
    0
    Lees je eens in over alopecia areata. Ik heb dit sinds vorig jaar, 4 maanden na het stoppen van de pil. Ben inmiddels helemaal kaal en over mijn gehele lichaam is geen haartje meer te vinden. Hoeft niet bij jou hetzelfde te zijn natuurlijk, misschien herken je er iets van. Ik heb momenteel niet de tijd om uitgebreid te reageren, ben op het werk. Google het maar eens.
     
  6. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    @wishfull
    Echt waar ..! Heftig! Ik zal eens doorgelezen wat t is dankjewel

    Bij mij heb ik op m'n andere lichaamsdelen juist meer haar (handen, armen zelfs vingers, ik word moe van t epileren, moet t zo vaak bijwerken)...
     
  7. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij het stoppen van de pil geen ervaring mee, maar wel na de zwangerschappen, of liever na het stoppen met de borstvoeding. Bij mijn dochter wel merkbaar, maar niet heel dramatisch. Na mijn zoontje heel erg, bossen kwamen eruit. Hij is nu net twee en het is nog niet helemaal hersteld. Ik heb ook lang haar en 'durfde' het niet af te knippen, wat vast veel mooier zou zijn geweest ;)
     
  8. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik heb na het stoppen ook last van haaruitval als ik mijn handen door mn haar haal handen vol haar.
    Las ergens op internet dat het door de pil kan.
    Maak me er veder niet druk om ik heb wel een stabiele cyclus en eisprong.
    Anders even langs de ha als je je zorgen maakt.
     
  9. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Zijn er niet meerdere artsen bij wie je even langs kunt?
     
  10. MakeMeSmile

    9 apr 2014
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook last gehad van extreem haaruitval na het stoppen met de pil (Yasmin), had de link toen niet gelegd dat het daarvan zou kunnen komen. Ben naar de HA gegaan en zij vertelde dat het door het stoppen van de pil kwam (blijkt vaak voor te komen na gebruik van Yasmin en de Diane), ze heeft m'n hoofd nagekeken en het viel gelukkig geleidelijk uit dus had geen kale plekken. Het uitvallen is uiteindelijk vanzelf gestopt. Als je je toch zorgen maakt gewoon even een afspraak maken ;)
     
  11. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Makemesmile
    Zie je weer yasmin!
    Maar het duurt al zo lang (mei 2013 gestopt) ...
    Ga denk ik toch even naar de ha kijken wat zie zegt..
    Thanks meiden!
     

Deel Deze Pagina