Haastig drinken (nutrilon 1)

Discussie in 'Voeding' gestart door mamalieske, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hallo dames,

    Onze Isa is nog erg jong maar een erg haastige starten als het over het flesje drinken gaat, en ze laat slecht boeren.
    Ik heb maar even bij de topic titel vermeld dat het om nutrilon 1 gaat en hoop daardoor dus de juiste reacties te gaan krijgen.

    Wat kan ik doen tegen het haastige drinken, een andere speen hebben we geprobeerd maar van een stugere speen word ze zo moe dat ze in slaap sukkelt.

    Het boeren is soms ook een uitdaging op zich, iemand nog tips waarvan ze sneller een boertje gaat laten?

    Bedankt Marlies
     
  2. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Hoi,

    als je nou eens nutrix toevoegd aan een flesje, dan word de voeding iets dikker en gaat het mss wat minder hard? Nu ben ik er al even uit maar ik dacht dat ze dit al mogen. Zo niet sorry dan heb je niks aan mijn tip.
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nutrix is voor kindjes vanaf 4 maanden. Toch zou een kleinere speen misschien een goede oplossing zijn voor Isa. Ze doet wat langer over de fles dan, maar ze slikt dan ook minder lucht in. Kleine spenen hoeven niet altijd stug te zijn.

    Vindt je dat geen oplossing en wil je deze speen handhaven da is nutriton misschien wel wat. Dit maakt de voeding wat dikker en mag al wel vanaf deze leeftijd.

    Probeer haar tussen de voeding door eens te laten boeren. Goed rechtop en zachtjes tikkend / kloppend op haar rug. Eventueel wat heen en weer lopen. Sommige kindjes boeren heel slecht, probeer dan dus echt isa zo min mogelijk lucht te laten happen tijdens de fles.

    Kwebbel
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kwebbeltje vandaag dit advies ook gekregen van de cb arts en heb net het eerste flesje gegeven met nutritron erdoor en het was geweldig! Ze dronk hem netjes leeg zonder gehaast en zonder geknoei.
     
  5. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor de boertjes lukt het vaak goed als je met je hand het buikje ondersteunt en ze daar een beetje op laat hangen. En overeind houden.
     
  6. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Hey mamaliesje, ik had dat probleem ook met Alyssia, ze dronk heel gulzig met Nutrilon 1. Daardoor had ze erg veel krampjes. Nu zijn we overgeschakeld op Béba 1 dit is een iets dikkere voeding waardoor ze minder gulzig kan zijn.
     
  7. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Laat je haar tussendoor ook boeren? Dat deden wij in het begin en dat hielp, dat wil zeggen hij boerde nog wel op het eind maar niet heel veel melk er meteen mee uit...

    En wat is Nutriton eigenlijk?
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutriton is johannesbroodpitmeel (carobe). Wordt gebruikt om melk en voeding in te dikken als kinderen last van bijvoorbeeld reflux hebben.
    Omdat het erg mild is en nauwelijks calorieen bevat kan het al vanaf heel vroeg toegevoegd worden.

    Beba wordt in Nederland niet verkocht.
     

Deel Deze Pagina