Harde buik door beweging baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama079, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik heb het gevoel dat ik voor dit soort vragen niet echt bij mijn gyn terecht kan. Dit soort vragen worden nl. nooit echt duidelijk beantwoord. Vandaar mijn vraag hier.

    Ik heb de laatste paar dagen in rust vaak een uur lang harde buiken. Dit treedt 's avonds vaak op en dan voornamelijk als de baby druk aan het bewegen is. Kun je van de bewegingen van de baby een harde buik krijgen? Hoe lang mogen de harde buiken duren (ze doen geen pijn)

    Ook heb ik vaak een soort harde buiken (die ook als een golfbeweging opkomen) waarbij de linkerkant van mijn buik zacht voelt en bij de rechterkant zit dan een harde langgerekte bobbel. Kan dit de baby zijn die ik dan voel? Telt dat ook als harde buik? Ik ben nu 24+5

    Wie herkent dit?
     
  2. ik herken het, heb precies wat jij beschrijft al sinds een week of 24 ook.
    Toen ik in het zh lag bleek dat ik een kleine baarmoeder heb die als het ware helemaal tegen de baby aangeplakt zit. Dit zorgt ervoor dat ik makkelijk harde buiken krijg als zij beweegt. Bij mij gebeurt dan altijd precies hetzelfde als bij jou; aan de rechterkant krijg ik een enorme bobbel en wordt het keihard, links is het 'leeg' lijkt het wel. De beeb ligt wel vooral aan die kant en de placenta ook, dus ik denk dat dat komt doordat het aan die kant gewoon voller zit, en je baarmoeder nu nog niet zo groot is dat heel je buik helemaal hard wordt. En ja het telt zeker als harde buik.

    Ik weet niet of er een tijd staat voor een harde buik eigenlijk, de mijne duren tussen de 40 sec en 1 minuut. Als je ze regelmatig hebt of ze houden niet op of worden pijnlijk, dan wel even aan de bel trekken want bij mij waren ze ook niet pijnlijk maar het had toch de baarmoederhals verkort.

    Overigens kan het ook zijn dat je de harde buiken vooral 's avonds voelt omdat je je op dat moment pas ontspant. Als je het niet vertrouwt toch even gyn bellen, wellicht kun je langskomen voor een CTG
     
  3. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ben vandaag op controle geweest en de baarmoederhals was nog mooi lang en alles zat dicht. Deze reageert hier vooralsnog gelukkig niet op. Heb het bij de vorige zw schap ook gehad en zoonlief lag dan ook altijd rechts. Zoontje is 11 weken te vroeg geboren en weet dus niet of dit gekke dingen zijn of dat meiden die geen vroeggeboorte hebben meegemaakt, dit ook herkennen. Gyn zei wel dat mijn bm wss heel snel reageert en dat klopt. Ik denk dat kindje zich idd heerlijk tegen de oppervlakte heeft genesteld. Harde buiken doen gelukkig geen pijn, maar heb 1x wel een stuk of 7 a 8 in een uur gehad. Na dat (ongeveer) uur is alles ook weer rustig
     
  4. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb t ook ze hoeft maar een keer met dr kontje te schudden of te trappen en hij word kneiterhard ben dr inmiddels wel aan gewend haha
     

Deel Deze Pagina