handkolf vs elektrische kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chevenne, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Hallo meiden,

Mijn dochter is nu 3,5 maand oud en krijgt volledig bv op verzoek. Dit gaat ontzettend goed, ondanks alles wat ik heb mee gemaakt. Ze is al 14cm langer en bijn 3 kg zwaarder, dan bij de geboorte. Ik kolf 1 voeding per dag, omdat ze elke dag probiotica door haar voeding krijgt, ivm spruw. Nu ben ik nog thuis, vanwege herstel, maar over een paar weken zal ik het werken weer een beetje gaan oppakken en moet ik meer kolven. Ik kolf op dit moment met een Medela handkolf, maar heb er eigenlijk wel een beetje genoeg van.

Wat ik me afvroeg is: Is de kolfopbrengst bij elektrisch kolven hoger, dan bij handmatig kolven? Wat zijn jullie ervaringen ermee? Het zal sowieso een Medela elektrische kolf worden, want Philips past niet goed op mijn borst.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij dubbelzijdig kolven is het grote voordeel dat je meer haalt uit je eerste tsr.
    Dit kan dus een hogere opbrengst betekenen + dat je minder lang bezig bent (je hoeft je borsten niet apart te kolven).
    Het is niet gezegd DAT dit zo is. Er zijn vrouwen bij wie de handkolf effectiever werkt.
    Het is echt heel persoonlijk.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.728
    35.091
    113
    Op zich werkte een handkolf bij mij beter (iets van 30ml meer ofzo samen), maar ik was dan wel 2 keer zo lang bezig en dat vind ik niet handig op het werk. Heb dus een dubbelzijdig elektrische aangeschaft en nu ben ik daar helemaal aan gewend.

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik ga een beetje op zien tegen het handkolven. Het kost me bijna 3 kwartier en dat kan straks niet tijdens het werken. Ook heb ik beide handen nodig, dus kan niets anders doen.
    Ik weet eigenlijk niet goed welke elektrische kolf ik wil. Twijfel tussen de Freestyle of de pump in style. Maar zag net ook iets over de Ameda kolf. Welke hebben jullie en wat is jullie ervaring?

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik heb hier de elektrische kolf van Avent. Ontzettend prettig en praktisch in gebruik. Bij deze kolf zitten ook de hulpstukken om dezelfde kolf handmatig te gebruiken. Dit heb ik enkele malen geprobeerd maar kreeg er minder bv melk uit dan met elektrisch gebruik, plus ik was er vele malen langer mee bezig eer dat ik klaar was. Voor mij persoonlijk ben ik dus erg tevreden over het elektrisch kolven met de Avent.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.728
    35.091
    113
    Ik heb de freestyle en die vind ik echt ideaal! Klein en op accu, dus overal te gebruiken. Heb de ameda gehad, maar dat vond ik echt 3 keer niks, maar hoor ook heel veel positieve verhalen erover dus dat verschilt per persoon lijkt me.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb de pump in style, die is super. Bij de eerste ruim een jaar mee gekolft. Ik had hem geleend mijn van zus, dus bij de tweede moest ik zelf wat kopen. Uitstapje naar de Ameda gemaakt, maar die beviel helemaal niet. En na 5 keer kolven stuk. Heb dus weer de Pump in Style gekocht. En kolf met veel plezier en succes, ben in 7 min klaar.

Als je de pump te duur vindt, dan is ook nog een mogelijkheid om de Swing (zelfde techniek als Pump in Style of Freestyle) te gebruiken en dan met de haldkolf gelijktijdig de andere borst te doen. Zo maak je optimaal gebruik van je tsr en ben je korter bezig. Desgewenst kan je daarna die kant later nog even doorkolven met de elektrische kolf.

Deel Deze Pagina