Handen in het haar

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Zwangeremuis, 25 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangeremuis

    Zwangeremuis Nieuw lid

    25 aug 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Pff even van mij afschrijven.
    Ik weet dat ik fout ben en praat het ook echt niet goed.

    Mijn man en ik zitten een beetje in een sleur, kinderen die nogal veel aandacht vragen wat logisch is en ook mag maar waardoor er ook weinig tijd samen is (savonds als ze op bed liggen zitten wij meer als zombies uitgeput voor de tv en dan naar bed slapen)
    Nou was ik laatst met vriendinnen een avondje weg en we we hadden het over de tinderapp maar nam het toen niet zo serieus. Tot ik een paar dagen later thuis dacht ik ga het is instaleren en inderdaad echt een vleeskeuring paar leuke gesprekken gehad maar er was er 1 die mijn aandacht trok (niet te oversext zeg maar) ik dacht nog nee we blijven appen ik heb tenslotte een leuke lieve man.

    Oké een keer afspreken... Heel fout, hij kuste wel lekker. Nee dit ga ik niet meer doen waar ben ik mee bezig. Ondertussen verlangde ik weer naar zijn kus en heb nog een keer met hem afgesproken we hebben alles gedaan. Het contact heb ik ook verbroken en heb alles aan mijn man verteld, natuurlijk teleurgesteld en verdrietig en hij wil mij echt niet kwijt en ik hem ook niet.

    Nu blijk ik zwanger en is vrijwel zeker van die tinderman. Mijn man eist dat ik abortus doe hij wil mij daar overal in steunen en ik hem anders kwijt raak, hij kan geen kind opvoeden wat niet van hem is en hij heeft ook altijd gezegd dat hij maar twee kinderen wil. Ik weet niet of ik het kan abortus, vind die gedachte alleen al verschrikkelijk en denk dat ik er emotioneel ook veel last van ga krijgen (liefst had ik gewild dat het zijn kind is)Pff ik weet het ik ben fout geweest.

    (Ik heb ook altijd geroepen, vreemdgaan is een no go. Echt walg ook van mezelf maar wat moet ik nu met dat kleine mensje in mijn buik...)
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik snap je man volledig.
     
    mxm, Teacher86, Nehneh en 12 anderen vinden dit leuk.
  3. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Mijn hemel, ik snap dat je met je handen in het haar zit. Als je nog maar pril zwanger bent, is het in feite geen mini-mensje en is het meer het idee dan dat het daadwerkelijk iets is. Stel je voor dat je je man bent, en je kind geboren wordt, en je man dan dagelijks herinnert moet worden aan jouw domme slippertje.
     
  4. Fraser

    Fraser Niet meer actief

    Wat heftig zeg.
    Ik ben helemaal geen voorstander van abortus, maar als je je gezin wilt redden en verder gaan met je man lijkt mij dat wel de beste keuze. Je hebt er zelf een beetje een puinhoop van gemaakt en daar zitten consequenties aan.
    Ook voor je kinderen lijkt mij dit lastig, moeilijk te snappen en kunnen hier ook veel last van krijgen.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Ik snap je man volledig alleen had ik geen abortus geëist. Ik had de scheiding aangevraagd, omgangsregeling voor de kinderen geregeld en je voor de rest op je eigen blaren laten zitten.
     
    Starfire, Striae, citroenrasp en 46 anderen vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wat heftig! :(

    Je man is alleen wel wettelijk gezien de vader omdat dit kind dus binnen jullie huwelijk geboren zal worden. Is hij zich daarvan bewust?
     
  7. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.201
    3.255
    113
    Vrouw
    als je kiest om het te houden wat gaat dat doen met je kinderen die je al hebt.
    Moeten hun lijden onder jouw foute uitstap?
     
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik ben ook niet pro abortus!

    Maar in beide gevallen (houden of abortus) is jullie gezin kapot. Wat ik daar van vind staat los van het advies want dat heb ik eigenlijk niet echt behalve denk goed na over welke keus je ook gaat maken.
     
    chantalvl en Roodborstj vinden dit leuk.
  9. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Wauw.. Dan ga je en vreemd én blijk je ook nog zwanger te zijn.

    Ik ben geen voorstander van abortus maar ik denk dat je weinig keus hebt in deze en dat je je man op je blote knieën mag bedanken dat hij je niet gelijk de deur heeft gewezen. Begrijpelijk dat hij geen kind van een ander op wil voeden.

    Als je je gezin wilt (proberen te) redden en je kinderen een hoop ellende wilt besparen dan zit er denk ik maar een ding op. Tenzij je dat verder niet uitmaakt want eerder heb je ook alleen aan jezelf gedacht ipv aan je man en kinderen door vreemd te gaan.
     
  10. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Jeetje zeg wat een verhaal :eek:. Ik weet niet precies wat je hulpvraag is door dit met ons te delen maar ik wil je in ieder geval succes wensen met deze ontzettende kwestie.
    Denk dat je jezelf de vraag moet stellen met welke keuze jij kan leven en welke niet? mensen kunnen er van alles over vinden maar uiteindelijk moet jij met jezelf kunnen leven.
     
    hibiscusje vindt dit leuk.
  11. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    #11 MinnieMouse94, 25 aug 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2020
    Dit dus.

    Je kunt nu wel het kindje laten weghalen, maar wie zegt dat het dan wel goed komt met je huwelijk? Je huwelijk was al in een sleur en niet goed. En door het kindje weg te halen, is het hele vreemdgaan niet ineens ongedaan gemaakt. Als jij nu al denkt niet te kunnen leven met die abortus, dan zeker niet doen. Ik snap dat je man het kindje niet denkt te kunnen opvoeden, maar ik vraag mij sterk af of abortus de juiste weg is. Veel sterkte en zoek hulp!
     
  12. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Tja, het gras lijkt altijd groener aan de overkant... Ik snap eigenlijk ook nooit waarom mensen de lust ergens anders zoeken terwijl ze hun huidige relatie niet willen opgeven. Ga dan met elkaar in gesprek en werk er samen aan. (maar goed dat is mijn mening, heb je weinig aan) ;)

    Nu zit je op de blaren en je moet jezelf nu af gaan vragen... (ik snap je man trouwens volledig) dat wanneer jij doet wat hij wil, in dit geval dus abortus... Waar jij niet achterstaat, of jullie relatie dan wel stand houd en of dit er niet tussenkomt te staan met verwijten enzo...
     
  13. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    +1
     
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Lastig, ik zou er vooral goed over nadenken welke beslissing je ook maakt.
     
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Abortus is niet de oplossing. Ik geloof niet dat je man dit kan vergeven (maar goed dan ga ik van mezelf uit ). Wat ik altijd zo jammer vindt is dat het kindje hierin altijd de dupe is..

    Denk er goed over na, ik ga niet oordelen wat goed of slecht is.
     
    Marihi vindt dit leuk.
  16. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik wens je veel wijsheid toe bij het maken van je beslissing.
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Denk er goed overna. Welke keuze je ook maakt, het wordt nooit meer zoals het was. Als jij voor die kleine wil kiezen, dan volg je hart.

    Het is niet netjes tegenover je man. Stel dat je abortus doet en hij gaat alsnog weg, sta je dan nog steeds achter je abortus ?

    Lastig hoor
     
  18. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Dit dus!
    Ga je de andere man vertellen dat je zwanger bent?
     
  19. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf weg gaan bij mijn man als ik mezelf zo heb laten gaan en niet in 1 enkele opwelling of op 1 enkel moment in de heat of the moment ofzo dan zou ik weten dat er iets niet goed zit en het maar beter over kan zijn, En zelf zou ik geen abortus plegen omdat ik daar niet mee kan leven.
     
    Papaver vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dit.

    Ik denk overigens dat als jij er nu niet achter staat je het absoluut niet moet doen.
    Je relatie is hoe dan ook kapot.
    Je man wilt je nu vergeven maar dit kost echt een hele hoop tijd.. jaren zelfs en zelfs dan blijft er altijd nog een beetje wantrouwen.
    Je man zal zich altijd afvragen wat je aan het doen bent en met wie.
    En misschien kan die het je uiteindelijk helemaal niet vergeven en gaan jullie uit elkaar.

    ga je trouwens wel de tinderman inlichten?
    Puur nieuwsgierigheid
     

Deel Deze Pagina