Harde buik of gewoon buikspieren die strak staan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seilenna, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ik ben nu 18wk en een beetje zwanger en heb iedere avond last van een strakke buik, alsof ik uit elkaar plof.

Stress heb ik niet (net 7 weken vakantie achter de rug, onderwijs hè...;)) en ben ook niet druk geweest. Als ik lig of zit voelt het stukken beter.

Ik heb de weken hiervoor regelmatig last gehad van mn buikspieren die onder spanning stonden, maar twijfel of het dat nu nog is....

Kan iemand mij een typisch verschil tussen de 2 kwaaltjes aangeven?

Alvast bedankt!
    Groetjes Annelies.

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    bij mij voelt het 's avonds ook vaak alsof ik elk moment uit elkaar kan ploffen :) Weet niet wat het is misschien combinatie van je dikke buik en ja buik vol met eten ofzo.. volgens mij geen harde buik want heb er geen last van ofzo,

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

dit zijn geen harde buiken: harde buik is als de boel van binnenuit samentrekt als een harde bal, die je dan onder je vel voelt zitten. Dat hangt niet zwaar, maar trekt echt samen. Bovendien is het dan een deel van je buik, terwijl die strakke buik echt over je hele buik heen gaat.
    Wat jij beschrijft: daar heb ik ook regelmatig last van: je buikhuid en spieren zijn dan gewoon moe, volgens mij. Logisch ook: die hebben nogal wat extra druk te verduren nu. Wat helpt is om niet teveel te staan/lopen op een dag, regelmatig even je buik rust gunnen door zitten of liggen, en vooral je buikspieren aanspannen/aantrekken! Als je je spieren inhoudt, dus je buik bij je houdt, heb je er veel minder last van, (en is tevens veel beter voor je rug, want als je je buik teveel laat hangen, belast je je rug veel te veel!.

Mijn ervaring is dat die strakke buiken wat met fases gaan: op een bepaald moment rekken je spieren weer wat extra uit/geven mee en wordt de druk weer wat minder. Na een tijdje neemt die druk weer toe en zegt je lijf eigenlijk tegen je buikhuid en spieren: OK, rek weer eens even wat mee!

4. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Dank jullie wel!
    Had ook al een idee dat het huid en spieren zijn.
    Doet ook geen pijn, maar het voelt niet prettig.

Ik weet genoeg, hoop dat het wel minder wordt, want dat zou betekenen dat ik ook even weer wat minder aan het 'uitrekken' ben...;)

Groetjes Annelies.

5. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    heb ik ook n tijd gehad zo'n overvol gevoel is dat alsof je echt teveel gegeten hebt heel irritant haha s'avonds na 5 a 6 uur niets meer eten en dan wordt het wel minder en alleen water drinken of iets zonder prik in ieder geval! dat helpte bij mij...

Deel Deze Pagina