Hand mond voetziekte en keizersnede?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Eva2011, 4 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Hier heerst hand- voet en mondziekte, en dochter kreeg vrijdagochtend ineens (in rap tempo) uitslag op haar kaak en wangen. De jeukende bultjes zijn nu onderhand een grote rode vlek geworden.
    Ook op haar arm zitten sinds vannacht wat vlekjes en ze zegt dat haar vingers jeuken.

    Volgende week staat de ks gepland en vraag me af wat ik nu moet doen. morgen ga ik sowieso langs de huisarts hoor, maar mag ze bij HMVZ de baby helemaal niet aanraken? Lees dat het tot een maand na verdwijnen symptomen nog overgedragen kan worden :eek:
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Oh en heeft iemand foto's van hand- voet en mondziekte uitslag?
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Het is geen hvm bij jouw kindje :)

    Hier verloop.

    Dag 1)
    Screenshot_20181104-162150_Gallery.jpg

    Dag 2)
    20170313_062443.jpg

    Dag 4)
    20170313_062414.jpg
     
  4. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Thanx. Vroeg het me af omdat het op school en opvang rond gaat, maar gelukkig is dat het niet dan. Nu nog precies erachter komen wat het wel is...
     
  5. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hi Eva2011, beterschap!
    Mijn oudste kind heeft een virus wat lijkt op jouw foto. De HAP gaf geen naam, maar meerdere kindjes in de regio (Amsterdam) schijnen het te hebben. Het begon met koorts, klachten oor en buik en ze heeft sinds vandaag rode vlekjes over haar lichaam, en dan voornamelijk haar borst/hals. Ik heb zelf afgelopen donderdag een keizersnede gehad. Omdat het virus overdraagbaar is heeft de HAP geadviseerd de oudste bij de jongste uit se buurt te houden. De oudste slaapt daarom nu ook bij oma.
    Ik hoop dat de HA je verder kan helpen!
     
  6. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Hmm, ze heeft al wel een week of twee geroepen dat ze oorpijn heeft. Zie niks aan haar oortjes en hoor haar er nu ook niet meer over.
    Straks maar bellen als ze open gaan, moet zelf ook nog heen dus dan maar combineren.
     
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Inmiddels bij de huisarts geweest. Geen vijfde ziekte want het is geen "slapped cheek" patroon. Met hydrocortison aan het smeren en de bultjes worden nu heel droog, voelt ruw aan.

    Conclusie huisarts: een onschuldig virusje, zolang ze er geen last van heeft en het niet erger wordt, gewoon laten uitzieken.

    Het zit wel op haar ene armpje nu, maar geen koorts of andere klachten, wel wat jeuk af en toe.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Jammer dat je niet helemaal weet wat het exact is, maar fijn dat het iig geen besmettelijke ziekte is (ivm je bevalling).
     

Deel Deze Pagina