Halli Galli junior variant of gewoon voor 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Voor mijn zoon zijn verjaardag wilde ik naast alle Lego die hij krijgt nog een spelletje erbij doen omdat hij daar gek op is. Halli Galli leek me erg leuk alleen twijfel ik of ik de gewone variant waarbij je 5 stuks van hetzelfde fruit moet zien liggen om op de bel te mogen drukken, of de junior variant waarbij je 2 lachende clowns in dezelfde kleur moet zien om te mogen bellen.
    Hij wordt 4 en kan goed tellen, ziet tot en met het aantal 6 ook in 1 oogopslag hoeveel iets is (hoeft het dan niet meer echt met zijn vinger aan te wijzen om te tellen zeg maar).
    Toch lees ik in veel recensies dat mensen voor kinderen van 4/5 jaar die junior variant hebben. Alleen lijkt me die zelf wat minder leuk (en leerzaam):|. Hebben jullie hier toevallig ervaring mee?
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben ze allebei, voor de jongste is de junior wel echt nog leuker, de gewone kán ze wel, maar haar zus is echt veel sneller - en wij ook. Met de junior is iedereen aan elkaar gewaagd.

    Leerzaam is de junior niet in die zin (geen tellen, wel opletten natuurlijk), maar wel goed om te leren verliezen met een spelletje bv. Daarom vind ik aan elkaar gewaagd zijn ook belangrijk, anders verliest ze zonder überhaupt een kans te hebben gehad - dat is alleen maar stom ;) Kans hebben om te winnen houdt het leuker.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja dat is waar! En om telkens te ‘laten winnen’, ben ik ook geen voorstander van;)
    Hmm ik zie dat jullie jongste 5 is, dan is het waarschijnlijk toch iets te enthousiast om de gewone variant te doen.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier geen ervaring met de junior variant, wij spelen met de oudste al een jaar de gewone variant, maar laten hem soms inderdaad wel winnen. Ik vond het alleen onzin om de junior variant te kopen als we de gewone variant hebben. In jullie geval zou ik denk ik toch ook voor de junior dan gaan.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina