Handige kampeer tips.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lottel, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Wie O wie is er net zo als ons gek van kamperen met de caravan?

    Herkenbaar voor vele denk ik wel, je hebt met een gezin altijd te weinig opbergruimte.
    Wat zijn nu jullie tips voor meer opbergruimte? En heb je meer tips en trucs spam ze hier gerust, wie weet kunnen we elkaar helpen met ideetjes.

    Om maar te beginnen,

    Wij hebben bijv een mandje met tandenborstels en tandpasta wat we makkelijk kunnen pakken en wegzetten indien nodig.

    Dus kom maar op. :)
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.511
    113
    Vrouw
  3. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier geen caravan maar een tunneltent. Heerlijk, heb nu al zin om te vertrekken.

    We zijn met 2 kinderen en 2 volwassenen en dan kan het erg rommelig worden in de tent. Ik heb nu van die inklapbare kratjes en daar doe ik alle spulletjes in per thema: “tentspul” (snoeren, ducttape, zaklampen, etc.), speelgoed, schoenen. Handig is ook dat je ze kan stapelen dus nemen ze niet te veel plaats in. Tot vorig jaar had ik de kledij per persoon ook in van die bakjes maar dat werd gauw een rommeltje (onderste t-shirt willen pakken en dan de rest niet mooi terug leggen). Dus nu een vouwkastje (campingkastje) aangeschaft. Vrij groot, 5 leggers en daarnaast een hangedeelte. Is in 2 seconden opgezet, erg handig. Dichtritsen en weg die rommel .En bovenop kan je het etenswaar dat niet in de koelbox moet zetten.

    Andere tips zijn: bak met gaatjes voor de schoenen buiten, zo liggen ze niet kriskras voor de tent en heb je geen zanderige of modderige schoenen in de voortent.


    Ik probeer alles reeds zo in te pakken zodat ik het, eenmaal de tent opstaat, gewoon moet opnemen en in de tent zetten.

    Heb dus een plastiek bak met alle keukenspullen. Probeer echt zo weinig mogelijk mee te nemen, ik vind dat overzichtelijker en bespaart me veel tijd met afwassen en opruimen. Handig vindt ik de “opvouwbare” dingen zoals opvouwbare bekers, opvouwbaar vergiet, opvouwbare emmer, opvouwbaar wasbakje, etc.


    De keukenspullen gaan dus mee in een klein kistje, een zakje met tentspullen, een zakje met speelgoed, hup van de auto in de bakken in de tent.

    Dan elk een kleine weekendtas met kledij, een aparte tas met zwemspul, de koelbox, electrisch vuurtje, de tafel en de stoelen en de tent en luifel en klaar.
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben gewoon kastjes gekocht :)

    En een fleece deken onder je luchtbedden/matrasjes is altijd fijn voor optrekkende kou.

    Voor de tent hebben we camping vloerbedekking, blijft het vuil buiten en is zo schoongeveegd.

    ...edit...hij opende dit topic op het item boven mij, dus dacht dat jullie een tent hadden XD Je zit al stik luxe te wezen in je caravan! Lekker niet te druk maken en genieten!
     
    Lottel vindt dit leuk.
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Opbergruimte?? Wij hebben gewoon 2 opbergkasten gekocht voor in de tent.
    Een echt hoge en voor levensmiddelen een lagere.
    Vooral die hoge ben ik zo blij mee. 8 planken: de bovenste 2 staan de toilettassen en spullen die we snel willen pakken: zonnebrand, pleisters etc.
    De 2 onderste vakken staan tassen: mijn handtas en losse tassen zodat ze niet slingeren.
    De middelste 4 vakken zijn er voor ons elk 1. Om boeken op te bergen, knutselspullen, tablets enz.
    Nooit meer slingerende spullen.

    605357-15733-bo-camp-hang-legkast-deluxe-hoog-10.jpg
     
  6. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wij hebben een vouwwagen met daarin vouwkasten. De kleding die we meenemen pak ik per soort in en rol ze in een vershoudzak. Dus bijvoorbeeld 7 onderbroeken, die gaan per onderbroek zo klein mogelijk opgerold in vershoudzakje. 7 shirts idem dito apart opgerold en alles in 1 vershoudzak. Als we wat nodig hebben pakken we het schone item uit het vershoudzakje, zakje weer dicht en terug in de tas. Zo blijft alles wat schoon is beschermt en alles wat gebruikt is ligt/hangt erbuiten. Voorheen had ik voor iedereen een aparte tas/koffer, maar zodra die openging lag alles schoon of vies binnen no time door elkaar tussen het zand in de tas/koffer :confused:.
     
    Lottel vindt dit leuk.
  7. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Thanx voor de tips zover! :)
     
  8. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    @tuc Is dit de hoge zoals je schrijft? heb je een link?
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik wil ook nog zo'n kast in de voortent.

    De vuile was doen wij in een boodschappen kratten en schuiven we onder ons bed: kan de lucht er ook bij, stinkt het niet.

    Kruimeldief is heilig! Kan niet zonder, zo de vloer, stoelen etc schoon.
     
  11. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina