Hand voet mond of virusje nr zoveel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vero0504, 10 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ik haal net mn dochter uit dr slaapzakje aangezien ze t kennelijk toch warmer had dan had gehoeven. En nou is ze al aan t snotteren (dit keer was oma de bron ipv een van slachtoffers) en snel moe, veel slapen, vaak hoesten als ze ligt etc. Maar ik zag ook ineens vlekjes op dr onderarmen een paar op dr handjes (stuk of 2) en op dr bovenbenen, kuiten en op dr voetjes (stuk of 3 ofzo).

    Rond dr mond zit ook wat maar ze kwijlt ook lekker en dat lijkt op diezelfde bultjes als je wel eens met tandjes ziet.

    Die andere bultjes heeft wat weg van een combi tussen warmteuitslag en een muggenbult. Zijn ook kleine plekjes. Warmteuitslag ken ik wel van dr, daar lijkt dit ook niet helemaal op. Geen wasmiddel veranderd, alleen die slaapzak heeft ze een tijd niet aangehad. Verder geen bijzonderheden ofzo.

    Ze vond t absoluut niet fijn dat ik met mijn hand op dr bovenbeen of kuit legde (ik heb nogal warme handen laat op de avond).

    Is dat nou die hand voet mond ziekte? Ik ken alleen de verhalen ervan en een verdwaalde foto maar dr staat niets bij over bovenbenen en kuiten. Alleen handjes, voetjes, mond en in ernstigere gevallen billen.

    Op dr romp zie ik dan weer helemaal niks vandaar mn hvm verdenking. Dus 5e/6e ziekte verwacht ik ook weer niet, al sluit ik m ook niet uit.

    Kan zijn dat ze t ook al had voordat ze dr slaapzak in ging hoor. Man heeft dr naar bed gebracht en die let nou eenmaal niet echt op dat soort dingen.

    Intussen zit ze nog te keten in dr bed, dus business as usual.
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hand voet mond ziekte is ook echt alleen op die plekken bultjes/vlekjes.
    Dochter heeft hier ook een onbekend virusje gehad met jeukende uitslag op handen voeten en mond, maar ook op knieen billen, onderarmen, schouders. Was dus geen hvmziekte maar een willekeurig ander virusje.
    Pas een lid hier wasrvan haar zoontje dat ook had.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Tja we hebben dr maar 382 verschillende bultjes en virusjes. Hvm kunnen we dan van t lijstje schrappen. Hoe kom je er achter of t kriebelt? Want ze praat amper en ze jeukt ook niet maar of ze dat nog niet snapt/kan of dat t niet jeukt is mij nog niet duidelijk. Heb dr nog nooit zien kriebelen in elk geval.

    Voorlopig is keelpijn icm hoesten de grootste kwaal geloof ik. Voelt zichzelf heel zielug dus mama weer gewapend met de stretcher erbij, dan maar samen zielig zijn. Tis in elk geval weer een korte nacht, of lange nacht afhankelijk hoe je t bekijkt.
     
  4. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat klopt niet helemaal. Het kan wel degelijk op andere plekken zitten.
    Mijn zoontje heeft het onlangs gehad en de huisarts heeft er nog naar gekeken.
    In zijn mond had hij misschien 1 of 2 plekjes, was lastig te zien. Zijn handjes waren vrij heftig. Hij had ook in het luiergebied alles eronder zitten. Niet alleen bij de billen, ook op de balletjes en rond zijn liezen. Zijn knieën zagen er niet uit. Op zijn voetjes 2 kleine plekjes. Sommige plekjes waren echt blaasjes.
    Voorafgaand had hij koorts en flink spugen. Heeft zeker 2/3 weken geduurd voordat de plekken weg waren.

    @Vero0504
    Als het hvm-ziekte is hoef je je geen zorgen te maken. Meestal wordt er niks aan gedaan. Uitzieken. Als de uitslag heel heftig is, ze heel ziek is of als je het niet vertrouwt contact opnemen met je huisarts.

    Een foto van zijn uitslag. Haal ik straks weer weg. Bekijk bijlage 597300
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    @Emma86 nee zo ziet het er dan weer niet uit. Maar bedankt voor de aanvulling. Blijft lastig al die verschillende vlekjes. We zingen t gewoon weer uit en kijken t maar gewoon weer uit.
     
  6. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vlekjes waren eerste niet zo heftig trouwens, begin heel vaag en werd met de dag duidelijker/vuriger.

    Ja al die vlekjes, blijft lastig! Beterschap.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hier zag het er zo uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Mijn huisarts zei wat anders ;) Verschilt dus wat iemand zegt.
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Huisartsen :rolleyes:

    Nou ja, zou niet weten wat het anders had moeten zijn.
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Ah, lijkt t gelukkig ook niet op. Daar zie je die vlekken in elkaar vloeien op sommige punten.

    Hier lijkt t echt op een kamikaze mug die ff losgegaan is maar te belazerd was om echt verder te vliegen dan een cm of 10-15. T ziet er echt heel stom uit. Zijn echt op zichzelfstaande vlekjes. Krijg niet t idee dat t jeukt aangezien dr een temperament in die meid zit heb ik zo t vermoeden dat ze dan inmiddels wel heel boos en gefrustreerd zou doen.

    Nu ook verhoging erbij en nog steeds keelpijn en kuchen gevolgd door een huiltje maar nu slaapt ze wel weer verder, dus deze avond verloopt tot dusver nog rustig. Ben benieuwd of ik dat vannacht nog zeg. Meestal begint hier t gedonder tussen 02:00-03:00.
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hvm kan inderdaad ook in het luiergebied zitten.
    Hier heerste het op het kdv en de leidsters zagen het vaak ook aan de billen enz.

    Ik denk overigens niet dat jou dochter hvm ziekte heeft @Vero0504.
    Heeft ze al waterpokken gehad? Die krengen jeuken ook zo erg.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Nee maar daar zit ik wel op te hopen (ik teken voor waterpokken in de winter) maar volgens mn moeder is dit dat ook niet. Ik heb echt t idee dat t niet jeukt, dan had ze de hele tent wel bij elkaar gegilt van woede en frustratie.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Vandaag 39 graden en huilen als er kindje bij dr kwam op de kdv, wat niks voor haar was. Gevecht met drinken er in krijgen. Vanmiddag had ze pas 100ml naar binnen dus maar even langs bij de huisarts.

    Uitslag kon hij niet plaatsen bij een virusje, oortjes waren goed, keeltje beetje geirriteerd maar niet ontstoken. Dus we gaan maar weer verder met de paracetamol en neusspoelingen. Inmiddels met hangen en wurgen 400ml gedronken incl beetje zelfgemaakte fruithap. Ook dr favorietjes laat ze staan (zowel eten als drinken).

    Maar na een neusspoeling (die weer handig is om de boel vrij te krijgen) heeft ze zo'n vieze smaak in dr mond dat ze toch maar drinkt. In tijden van strijd elk voordeel meenemen denk ik dan maar.

    Zit er geen verbetering in dan zijn we er woensdagochtend weer, want dan wilde hij dr weer zien.
     

Deel Deze Pagina