Ik vind het plaats waar ik moet bevallen,eng!

Discussion in 'De bevalling' started by siken, May 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siken

siken Actief lid

Sep 12, 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Hoi,meisjes,
    Binnerkort moet ik bevallen van mijn tweede dochter en paar weken geleden ben ik op materniteit van mijn ziekenhuis geweest ivm voorweeen,en toevallig heeft mijn man toen gezegd:Amai,zeg,dat stoel ziet er heel confortabeel uit :) ,ik verstond toen niet wat hij bedoelde :confused: toen ik keek zag ik een verloskamer en die '' verlosstoel'' :confused: of hoe moet ik die noemen...
    Toen kreeg ik zo'n brok in mijn keel... :(
    Dat verloskamer zag heel eng uit,witte tegels,grijze vloeren en dat hoge stoel en een grote lamp boven :| ....maakte me wel bibberen,hoor...
    Toen ik van mijn eerste dochter beviel was het in een ander ziekenhuis,toen nog in Brussel,nu zijn we verhuisd naar provincie Antwerpen,dus kan moelijk 40km gaan rijden om te bevallen,he :rolleyes:
    Mijn eerste bevalling was zo mooi en makkelijk en gewoon gezellig,een mooi kamer met klein beetje licht,confortabele bed die later omgebouwd werd om te bevallen,dus het zag uit zoals gewone ziekenhuiskamer...
    Maar nu denk ik,stel je voor ik blijf op mijn kamer en dan als ik moet bevallen moet ik dan naar die verloskamer gebracht worden en van mijn bed op die enge hoge stoel gaan kruipen met weeen en weet ik nog wat... :confused:
    Ik zit het niet zitten,echt....ik kan er niet aan denken :cry: :cry: ,ik heb een fantastische gyn die me zal helpen bij de bevalling en verpleegsters en vroedvrouwen in dat ziekenhuis zijn fantastisch,maar dat kamer,dat is een ander verhaal....
    Heeft iemand ervaring met zoiets of hoe moet ik anders die probleem bekijken...
    Dank u wel,meisjes...

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    je zal toch wel gewoon in bed mogen bevallen als jij dat wilt???? miss staat die stoel er alleen voor de vrouwen die dat prettig vinden.
    Maar idd ik zou er ook een beetje griezelig van worden hor.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Weet je zeker dat dat de verloskamer was?

Ik heb namelijk hier in DE ook zo'n nare kamer gezien met zo'n hoge stoel, met allemaal beugels en heel griezelig!!! Maarrrrr, dat was de spoed operatiekamer! Als je dus een keizersnee moet en het is te laat om helemaal naar de operatiekamer te rijden, dan moet je daarheen, waarbij je dan dus met een ruggeprik meteen wordt geopereerd. Vandaar de steriliteit en de ongezelligheid!

Even goed navragen dus! Onze verloskamer ziet er juist heel gezellig uit, met een enorm bed en alles staat klaar voor je baby (heerlijk hoopvol).

4. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou idd even kijken of het wel de verloskamer was en je angst bespreken met je vk/gyn.

5. siken

siken Actief lid

Sep 12, 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Ja,idd,ik zal het morgen aan mijn gyn vragen want ze weet het beter,die weet het beter...
    @Gentle,ik had ook zo'n gedachte in mijn hoofd,hoor..miss is er niks om bang te zijn...
    Maar dat kamer waar ik verbleef voor GTC was een gewone eenpersoons kamer en dat bed was een gewone ouderwetse bed...niet zo'n nieuwe...dus ik denk dat ik gewoon moet eens vragen morgen...ondertussen begint het hier te rommelen...ben benieuwd,miss toch gaat het doorzetten.....
    Ondertussen loop ik al bijna meer dan een maand met ontsluiting van 1,5cm en vorige keer zei mijn gyn tegen me dat ik miss overtijd zal zijn...ineens is mijn baarmoeder hoog gelegen,daarvoor was het heel laag en twee weken later hoog vind het raar....

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik hoorde gister op de zwangerschapscursus de term over de been/voeten beugels ook voorbij komen..
    NO WAY!!

Ik moet vanwege mn overgewicht al naar t ziekenhuis.. verder is t ( zo men zei) een verplaatste thuisbevalling.. Thuis heb ik die dingen ook niet.. dus wil ik ze daar ( zeg ik nu) niet gebruiken...

Is er in het ziekehuis waar jij naartoe moet niet van te voren een info avond waar je naar toe kunt gaan? Dat is hier (gelukkig) wel t geval..

7. siken

siken Actief lid

Sep 12, 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    hai,meisjes,
    dank u allemaal voor u reacties..
    Gisteren heb ik met mijn gyn daarover gehad en die reageerde super,heb totaal niet verwacht...
    Die zei dat die kamer niet meer gebruikt wordt en soms als er geen plaats is gebeurt het daar,voor de rest zei die dat de kamers waar alle vrouwen bevallen zien gezellig en warm uit,kleinbeetje licht enz zoals bij mijn eerste bevalling...wat een geruststelling...ben zo blij..en dan zei zij als ik iets anders wil ofzoiets dan kan ik met haar bespreken zij staat helemaal open ze nam het heel serieus op...echt een schat van een vrouw,vind die echt geweldig..die is zo lief...
    Voor de rest ziet het niet naar uit dat ik meteen ga bevallen,nog niks veranderd....ben zo teleurgesteld,ben zo moe van mijn buik,voel me precies een aangespoelde walvis in mijn bed....

Share This Page