Hallooooooo peuterpuberteit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.039
    113
    Happyland
    Sinds een paar weken heeft mijn dochter regelmatig driftbuien in het openbaar.
    Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren als het eenmaal bezig is, maar vind dat soms best moeilijk als ze als een wilde gremlin aan het krijsen is.
    Voel me behoorlijk opgelaten op zo'n moment, maar aandacht geven werkt echt niet.
    Hoe gaan jullie hiermee om?
    Ben soms bang dat mensen denken dat ze een verwend nest is omdat ik het negeer ( probeer te negeren haha).
     
  2. Shendari

    Shendari Fanatiek lid

    28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Je krijgt juist verwende nesten als je op zulk gedrag gaat reageren :D
    Negatieve aandacht is niet goed.

    Snap precies wat je bedoeld hoor. Vind het ook vreselijk dat mijn zoontje zich meteen op de grond werpt en gaat brullen alsof ze wereld vergaat zodra ik hem iets verbied :(

    Ikzelf kijk niet raar op als een kind een driftbui heeft, en ik denk heel veel mensen met mij. Zeker als je zelf kinderen hebt weet je dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren.

    Probeer het los te laten en rustig te blijven. En als mensen je dan toch raar aankijken hebben ze maar dikke pech! :)
     
  3. maja246

    maja246 Fanatiek lid

    7 okt 2009
    1.467
    30
    48
    Balen.. Luchtig overheen stappen (soms letterlijk :D) en indien nodig in de houdgreep afvoeren..
    Er zit niks anders op.
    Als je je geneert, gewoon een grapje maken erover.
     
  4. Inge36

    Inge36 Actief lid

    16 apr 2013
    181
    0
    0
    Herken het zo hard!
    Hier hetzelfde verhaal. Dochtertje bijna 2 jaar en sinds een 3tal weken is niet veel meer goed. Opeens is ze ook om 6u wakker ipv om 7.30u. Moest ze dan nog uitgeslapen zijn maar neen, vanaf dat ze haar oogjes opendoet begint ze te jammeren, te huilen of te krijsen. Als ik neen antwoord op een vraag van haar wordt ze zo wat paranoia:) Een wijze dame -mijn eigen mama- zegt dat ook dit ooit weer overgaat :)
     
  5. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hihi alleen dat? Geloof me t wordt nog veeeel erger.
    Negeren is echt het beste, en 1 ding scheelt bijna alle kinderen doen het dus niet opgelaten voelen hoor :)
     
  6. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Haha inderdaad. Hier begon het goed toen bijna 3 was...constant dingen doen die mogen, geen antwoord geven, schreeuwen, dingen eisen ipv netjes vragen enz. Hou inmens veel van hem, maar af en toe kan ik hem wel achter het behang plakken!:p
     
  7. Carino

    Carino Fanatiek lid

    2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Wat gaat er aan vooraf? Daar is vaak winst te behalen. Denk bijvoorbeeld aan duidelijke uitleg over wat jouw planning is. Niet gehaast winkelen of erop uit gaan. Haar verantwoordelijkheid geven met een eigen karretje, boodschappen zoeken, iets dragen etc. Twee keuzes geven die jij allebei prima vindt.

    Blijf vooral niet hangen in zo'n bui, word niet boos, negeer haar niet (wel het schreeuwen). Daag haar uit en vaak vergeten ze het geschreeuw en gestamp wel ;) blijf zelf rustig en leg uit wat je van haar verwacht wanneer ze weer kalm is. Zo leert ze van jou hoe je met frustratie kunt omgaan.
    Wanneer je haar negeert, bouwt die woede zich op en beland je in een vicieuze cirkel, dan krijg je echt problemen :D
     
  8. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Klopt en het gaat in perioden, gelukkig.

    Sinds Aiden 3 is, zijn zijn driftbuien echt vre-se-lijk. Om niets kan hij gerust een kwartier lang enorm boos zijn. Hij is dan even niet te bereiken en totaal onhandelbaar. Negeren helpt bij hem overigens niet. Hij blijft gewoon doorgaan met gillen en doen. :( Op een gegeven moment is hij inderdaad stil...., maar geef je hem dan aandacht (hij gaat dan bijvoorbeeld om "mama" of "papa" roepen), begint het hele circus weer opnieuw!

    Tot dusver heeft hij het nog niet in het openbaar gedaan trouwens. Daar hebben wij dan weer mazzel mee.
     
  9. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    pfff herkenbaar..

    onze dochter had het nooit maar sinds een paar weken kan ze enorm driftig worden!
    Ik heb ook geen idee hoe ik ermee om moet gaan..
    Voor t meeste negeer ik haar of zeg ik dat ik haar gedrag niet leuk vind maar dat boeit haar niet zo veel haha.

    Als ze echt raar gedrag vertoont moet ze van ons op de stoel, daar zijn we gewoon niet van gediend.
    Dan lijkt ze wel tot rust te komen en bied ze daarna haar excuses aan.

    Is er een rede dat ze dit doen? of hoort het echt bij de leeftijd.
    Soms denk ik, misschien doen we te weinig samen ofzo?
    dan ze negatieve aandacht daarom gaat vragen?
     
  10. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    #10 shaantje, 7 okt 2014
    Laatst bewerkt: 7 okt 2014
    Pfoe, hier is het al van voor het jaar aan de gang. En nu ze een jaar geworden is, is het al helemaal niet gebeterd ;). Zo koppig zijn en soms zijn er dagen dat ze enkel en alleen maar kattenkwaad uithaalt. Het lijkt wel alsof ze enkel met negatieve dingen aandacht wil krijgen en voel me soms een echte zeur en lijk ik enkel NEEN te zeggen op die dagen, al probeer ik toch zoveel mogelijk aandacht te geven aan de positieve dingen. Het werkt nog dikwijls niet ;). Als ik haar iets verbiedt, dan gaat ze op de grond zitten en beginnen stampen op de grond en brullen, als ik haar probeer uit te leggen waarom het niet mag, dan draait ze gewoon haar hoofd om en zit ze nee te schudden en als het echt menens is (als het echt niet door de beugel kan) dan zit ze me gewoon uit te lachen ;). Hopelijk gaat de fase snel voorbij want er staat ons nog véél te wachten met zo een temperamentje :).
     
  11. JMay

    JMay VIP lid

    22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier is het ook continu NEE NEE NEE... alles is nee.
    Bij jullie ook ?

    Soms word ze uit het niets heel boos.
    ook tegen ons, als ze bijv. naar bed moet word ze heel boos
    maarja wij hebben zoiets van doorzetten niet toegeven want dan weet ze dat voor de volgende keer.
    Ze zegt dan kwaad: DOEI MAMA/PAPA !
     
  12. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier nu een fase van LOSSS! NEE! MIJ! ;)
    en overal aanzitten. Met bijbehorende driftbuien natuurlijk.
    Tis wel op en af gelukkig.
     

Deel Deze Pagina